عکاسی پرتره ریز و بم‌های زیادی دارد. البته برای چنین عکس‌هایی، تنها کارهای موقع عکاسی کفایت نکرده و بعد از زدن دکمه شاتر، کارهای خیلی بیشتری به صورت دیجیتال باید روی عکس انجام شود. بسیاری از عکاسان از فتوشاپ، لایتروم و برنامه‌هایی از این دست استفاده می‌کنند، اما PortraitPro با امکانات اختصاصی در این زمینه، پا به بازار پر ترافیک ابزارهای گرافیکی نهاده است.

درباره PortraitPro 18

PortraitPro با تکنولوژی تشخیص و هوش مصنوعی خود، قصد دارد تا بهترین کارکرد را در بخش‌های خودکار داشته باشد. بخش‌هایی همچون نرم کردن پوست، تغییر نور پردازی بر روی صورت و کارهایی از این دست. تمامی ابزارهای این برنامه برای عکسای پرتره در نظر گرفته شده و برای کارهای دیگر نیست.

قیمت گذاری این برنامه

قیمتی که ما در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، برای دریافت دیجیتال است و نه نسخه فیزیکی. بر همین اساس نسخه استاندارد 44.95 دلار، نسخه استودیو 69.95 و نسخه استودیو مکس 95 دلار است. بعضی از امکاناتی که در نسخه‌های گران‌تر وجود دارد، بسیار کارآمد هستند. مثل استفاده از برنامه به عنوان پلاگین برای فتوشاپ یا پشتیبانی از فرمت‌های خاص.

البته اگر می‌خواهید نسخه قانونی را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از نسخه آزمایشی استفاده کنید که تمامی امکانات را برای چند روزی به رایگان در اختیارتان می‌گذارد و البته در خروجی عکس‌ها، واترمارکی بر جا می‌گذارد. به این ترتیب می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا PortraitPro به دردتان می‌خورد و ارزش این هزینه‌ای که برایش می‌کنید را دارد یا نه. بررسی امروز ما هم از روی نسخه‌ی آزمایشی بوده است.

نرم‌افزاری که راحت یاد خواهید گرفت

یکی نکات بسیار عالی در مورد PortraitPro این است که می‌توانید به راحتی کار با آن را یاد بگیرید.طراحی کاربری آن بسیار ساده بوده و اگر هم ندانید کاری را چطور باید انجام دهید، انبوهی از ویدیوهای آموزشی به رایگان برایتان در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به این که می‌توانید به راحتی کارهایی که انجام داده‌اید را به حالت اول برگردانید، امکان سعی و خطا نیز برایتان مهیاست.

بسیاری از تغییراتی که روی تصاویر انجام می‌دهید به وسیله‌ی اسلایدرها انجام می‌شود و برخی از ابزارهای سخت نیز در اولین باری که اجرا می‌کنید، یک ویدیو آموزشی برایتان به تصویر می‌کشد. (اگر خواستید می‌توانید دفعات بعد نیز دوباره ویدیو را ببینید)

اگر هم این ویدیوها که در خود برنامه گنجانده شده برایتان کافی نبود، چندین ویدیو به صورت آنلاین نیز برایتان مهیاست و در کنار این‌ها، یوتیوبرهای زیادی نیز به آموزش این برنامه می‌پردازند.

تشخیص چره باور نکردنی

با توجه به این که PortraitPro برنامه‌ای برای کار روی عکس‌های پرتره است، ابزار تشخیص چهره در آن خیلی مهم بوده و این ابزار در آن معرکه کار می‌کند.

وقتی پرتره‌ای را در آن بارگذاری می‌کنید، برنامه سریعا بخش‌های پایه‌ای صورت را به شما نمایش می‌دهد و کنترل‌هایی برای تغییرات نیز در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید بهبودهایی در تصویر ایجاد کنید.

ویرایش سریع و پریست‌هایی که کار را خودکار انجام می‌دهند

بعد از این که تشخیص چهره کامل شد، PortraitPro یک سری پریست برای شما آماده می‌کند که می‌توانید آن‌ها را بر روی عکس‌ها اعمال کنید تا بهبودهایی به صورت خودکار روی عکس اعمال شود.

و تمام این کارها تنها با فشردن یک کلیک انجام می‌شود.

البته کاربران بهتر است خیلی روی پریست‌های آماده تکیه نکنند. اگر چه عملکرد آن‌ها بسیار خوب است، اما همیشه کار را به بهترین شکل انجام نمی‌دهند. بهترین روش این است که با استفاده از یک پریست، کار خود را آغاز کنید وآن را پایه‌ای برای ادامه‌ی کار بر روی پرتره در نظر بگیرید.

پیشرفته در بعضی موارد و محدود در بعضی دیگر

اگر بخواهیم صادقانه این برنامه را نقد کنیم، باید بگوییم که PortraitPro بعضی ویژگی‌های خارق‌العاده دارد اما به هیچ وجه نمی‌توان آن را کامل دانست و آن هم به خاطر ضعف تکنولوژی در بعضی از زمینه‌هاست.

برای مثال وقتی برای تغییر مو اقدام کردیم، بعضی از ویژگی‌ها عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشت.

در عوض وقتی پای تغییرات در صورت به میان بیاید، امکانات PortraitPro به خوبی کار کرده و می‌توانید کارهایی بسیار عالی در آن انجام دهید.

اگر چه گفتیم که تشخیص چهره در PortraitPro بسیار عالی کار می‌کند، اما همین ویژگی نیز گاهی به خوبی از پس کار بر نمی‌آید که عموما به خاطر عکسی است که در آن به کار گرفته شده است.

بخش‌هایی هم که خارج از محدوده صورت باشد، عملا کاری از دست PortraitPro بر نمی‌آید و به همین خاطر به هیچ وجه نمی‌توان آن را برنامه‌ای کامل به حساب آورد.

در آخر

PortraitPro برنامه‌ای کاربردی و بسیار عالی‌ست و امکاناتی دارد که کار با آن‌ها واقعا لذت بخش است. اما در هر حال نمی‌توان آن را برنامه‌ای کامل به حساب آورد و کاربران حتما در کار با عکس، به برنامه‌هایی نظیر فتوشاپ و لایتروم، احتیاج پیدا خواهند کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *