پیشرفت گوشی‌هایی که تا چند سال قبل به زحمت یک دوربین نصفه و نیمه داشتند تا گوشی‌هایی که با دوربین‌های قوی خود حتی بسیاری از مدل‌های دوربین‌های خانگی را به حاشیه برده‌اند، آنقدر سریع بوده که حالا بعضی از مدل‌ها بیشتر شبیه به دوربین عکاسی هستند تا گوشی. یکی از آن‌ها، گوشی جدید شیائومی است که با قیمت بسیار بالای 1299 دلار عرضه شده اما از نظر قدرت سخت‌افزاری و البته دوربین‌هایی که روی تعبیه شده، فوق‌العاده عالی است.

قابلیت‌های مهم شیائومی Mi 11 Ultra

Mi 11 Ultra دارای یک نمایشگر 6.1 اینچی AMOLED است که سرعت رفرش ریت 120Hz ارائه می‌کند، این یعنی آن‌ها که با گوشی خود بازی‌های رقابتی می‌کنند، بهترن گزینه را پیش رو خواهند داشت. این نمایشگر در کنار قدرت پردازنده Snapdragon 888 و 8 یا 12 گیگ رم و  256 یا 512 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، کاملا مشخص می‌کند که شما با یکی از پرقدرت‌ترین سخت‌افزارهای قابل حمل طرف هستید.

برای این محصول یک باتری عالی 5 هزار میلی‌آمپری در نظر گرفته شده است تا همه چیز در یک تعادل عالی باشد. خیلی از این مشخصه‌های سخت‌افزاری شبیه به گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra با این تفاوت که مجموعه دوربین‌های این گوشی پرقدرت‌تر و بهتر هستند. پس دیگر صحبت از گوشی‌های ارزان‌ قیمت چینی نیست، بلکه شما با یک موبایل بسیار خوب و با قیمت بالا مواجه هستید که استاندارد IP68 برای مقاومت برابر آب دارد و هم با سیم و هم بدون سیم شارژ سریع می‌شود.

به سراغ اسپیکرها که بروید، می‌بینید که ساخت Harman/Kardon بوده و کیفیت صدای بسیار عالی ارائه می‌کنند و این تازه وقتی است که صدای بی‌نهایت عالی این گوشی را از هدفون‌ها گوش نمی‌کنید. اما متاسفانه تمامی این مسائل باعث شده تا شما درگاه کارت حافظه جانبی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون را در اختیار نداشته باشید، چیزی که در تمامی گوشی‌های جدید سامسونگ و اپل نیز به چشم می‌خورد و خیلی امتیازی منفی محسوب نمی‌شود.

عملکرد دستگاه با توجه به سخت افزاری که دارد، فوق‌العاده سریع است و هیچ بازی در حال حاضر وجود ندارد که با بهترین کیفیت روی آن اجرا نشود و فکر نمی‌کنم حالا حالا بازی بیاید که به مرز این سخت افزار نیز نزدیک شود. گوشی از نظر اندازه بزرگ بوده و 234 گرم نیز وزن دارد که با توجه به ماژول دوربین‌ها، خیلی دور از انتظار نبود، اما در نهایت برای بعضی‌ها این عددها بالا محسوب می‌شود.

باتری Mi 11 Ultra به خوبی از پس سخت‌افزار این گوشی بر می‌آید، اما به طور کلی در هر گوشی اگر شما حالت 120Hz نمایشگر را روشن کنید، باتری شما با سرعت بیشتری شروع به خالی شدن می‌کند که در این گوشی نیز اوضاع به همین ترتیب است.

بهترین ماژول دوربین در حال حاضر

نسخه MI 11 دوربین خوبی داشت اما MI 11 Ultra پا را خیلی فراتر گذاشته است. این گوشی یک  دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور خیلی بزرگ 1/1.12 و دیافراگم f1.95 و همچنین پایدارسازی اوپیتیکال دارد و دوربین‌های 48 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f2.2 و 48 مگاپیکسل تله با دیافراگم f4.1 با قابلیت زوم اوپتیکال 5 برابر آن را حمایت می‌کنند. هر سه این دوربین‌ها قابلیت فیلم‌برداری 8K را داشته و حالت شب شیائومی نیز برایشان فعال است.

با توجه به میزان کم تلف شدن نور در لنز‌های با کیفیت این ماژول و سنسورهای بزرگ، عکس‌های بسیار عالی و شفافی در آن ثبت می‌شود که نمونه‌اش را روی هیچ گوشی دیگری نمی‌بینید. البته یک نکته در مورد عکس‌های این گوشی در شب وجود دارد که گفتنش مهم است. اول این که Mi 11 Ultra در نور کم نیز عکس‌هایی عالی از خود به جا می‌گذارد، اما نوردهی بالای آن در شب، گاهی اوقات باعث می‌شود عکس‌های به شکلی نامتعارف شبیه به عکس‌هایی شوند که نور روز در خود دارند.

این گوشی دوربین سلفی بسیار خوبی نیز دارد، اما با توجه به نمایشگری که در پشت آن نصب شده، شما می‌توانید از همین دوربین‌های قدرتمند برای گرفتن سلفی نیز استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *