در سال 2019 بود که لنوو برند لپتاپ‌های ThinkBook را معرفی کرد. برندی که بازار لپتاپ‌های کوچک و متوسط را هدف قرار داده بود. اما محصول جدید این شرکت کاملا متفاوت با دیگر لپتاپ‌های این سری بوده و یک لپتاپ 14 اینچ تبدیل شونده است که هم می‌توان آن را به صورت لپتاپ استفاده کرد و هم با تغییر زاویه 360 درجه نمایشگر، آن را تبدیل به تبلت کرد.

این لپتاپ بدنه‌ی زیبا و پردازنده‌ای قوی دارد و از بسیاری جهات، یک محصولا عالی و قدرتمند به حساب می‌آید.

  • مشخصات فنی ThinkBook 14s Yoga
  • پردازنده: Intel Core i7-1165G7
  • پردازنده گرافیکی: Iris Xe
  • نمایشگر: FHD (1920 x 1080), IPS, 300 nits، چند لمسی، 100% sRGB
  • رم: 16 گیگابایت DDR4-3200
  • حافظه: 512 گیگابایت 2 2280 SSD
  • Intel Wi-Fi 6 AX201
  • وبکم: 720p
  • باتری: 60Wh، پشتیبانی از Rapid Charge (شارژ 80 درصد در یک ساعت)

طراحی

هنوز طراحی کلی ThinkBook 14s Yoga‌ شبیه به آن چیزی است که در دیگر محصولات جدید این برند دیده‌ایم. از آلمینیوم در ساخت آن استفاده شده و یک رنگ آبی خاصی دارد که برای من خیلی چشم‌نواز است.

البته رنگ‌های دیگری از جمله رنگ خاکسیری نیز برای این محصول انتخاب شده و در مجموع باید طراحی آن را مینیمالیستی و بدون یک المان توی چشم توصیف کرد. زیبا و در عین حال ساده و البته با کیفیت.

در بخش درگاه‌ها شما هم پورت HDMI، USB 3.2 Gen 1 Type-A و جک صدای 3.5 میلی‌متری را دارید که بسیاری از درگاه‌های نسل قبل را پشتیبانی می‌کند و هم USB 3.2 Gen 1 که قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت بالایی را به شما می‌دهد.

کارت خوان microSD، دکمه پاور، سنسور اثر انگشت و … نیز همگی در کنار لپتاپ قرار گرفته‌اند که کاملا یک چیز روتین محسوب می‌شود. با توجه به این که شما از این لپتاپ لنوو به صورت تبلت هم می‌خواهید استفاده کنید، گذاشتن سنسور اثر انگشت در کنار بدنه، کمک می‌کند تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

در نهایت یک قلم هم برای این محصول در نظر گرفته شده که جایی در کنار بدنه دارد و وقتی وارد قاب می‌شود، دیگر اصلا به چشم نمی‌آید. به این ترتیب می‌توانید با خیال راحت، همیشه قلم را همراه داشته باشید.

نمایشگر و صدا

ThinkBook 14s Yoga همانطور که از اسمش پیداست یک نمایشگر 14 اینچی دارد که به کیفیت 1080p داشته و خبری از QHD یا UHD در آن نیست. روشنایی این صفحه نمایش 300 nits بوده و از Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند، اما واقعیت این است که اگر در محیط‌های بیرونی از این محصول استفاده می‌کنید، روشنایی آن به اندازه‌ی کافی نیست.

نمایشگر در مجموع خیلی خوب است و تنها مشکل آن روشنایی آن بوده و با توجه به این که یک محصول لمسی نیز به حساب می‌آید، این که از کیفیت 1080p در آن استفاده شده، اصلا چیز دور از انتظاری نیست.

 

یکی دیگر از چیزهایی که لنوو در مورد ThinkBook 14s Yoga خساست به خرج داده، وبکم 720p آن است که این روزها دیگر این موضوع کمی توی ذوق می‌زند.

این دستگاه دو اسپیکر 2W Harman دارد که با صدای دالبی، کیفیت بسیار خوبی برای شما به همراه خواهند داشت و به راحتی با آن به دیدن فیلم و گوش دادن موسیقی بپردازید.

کیبورد و تاچ پد

مثل همیشه لنوو یک کیبورد عالی دارد که با نور پس زمینه و کیفیت بسیار خوب، کاملا ایده‌آل است. البته خیلی‌ها با فرم کلیدهای لنوو مشکل دارند که این دیگر به یک استاندارد برای محصولات این شرکت بدل شده است. کیبورد دقیق و راحت بوده و تایپ کردن با آن لذت بخش است.

 Touchpadاین محصول نیز بزرگ و راحت بوده و از چند لمس پشتیبانی می‌کند و همه‌ی المان‌های یک تاچ پد بسیار خوب را داراست.

 

عملکرد و عمر باتری

ThinkBook 14s Yoga دارای یک پردازنده Core i7-1165G7، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD است که عملکردی بسیار عالی از خود به جای می‌گذارد. پردازنده نسل 11 اینتل یک کارت گرافیک Iris Xe نیز دارد که عملکرد آن برای یک دستگاه تبدیل شوند بسیار خوب است. حتی اگر بخواهید بازی‌هایی همچون Forza Horizon 4 را بازی کنید هم می‌توانید روی تنظیمات متوسط آن را به راحتی روی این دستگاه اجرا نمایید.

در مجموع این دستگاه حتی برای کارهای ویرایش ویدیو نیز مناسب بوده و عملکرد بسیار خوبی دارد. البته نباید انتظار یک دستگاه قوی با کارت گرافیک نسل جدید انویدیا را از آن داشت، اما در نوع خود بسیار عالی‌ست.

عمر باتری نیز مناسب بوده و می‌تواند برای کارهای عادی تا 7 ساعت باتری را حفظ کند.

در آخر

ThinkBook 14s Yoga محصولی است که کاملا مسیر خود را مشخص کرده و در این مسیر، عملکردی کم‌ایراد دارد. محصولی که حدودا 1100 دلار قیمت داشته و به نسبت این قیمت، قطعات خیلی خوبی در اختیار شما می‌گذارد. البته نداشتن قابلیت نصب سیم کارت، وبکم نسبتا ضعیف و نور کم نمایشگر شاید ضعف‌ به نظر بیایند، اما برای یک دستگاه تبدیل شونده با این قیمت، مشکل آنچنانی محسوب نمی‌شوند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *