این روزها همیشه بین طرفداران گوشی‌های اندرویدی و گوشی‌های آیفون دعواست بر سر این که کدام یک از آن‌ها بهتر هستند. فارغ از این که هر کدام ویژگی‌ها و ایرادات خود را دارند، در حال حاضر تعداد زیادی گوشی‌های بسیار خوب اندرویدی وجود دارد که می‌توان هر کدام را با آیفون 12 مقایسه کرد.

اما با توجه به محبوبیت و معروفیت گالکسی S21، ما این گوشی سامسونگ را برای مقایسه انتخاب کرده‌ایم.

قیمت

S21 پلاس نسخه 128 گیگابایت با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد، در صورتی که نسخه 256 گیگ 1049 دلار است. آیفون 12 پرو نسخه 128 گیگ همان 999 دلار است، اما نسخه 256 گیگ آن 1099 دلار خواهد بود. همچنین یک مدل 512 گیگابایت برای آیفون در نظر گرفته شده که 1299 دلار خواهد بود. البته در مورد گوشی‌ سامسونگ، همیشه تخفیف‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود قیمت تمام شده برای کاربر در نقاط مختلف جهان، از این رقم کم‌تر باشد، در صورتی که برای آیفون، کم‌تر این اتفاق می‌افتد.

طراحی

هر دو این گوشی‌ها طراحی گوشی‌های قبلی خود را به ارث برده‌اند و در کنار آن نوآوری‌هایی را نیز به خرج داده‌اند. البته گوشی سامسونگ تغییرات ماهوی کم‌تری نسبت به آیفون داشته و در رنگ‌های مشکی، سفید، طوسی، صورتی، قرمز، بنفش و رز گلد ارائه شده است. در طراحی صفحه‌ی جلوی گوشی، شما می‌بینید که دوربین سامسونگ تنها یک نقطه‌ی کوچک از تصویر را اشغال کرده، در صورتی که شیوه‌ی قرار گیری دوربین در آیفون با آن پنل بزرگ، در حال حاضر دیگر کمی از دور خارج به نظر می‌آید.

بر خلاف نسخه معمولی S21، نسخه‌ی پلاس از پشت شیشه‌ای برخوردار است که زیبایی خاصی به گوشی داده. اما از نظر وزن آیفون با 189 گرم، 11 گرم سبک‌تر از گوشی سامسونگ است و ضخامت آن نیز 0.4 کم‌تر بوده که خود مزیتی محسوب می‌شود. با این وجود نباید فراموش کرد که نمایشگر S21 پلاس بزرگ‌تر از آیفون 12 پرو است و همین دلیل بزرگ‌تر بودن و البته کمی سنگین‌تر بودن گوشی به حساب می‌آید.

نمایشگر

هر دوی این گوشی‌ها، نمایشگرهای AMOLED فوق‌العاده جذاب و زیبایی دارند که در نمایش رنگ‌های واقعی و زنده و سیاهی کامل، به بهترین شکل عمل می‌کنند. با این حال گالکسی S21 پلاس در بعضی موارد از نظر نمایشگر بهتر عمل کرده است.

در ابتدا باید در نظر بگیرید که این گوشی دارای نمایشگر 6.7 اینچی است که از نمایشگر آیفون با 6.1 اینچ، نسبتا بزرگ‌تر خواهد بود. البته اگر هزینه‌ی بیشتری برای آیفون خود کنید و نسخه Pro Max را بخرید، اندازه نمایشگر شما هم 6.7 اینچی خواهد بود.

اما نکته‌ی خیلی مهم‌تر درباره نمایشگر سامسونگ، امکان نمایش 120Hz است که مخصوصا برای آن‌ها که اهل بازی هستند، تجربه‌ی خیلی بهتری از نمایشگر 60Hz اپل است.

دوربین

در مورد دوربین نیز هر دوی گوشی‌ها از تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که باعث می‌شود، عکس‌های گرفته شده با آن‌ها بسیار عالی باشد. دوربین S21 البته از بسیاری جهات خیلی شبیه به دوربین گوشی قبلی سامسونگ در این سری است و از دوربین بهره می‌برد که شامل یک دوربین 12 مگاپیکسل اصلی، یک 12 مگاپیکسل اولترا واید و یک سنسور تله 64 مگاپیکسلی که امکان زوم ترکیبی تا سه برابر را به کاربر می‌دهد.

سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون نیز امکان زوم 2 برابر را به کاربر می‌دهد اما از بسیاری جهات عکس‌های گرفته شده با آیفون کیفیت بهتری نسبت به سامسونگ داشته‌اند. بخشی از آن به تجهیزات استفاده شده و بخشی دیگر به تکنولوژی ثبت عکس بر می‌گردد که هم باعث شده در فیلم‌برداری نیز عملکرد آیفون 12 پرو بهتر باشد.

 مشخصات سخت‌افزاری

مطمئنا می‌دانید که در هیچ کدام از این گوشی‌ها، مشکل عملکرد نخواهید داشت. هر دو گوشی بسیار قدرتمن بوده و از پس تمامی بازی‌ها و برنامه‌های بازار به راحتی بر می‌آیند. در این زمینه با این که مشخصه‌ها و اسامی کمی متفاوت هستند، اما در نهایت عملکرد آن‌ها به شدت شبیه به هم است.

سامسونگ برای S21 پلاس از اسنپدراگون 888 استفاده کرده و اپل برای پردازنده اصلی از A14 Bionic بهره می‌برد که اگر به نتایج تست‌ها نگاه کنید، عملکرد آیفون بهتر خواهد بود. گوشی اپل از 6 گیگ رم و گوشی سامسونگ از 8 گیگ رم استفاده می‌کند، اما همانطور که گفتیم عملکرد کلی آن‌ها برای کاربری روزمره و حرفه‌ای، یکسان بوده و هر چیزی به راحتی روی آن‌ها اجرا می‌شود.

عمر باتری

این جا جایی است که همیشه آیفون عقب می‌ماند و این بار نیز اوضاع به همان ترتیب است. باتری 4800 میلی‌آمپری S21 پلاس عملکرد بسیار خوبی دارد و در کاربری عادی حتی 48 ساعت نیز به خوبی دوام می‌آورد. اما باتری 2815 میلی‌آمپری آیفون به این شکل نیست اما خب به اندازه‌ی این تفاوت عدد نیز عملکردش بد نیست.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *