TeamViewer نام نرم‌افزاری مفید و کاربردی برای سیستم‌ عامل‌های مربوط به کامپیوتر است که به شما امکان دسترسی به سیستم سایر کاربران را می‌دهد و با استفاده از آن قادر به مدیریت و کنترل سیستم کاربران دیگر از راه دور خواهید بود. قبلتر نحوه نصب و راه اندازی TeamViewer را در لینوکس آموزش دادیم . اگر از استفاده‌کنندگان این سیستم حرفه‌ای باشید، مدتی قبل حتما خبرهایی در زمینه از دسترس خارج شدن این نرم‌افزار کاربردی برای کاربران ایرانی شنیده‌اید. اما به وجود از کاربرد گسترده‌ این نرم‌افزار و از دسترس خارج شدن آن برای کاربران ایرانی چه راه‌حلی وجود دارد؟

همانطور که می‌دانید در دنیای نرم‌افزار همواره رقبایی برای هر اپلیکیشن وجود دارد که تفاوت آنها در امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، است. اما وجود این تفاوت‌ها به این معنی نیست که در کارایی آنها نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. بنابراین با از دسترس خارج شدن یک نرم‌افزار می‌توان از سایر سرویس‌دهنده‌های مرتبط با آن استفاده کرد.

برای نرم افزار TeamViewer نیز جایگزین‌هایی وجود دارد که با توجه به امکانات حرفه‌ای می‌توانند نیاز کاربران مختلف را که از TeamViewer استفاده می‌کردند را برطرف کند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از این نرم‌‌افزارها را که جایگزین مناسبی برای TeamViewer هستند را خدمت شما معرفی کنیم.

ابزار Windows Remote Desktop Connection در ویندوز

همانطور که می‌دانید سیستم‌عامل ویندوز یکی از قدرتمند‌ترین و محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های موجود در دنیای فناوری و تکنولوژی است و همواره در حال افزودن امکانات به آن بوده است. بسیاری از ما از امکاناتی که در این سیستم‌عامل تعبیه شده است بی‌اطلاع هستیم اما باید بدانیم که گاهی نیازی به افزودن نرم‌افزار جانبی و نصب آن بر روی سیستم نداریم و کافی است در محیط ویندوز با نرم‌افزارهای پیشفرض آن آشنا شویم. یکی از ابزارهای بسیار مفید و کاربردی که در زمینه اتصال کاربران از راه دور در ویندوز وجود دارد، ابزار Windows Remote Desktop Connection است که به صورت پیشفرض در هنگام نصب ویندوز در سیستم نصب می‌شود. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید از راه دور به سیستم کاربر دیگری متصل شوید و سیستم آن کاربر را مدیریت کنید. یکی از محدودیت‌هایی که در این سیستم وجود دارد، محدودیت اتصال به تنها یک کامپیوتر دیگر است اما با وجود این محدودیت نیاز بسیاری از کاربران را برطرف می‌کند؛ زیرا بسیاری از کاربران تنها به اتصال به یک کامپیوتر دیگر نیاز دارند اما این ابزار نمی‌تواند نیاز سایر افراد را رفع کند. برای دسترسی به این ابزار می‌توانید از طریق بخش استارت Remote Desktop را جستجو کنید.

نرم‌افزار Ammyy Admin

یکی دیگر از نرم‌افزارهایی که می‌تواند جایگزین بسیاری مناسبی برای TeamViewer باشد، نرم‌افزار کاربردی Ammyy Admin است که با حجم کمتر از ۱ مگابایت در دسترس است. برای استفاده از این نرم‌افزار کافی است آن را بر روی کامپیوتر مبدا و مقصد دانلود کنید و با اطلاعات سیستم مقصد، آن را از راه دور مدیریت کنید. این نرم‌افزار نیاز به نصب نخواهد داشت و به صورت پرتابل در دسترس است. از جمله نقاط مثبت این ابزار می‌توان به عدم نیاز به نصب، سرعت بالا و حجم کم آن اشاره کرد.

افزونه Chrome Remote Desktop برای گوگل‌کروم

یکی دیگر از ابزارهای مفید در این زمینه که می‌تواند جایگزینی عالی برای TeamViewer باشد، افزونه‌ مرورگر گوگل‌کروم است که با استفاده از آن قادر به مدیریت سیستمی دیگری به صورت از راه دور خواهید بود. این افزونه حرفه‌ای Chrome Remote Desktop نام دارد که می‌توانید آن را بر روی مرورگر کروم نصب کنید. با استفاده از این ابزار در هر زمانی قادر به دسترسی به کامپیوتر سایر کاربران خواهید بود. برای استفاده از این ابزار نیز کافی است کامپیوتر مبدا و مقصد این افزونه را برای گوگل‌کروم دانلود کنند و با استفاده از اطلاعات مربوط به اتصال به سیستم مقصد متصل شوید. از جمله مزیت‌های این افزونه کاربردی کم‌حجم و سریع بودن آن، نصب سریع و آسان، دسترسی راحت، قابلیت تنظیم سطح دسترسی‌ها، دسترسی به فایل‌ها، قابلیت دسترسی به کامپیوتر از طریق موبایل و… است. برای استفاده از این پلاگین ابتدا باید اقدام به نصب مرورگر گوگل‌کروم نمایید و سپس این افزونه مکمل را برای آن نصب کنید.

نرم‌افزار AnyDesk

AnyDesk نام یکی از نرم‌افزارهای حرفه‌ای در زمینه اتصال دو کامپیوتر از راه دور به یکدیگر است. این نرم‌افزار حرفه‌ای ابزاری مفید و کاربردی برای شما خواهد بود و می‌توانید از آن به عنوان جایگزین TeamViewer استفاده کنید. یکی از مزیت‌های این سیستم حرفه‌ای پشتیبانی از سیستم‌عامل مک و سیستم عامل لینوکس است و این قابلیت به شما کمک می‌کند تا از طریق کامپیوتر ویندوزی خود به یک سیستم مک یا لینوکس متصل شوید. اگر نیاز به دسترسی به فایل‌های سیستم‌عامل لینوکس یا مک داشته باشید، این نرم‌افزار راه‌حلی برای شما است و دیگری نگران نحوه اتصال این سه سیستم‌عامل به یکدگیر نخواهید بود. سازگاری با فایروال، سرعت بالا، اتصال امن، حجم کم و رابط کاربری آسان آن از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

نرم‌افزار Splashtop

آخرین نرم‌افزاری که قصد معرفی آن را داریم و می‌تواند جایگزین خوبی برای TeamViewer باشد، ابزار Splashtop است که برای سیستم‌عامل ویندوز در دسترس خواهد بود. همانند ۴ نرم‌افزار قبلی با استفاده از این ابزار نیز می‌توانید مدیریت کامپیوتر دیگر را از راه دور در دست بگیرید و در صورت نیاز بتوانید فایل‌های خود را از راه دور کنترل کنید. اتصال راحت و کیفیت بالای نمایشگر از جمله ویژگی‌های این افزونه است. این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل‌های اندروید  و ویندوز، مک، لینوکس و سیستم عامل IOS در دسترس است.

نتیجه‌گیری: استفاده از ابزارهای دسترسی و کنترل از راه‌ دور سیستم سایر کاربران در بسیاری از مواقع مفید و کاربردی است. در این مقاله تعدادی از نرم‌افزارهای مرتبط با این موضوع را خدمت شما کاربران معرفی کردیم که می‌توانند جایگزین خوبی برای TeamViewer باشد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *