اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب‌وکار اینترنتی را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید فروش کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید.

اینفلوئنسر معروف، راشل براثن، برای هر پست اینستاگرام خود درآمدی بالغ بر ۲۵۰۰۰ دلار کسب می‌کند. راشل تنها اینفلوئنسر اینستاگرام نیست و افراد زیادی از این طریق کسب درآمد می‌کنند. در ایران نیز افراد زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند. اینجاست که این سؤال به ذهنمان خطور می‌کند که چگونه اینفلوئنسر شویم و از این راه کسب درآمد کنیم.  اینستاگرام یک پلتفرم قوی است که می‌تواند ارزش بسیاری برای برندها ایجاد نماید. امروزه بیش از یک میلیارد کاربر در اینستاگرام فعال هستند و این بدین معناست که اکثر افراد بازار هدف برندها در این پلتفرم حضور دارند. این افراد خریدهای خود را بر مبنای پیشنهادات اینفلوئنسرها انجام می‌دهند. طبق تحقیقات بنیاد اینفلوئنس اعلام کرد که مشتریان، اینفلوئنسرهای اینستاگرام را به عنوان ششمین عامل تاثیرگذار در خریدهای خود معرفی می‌کنند.  افزایش محبوبیت اینفلوئنسرهای اینستاگرام، می‌تواند شما را نیز برای اینفلوئنسر شدن وسوسه کند. اگر به دنبال اینفلوئنسر شدن و کسب درآمد از این راه هستید، حتماً بارها از خودتان پرسیده‌اید که؛ چگونه اینفلوئنسر شویم؟ اگر پاسخ مثبت است و مقالات قبلی را هم خوانده‌اید، در این بخش هم همراه ما باشید.

برای پاسخ این پرسش که چگونه اینفلوئنسر شویم اولین گام انتخاب مسیری است که می‌توانیم در آن بدرخشیم. باید زمینه‌ای را انتخاب کنیم که دانش و علاقه زیادی نسبت به آن داریم. اینکه کسی کاری را انجام می‌دهد و در آن زمینه موفق است، دلیل موجهی برای ورود شما در همان زمینه نیست.  برای مثال، افرادی که پیج‌های ورزشی و تناسب اندام دارند، فالوئرهای بیشتری جذب می‌کنند. آیا این می‌تواند دلیل موجهی برای ورود شما به این زمینه باشد حتی اگر توانمندی و یا علاقه لازم را نداشته باشید؟ قطعاً خیر. شما نمی‌توانید در شبکه‌های اجتماعی یک شخصیت جعلی و دروغین از خود بسازید. بنابراین در حوزه‌ای که در آن توانمند و مشتاقید وارد شوید.  به محض اینکه حوزه فعالیت خود را مشخص کردیم، باید اکانت اینستاگرام خود را به دقت تنظیم کنیم. اولین چیزی که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم نوشتن متنی در بایو است که سریعا مخاطب را به صفحه ما جذب کند. متن بایو باید داستان مسیر ما را به گونه‌ای بیان کند که مخاطب را به خود درگیر نماید.  به یاد داشته باشید که اطلاعات بایو اولین چیزی در صفحه است که فالوئرها و یا شرکت‌ها می‌بینند، پس اگر می‌خواهیم اینفلوئنسر شویم باید متنی ارزشمند تهیه کنیم.

اگر فکر می‌کنید که تنها با انتشار پست‌های حاوی عکس می‌توان به اینفلوئنسر تبدیل شد، سخت در اشتباهید. متنی که در ادامه در کپشن می‌نویسیم، به اندازه عکسی که منتشر می‌کنیم اهمیت دارد. از این فرصت برای بیان داستان‌های خود و ارتباط با فالوئرها و جلب اعتماد آنان و تشویق آنها به تعامل با خود استفاده کنید. نکته مهم آنجاست که شرکت‌ها برای همکاری با اینفلوئنسرها به به نرخ مشارک توجه بیشتری دارند تا تعداد فالوئرها.  این مورد یکی از پیش‌نیازهای اینفلوئنسر شدن است. در واقع نه تنها تصاویر جذاب باید تولید کنیم بلکه باید تم کلی صفحه خود را نیز مدنظر قرار دهیم و این بدین معناست که علاوه بر اینکه هر تصویر به تنهایی باید جذاب باشد، در نمای کلی تمام تصاویر در کنار هم نیز باید از جذابیت بصری برخوردار باشند.  یکی دیگر از پیش‌نیازهای اصلی برای اینفلوئنسر بودن، انتشار دائمی محتواست. بیشتر اینفلوئنسرها روزانه، برخی از آنان چند بار در یک روز و تعداد کمی از آنان هفته‌ای چند پست منتشر می‌کنند.  مطالعات نشان می‌دهد که افزایش تعداد دفعات انتشار محتوا موجب افزایش نرخ تعامل نیز خواهد شد. اما وقتی می‌خواهید جدول زمان‌بندی برای صفحه خود تعریف کنید، باید به دقت مسائل را بررسی کنید چرا که برنامه‌ای را باید تعریف کنید که بتوانید در انجام آن پایبند بمانید. برنامه غیر واقعی که نتوانید آن را پیاده کنید، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. برای برنامه‌ریزی می‌توانید از ابزارهای آنلاین ارسال خودکار پست‌های اینستاگرام کنید.

هشتگ‌ها اهمیت زیادی دارند چراکه موجب می‌شوند که محتوای ما به کاربران دیگر نیز نمایش داده شود. اینستاگرام به ما اجازه می‌دهد که حداکثر از ۳۰ هشتگ برای یک پست استفاده کنیم. اما سوال اینجاست که از چه هشتگ‌هایی استفاده کنیم؟  به یاد داشته باشد که هشتگ‌هایی با تعداد زیاد جستجو ممکن است کارایی لازم را برای شما نداشته باشند چراکه رقابت در میان تمام پست‌هایی که آن هشتگ را دارند دشوار است. در عوض به سراغ هشتگ‌هایی بروید که اخیراً محبوب شده‌اند، بدین ترتیب شانس خود را برای بیشتر دیده شدن افزایش می‌دهید.  اگر قصد ما از دانستن پاسخ این پرسش که چگونه اینفلوئنسر شویم کسب درآمد است باید جدیت خود را برای حضور در این عرصه نشان دهیم و هیچ چیز به اندازه یک اکانت تجاری نمی‌تواند جدیت ما را نشان دهد. مهمترین مزیت یک اکانت تجاری دسترسی به گزارش‌های آماری هر پست است. به این صورت نه تنها به اطلاعات آماری دسترسی خواهیم داشت بلکه می‌توانیم نرخ تعامل پست‌های خود را نیز ببینیم و بررسی کنیم که انتشار پست در چه روزها و چه ساعت‌هایی بیشترین نرخ مشارکت را به دنبال خواهد داشت.  بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر اینستاگرام هر روز از استوری استفاده می‌کنند. به همین منظور این ابزار به یکی از قدرتمندترین روش‌ها برای جذب فالوئر تبدیل شده است.  حتی افرادی که فالوئر ما نیستند نیز می‌توانند ما را از طریق استوری در اینستاگرام پیدا کنند. اگر بیشتر از ۱۰۰۰۰ فالوئر داشته باشیم می‌توانیم از ابزار “Swipe up” در استوری‌های خود استفاده کنیم. همچنین می‌توانیم افراد دیگر را در استوری خود تگ کنیم. در واقع استوری نه تنها ابزاری کاربردی برای برقراری ارتباط است، بلکه میتواند موجب افزایش تعداد فالوئرها نیز بشود.  پایه اصلی شبکه‌های اجتماعی، افراد و نحوه تعامل با آنان است. نرخ مشارکت یکی از مهمترین پارامترها برای اینفلوئنسر شدن است. وقتی کسی برای عکس‌های شما کامنت می‌گذارد، حتماً پاسخ وی را بدهید. در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *