بعد از عرضه‌ی Chrome 61 برای مرورگرها و سیستم‌عامل اندورید، حالا نوبت به آن‌هایی رسیده که از سیستم‌عامل Chrome  استفاده می‌کنند. امروز گوگل اعلام کرد که به‌روز رسانی بزرگ Chrome 61 در هفته جاری برای دستگاه‌های مختلفی که از Chrome OS بهره می‌برند عرضه می‌شود و چند بهبود گرافیکی و البته بهبود بازدهی در آن ایجاد شده است.

تغییرات گرافیکی در بخش‌های مختلفی انجام می‌شود. از جمله در بخش آواتار که ساختار آن به کلی عوض شده است. این تغییر نمایش در صفحه قفل صفحه نیز مشاهده خواهد شد و در موقع ورود به سیستم عامل شما با صفحه لاگین کاملا متفاوتی مواجهید. همچنین تغییراتی در پنجره تنظیمات در تبلت‌هایی که از Chrome OS مشاهده خواهید کرد و تغییرات بسیار کوچکی هم از در منوی تنظیمات انجام شده.

اما شاید بتوان بزرگترین تغییر ظاهری را در App Launcher مشاهده کرد که به کلی نسبت به نسخه قبل تغییر کرده است. با توجه به اعلام گوگل در مورد تغییرات فنی سیستم‌عامل جدید، باید گفت که جدا از تفاوت‌هایی که در بخش تنظیمات انجام گرفته، بهبود قابل توجهی در رابطه با عملکرد کلی نسخه جدید این سیستم عامل شاهد نیستیم.

اپلیکیشن Get Help هم ارتقا داده شده که نسبت به تغییرات به وجود آمده همخوانی بهتری داشته باشد.

این بروز‌رسانی همین حالا برای چند دستگاه منتخب که به صورت اتفاقی در نظر گرفته‌ شده‌اند در دسترس قرار گرفته و طی چند روز آینده برای تمامی دستگاه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌شود عرضه می‌شود. اما نکته‌ی مهم در این رابطه این است که با توجه به گفته‌های گوگل، بسیاری از دستگاه‌های موجود بازار دیگر برای به‌روزرسانی جدید پشتیبانی نمی‌شوند. یا حداقل در همان زمان عرضه نسخه‌ی ۶۱ برای آن‌ها در دسترس نخواهد بود.

از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به Chromebook 11، Chromebook Flip، Chromebook 13، Flex 11 و حتی Chromebook Plus سامسونگ اشاره کرد. در حال حاضر لیستی که گوگل در اختیار خبرگذاری‌ها داده برای ارائه به‌روزرسانی جدید شامل دستگاه‌های زیر می‌شود. به احتمال زیاد برخی از دستگاه‌هایی که در این لیست نیستند، آپدیت را با تاخیر دریافت خواهند کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *