تنها چند هفته دیگر تا معرفی رسمی نخستین تلفن هوشمند کمپانی بلند آوازه‌ی ریزر باقیمانده است، اما با این وجود وبسایت «فون رادار» موفق شده اطلاعاتی را راجع به این دیوایس در پایگاه داده بنچ مارک «GFXBench» رویت نماید.

بر طبق آنچه در پایگاه داده یاد شده به ثبت رسیده، اسمارت فون مورد بحث دقیقاً‌ همانند LG G6 از نمایشگری ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل برخوردار خواهد بود. ضمناً این دستگاه توان پردازشی خود را از چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ خواهد گرفت و شرکت سازنده، آن را به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز کرده است.

به گزارش TheVerge تا اینجای کار مشخصات فنی که عنوان شدند، برای یک اسمارت فون پرچمدار در سال ۲۰۱۷ کاملاً‌ استاندارد محسوب می‌گردند. اما در میان ویژگی‌های سخت افزاری تلفن هوشمند ریزر یک نکته‌ی قابل توجه وجود دارد، آنهم اینکه احتمالاً دستگاه مذکور ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم را در خود جای داده است. گفتنیست این روزها اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم راهی بازار می‌شوند و در برخی مدل‌های خاص شاهد عرضه‌ی دستگاه با ۶ گیگابایت رم هستیم، اما ظاهراً ریزر تصمیم گرفته در این رقابت از همگان پیشی بگیرد.

البته نباید این نکته را هم نادیده بگیریم که بی‌شک ریزر تمرکز خود را روی عرضه‌ی دیوایسی، مناسبِ اجرای روان و عالی بازی‌ها قرار داده و لذا ارائه این حجم از حافظه‌ی رم در راستای فراهم نمودن یک تجربه‌ی کاربری بی‌نقص در حین بازی کردن تصمیمی منطقی به نظر می‌رسد. هر چند کارشناسان امر یادآور می‌شوند، بالا بودن میزان رم الزاماً‌ تضمینی برای افزایش پرفرمنس نخواهد بود و فاکتورهای متعدد دیگری سبب می‌شوند تا این مهم میسر گردد.

منابع خبری دیگر همچون Mashable می‌افزایند، موبایلی که در بالا از آن سخن گفتیم نسخه‌ای سفارشی شده از اندروید نوقا را اجرا خواهد کرد که بی‌شک ریزر قابلیت‌های نرم‌افزاری خاص و منحصر به فردی را نیز به آن افزوده است. می‌بایست خاطر نشان سازیم که اسمارت فون ریزر در اصل از خاکسترهای محصول دیگری با عنوان «Nextbit» برخواسته، موبایلی اندرویدی که جهت کار با پلتفرم‌های ذخیره‌سازی ابری توسعه یافته بود و البته نتوانست در بازار موفقیت چندانی به دست آورد، لذا دور از ذهن نیست برخی از خصوصیات‌های نرم‌افزاری Nextbit در تلفن هوشمند ریزر حضور داشته باشند که اول نوامبر مصادف با ۱۰ آبان معرفی خواهد شد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *