ویندوز مدیاپلیر، سال‌هاست که یکی از ارکان اصلی ویندوز به حساب می‌آید و ما را از نصب هر گونه برنامه‌ی اضافی برای اجرای فایل‌های چند‌رسانه‌ای بی‌نیاز می‌کند. اما حالا در برخی نسخه‌های ویندوز ۱۰، دیگر این برنامه به صورت پیش‌فرض بر روی ویندوز نیست و شما باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

این برنامه از سال ۲۰۰۹ دیگر به روز رسانی نشده است، پس اگر می‌خواهید دوباره به نسخه کلاسیک آن دسترسی داشته باشید، آموزش ما را دنبال کنید.

آیا مدیا پلیر بر روی دستگاه شما نصب است؟

برای اینکار بهترین راه حل این است که منوی استارت را باز کرده و عبارت Windows Media Player را در آن جستجو کنید. اگر برنامه نصب بود که می‌توانید اجرایش کند. قبلا امکان اضافه کردن آن با یک کلیک برای کاربرا مهیا بود، اما حالا مایکروسافت این گزینه را نیز غیر فعال کرده است.

این کار به خاطر قوانین اتحادیه اروپا اعمال شده چون آن‌ها معتقدند نصب برنامه‌های این چنینی به صورت پیش‌فرض در ویندوز، امکان رقابت را از شرکت‌های دیگر خواهد گرفت. البته هنوز ویندوز برنامه‌هایی برای اجرای فایل‌های صوتی و تصویری در خود دارد. نکته دیگر اینکه فراموش نکنید، روش نصبی که ما به شما آموزش می‌دهیم، قانونی و البته رایگان است.

نصب ویندوز مدیا پلیر ۱۲ بر روی ویندوز ۱۰ N و NK

برای اینکار شما باید Media Feature Pack را از سایت اصلی مایکروسافت دانلود کنید. بعد از دانلود فایل اولیه، ابتدا زبان را انتخاب کرده سپس روی Download کلیک کنید. شما باید بسته مورد نظر خود را بر اساس ۳۲ یا ۶۴ بیتی بودن سیستم عامل ویندوز خود انتخاب کنید.

مسیر نصب را به صورت پیش‌فرض طی کنید. بعد از کامل شدن روند نصب غیر از ویندوز مدیا پلیر، برنامه‌هایی همچون اسکایپ یا گروو موزیک نیز نصب خواهد شد.

نصب ویندوز مدیا پلیر ۱۲ بر روی ویندوز ۱۰ Home و Pro

در این ویندوز‌ها، مدیا پلیر هنوز هم به صورت یک برنامه‌ قابل نصب در دسترس است و کافی است شما آن‌ را فعالی کنید. برای انجام این کار کلید ویندوز + I را بزنید و از تنظیمات به مسیر Apps > Manage optional features > Add a feature بروید.

لیست برنامه را پایین بیاید تا به ویندوز مدیا پلیر برسید. بعد از انتخاب کلید Install را بزنید تا برنامه نصب شود.

Join the Conversation

22 Comments

  1. خسته نباشید واقعا ازتون ممنونم بیشتر از یک ساعته دارم تلاش میکنم و شما انقد ساده توضیح دادید
    واقعا ممنون

  2. خسته نباشید واقعا ازتون ممنونم بیشتر از یک ساعته دارم تلاش میکنم و شما انقد ساده توضیح دادید
    واقعا ممنون

  3. سلام
    با این که ویندوز مدیا پلیر نصبه اما نمی تونم ازش استفاده کنم اصلا توی ویندوز نیست.

  4. سلام
    با این که ویندوز مدیا پلیر نصبه اما نمی تونم ازش استفاده کنم اصلا توی ویندوز نیست.

    1. یک بار این مسیر رو پیش برید شاید مشکلتون حل شد:
      Turn Windows features رو در استارت منو سرچ و اجرا کنید
      در صفحه ای که باز می شه در بخش Media Features ببینید چک باکس Windows Media Player فعال هست یا نه، اگر فعال نبود فعالش کنید تا مشکل حل بشه

  5. یه سوال من ویندوز مدیا پلیر رو نصب شده ولی وقتی سی دی میندازم با اون باز نمیشه میشه کمکم کنید و اینکه ویندوز 10 هستش

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *