هشتگ بهترین راه ارتباطی شما با کاربران جدید و البته جذب مخاطبان هدفمند است. صفحات زیادی وجود دارند که فقط با هشتگ توانسته‌اند تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهند و البته چون این افزایش کاربران به صورت هدفمند بوده است، تعامل صفحه هم تا چندین برابر افزایش پیدا کرده است. هشتگ مانند کلمه کلیدی سایت کسب‌وکارتان است که بسیار اهمیت دارد! هشتگ باید مناسب کسب‌وکار شما باشد و نمونه‌هایی باشند که توسط کاربران جست‌وجو می‌شوند. بهترین راه پیدا کردن هشتگ، بررسی صفحات رقبا است. در  این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید یک از هشتگ‌ها بهتر و درست‌تر استفاده کنید.

هشتگ‌های فالوشده چگونه در صفحه فید اینستاگرام ظاهر می‌شوند؟

به عنوان یک کاربر اینستاگرام، حتماً تعدادی از کاربران را دنبال کرده‌اید و پست‌های آن‌ها را در صفحه اول اینستاگرام خود دیده‌اید! پست‌های کاربران به همراه نام کاربری آن‌ها در صفحه اول نمایش داده می‌شوند و می‌توانید تعداد لایک‌ها و حتی کامنت‌های آن پست را ببینید.

نمایش پست هشتگ‌ها کمی با نمایش پست کاربران متفاوت است! اگر یک هشتگ را دنبال کرده باشید، تنها برخی از پست‌های آن هشتگ توسط اینستاگرام به شما نمایش داده می‌شوند. بر اساس الگوریتم‌های اینستاگرام پست‌هایی که ممکن است شما به آن‌ها علاقه داشته باشید، در صفحه اول اینستاگرام به شما نمایش داده می‌شوند؛ زیرا اگر اینستاگرام بخواهد تمام پست‌های هشتگ محبوبتان را به شما نمایش دهد، روزانه‌ هزاران پست در صفحه اول اینستاگرامتان دیده می‌شود که تنها باعث آزار شما می‌شود. به همین دلیل اینستاگرام بر اساس فعالیت‌هایتان در این شبکه اجتماعی، فقط تعداد محدودی از پست‌های مربوط به هشتگ دنبال شده را بر اساس پست‌های موردعلاقه‌تان را به شما نمایش می‌دهد.

اگر یک هشتگ خاص را دنبال کرده باشید، اینستاگرام در هنگام نمایش پست‌های آن هشتگ به جای نام کاربری فردی که آن پست را منتشر کرده است، نام هشتگ دنبال‌شده را به شما نمایش می‌دهد.

جالب است بدانید اینستاگرام هنگام نمایش استوری‌های مربوط به هشتگی که آن را فالو کرده‌اید هم به جای نمایش نام کاربری، نام آن هشتگ را به شما نمایش می‌دهد؛ از طرفی به جای نمایش استوری‌ها به صورت تکی، تمام استوری‌هایی که بخاطر دنبال کردن این هشتگ به شما نمایش داده می‌شوند را در یک استوری جمع‌آوری کرده و به شما نشان می‌دهد. به عنوان مثال در اینستاگرام کاراکتر مربوط به هشتگ #SMMW18 وجود دارد که اگر آن استوری را باز کنید، تمام استوری‌هایی که کاربران با این هشتگ به اشتراک گذاشته‌اند به شما نمایش داده می‌شود؛ با این کار صدها استوری در پروفایل شما دیده نمی‌شود و باعث آزار شما نخواهد شد.

در هر هشتگی که شما آن را دنبال می‌کنید، پست‌های جذاب زیادی وجود دارند که شما آن‌ها را دوست دارید؛ از طرفی پست‌هایی هم وجود دارند که شما علاقه‌ای به دیدن آن‌ها ندارید! با لایک کردن و درج کامنت زیر پست‌هایی از هشتگ دنبال‌شده که به آن‌ها علاقه دارید، اینستاگرام متوجه می‌شود که شما طرفدار کدام پست‌ها هستید و در صفحه اول اینستاگرام، تصاویری مانند همان پست‌هایی که شما لایک کرده‌اید را به شما نمایش می‌دهد. اگر هشتگی را دنبال می‌کنید، فقط پست‌هایی را لایک کنید که به آن‌ها علاقه دارید و اگر به پستی علاقه ندارید، آن را لایک نکنید؛ زیرا اینستاگرام پست‌های دیگری مانند همین پست‌ها به شما نمایش می‌دهد و اگر به آن‌ها علاقه‌ای نداشته باشید، اذیت می‌شوید. همچنین اگر به پستی علاقه ندارید، کافی است بر روی سه نقطه در بالا و سمت راست آن پست کلیک کنید و گزینه Don’t Show for this hashtag را انتخاب کنید تا دیگر پست‌هایی مانند آن را در صفحه فید اینستاگرام خود نبینید.

این روزها کاربرانی وجود دارند که پست‌ها را بررسی نمی‌کنند اما حتماً استوری‌های فالوینگ‌های خود را می‌بیند. فقط کافی است تا یک‌بار تعداد لایک ها و ویوهای استوری‌های اینستاگرام را با هم مقایسه کنید! حداقل اختلاف آن‌ها دو برابر یا بیشتر است و این برتری را استوری نصیب خود کرده است. البته فرآیند ایجاد استوری با پست کاملاً متفاوت است. نمایش استوری‌هایتان خیلی کم است؟ استفاده از هشتگ‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازدید آن را تا حد زیادی افزایش دهید! شما باید بتوانید در عرض چند ثانیه هدف خود را از تولید چنین محتوایی مشخص کنید. استوری مانند خبرنامه ایمیلی است! برای همین اگر به درستی تولید شود، به راحتی می‌تواند نرخ فروش را شما را تا چندین برابر افزایش دهد.

توجه داشته باشید که برخی از هشتگ‌ها علاوه بر اینکه معنی خاصی دارند، ممکن است نام برند یا حتی اصطلاح خاصی باشند که در اینستاگرام استفاده می‌شوند! مثلاً اگر شما به حیوانات علاقه دارید، ممکن است هشتگ goat را دنبال کنید و انتظار داشته باشید که تنها تصاویر مربوط به این حیوان نمایش داده شوند! اما واقعیت این است که اگر این هشتگ را در اینستاگرام جستجو کنید، بسیاری از ورزشکاران از کلمه goat (خلاصه‌شده اصطلاح greatest of all time) استفاده می‌کنند و اگر این هشتگ را دنبال کرده باشید بسیاری از پست‌های مربوط به ورزشکاران در صفحه فید شما نمایش داده می‌شوند. البته این مشکل به راحتی پس از چند روز رفع می‌شود؛ تنها کافی است در پست‌های نامرتبط با هشتگ دنبال‌شده، بر روی سه نقطه کلیک کنید و گزینه Don’t Show for this hashtag که در بخش قبلی توضیح دادیم را انتخاب کنید. به مرور زمان اینستاگرام متوجه می‌شود که هدف شما از فالور کردن هشتگ در اینستاگرام چیست و تنها پست‌های موردنظرتان را به شما نمایش می‌دهد. با گذشت چند روز از دنبال کردن هشتگ و پنهان کردن محتوای غیرمرتبط، به راحتی می‌توانید محتوای موردنظر خود را در بخش فید اینستاگرام مشاهده کنید و فالو کردن هشتگ در اینستاگرام لذت ببرید.

کدام هشتگ‌ها برای افزایش مشتری کسب‌وکارمان مفید هستند؟

اینستاگرام کاربران بسیار زیادی دارد و همین مسئله باعث شده تا مخاطبان هدف هر کسب‌وکاری در آن وجود داشته باشد. اگر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، حتماً صفحات مختلف زیادی را دیده‌اید که مربوط به شرکت‌ها یا کسب‌وکارهای کوچک و بزرگی هستند. مثلاً اگر علاقه زیادی به خرید لباس دارید، حتماً چندین صفحه مربوط به فروشگاه لباس را دنبال کرده‌اید و بخشی از خرید خود را از طریق این صفحات انجام می‌دهید. به نظرتان چند نفر مانند شما از این صفحات خرید می‌کنند؟ تعداد زیادی از کاربران هستند که به صورت آنلاین محصول موردنظر خود را خریداری می‌کنند و در کمتر از یک هفته آن محصول را تحویل می‌گیرند. در واقع این کسب‌وکارها از اینستاگرام برای معرفی محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنند و جالب است بدانید بسیاری از آن‌ها درآمدهای خود را تا چندین برابر افزایش داده‌اند. اگر بخواهیم از هشتگ‌ها برای رشد کسب‌وکارمان استفاده کنیم، چندین نوع هشتگ به شما کمک زیادی می‌کنند! در ادامه با ما همراه باشید تا ۵ نوع از هشتگ‌هایی که به توسعه کسب‌وکارها کمک می‌کنند را بررسی کنیم:

  1. هشتگ برند شخصی خود را دنبال کنید!

بسیاری از کسب‌وکارها هشتگ مربوط به برند شخصی خود را دارند؛ در واقع هر پستی با این هشتگ منتشر می‌شود، مربوط به برند شما است. بسیاری از این پست‌ها شما را تگ می‌کنند . اگر برند شما شناخته‌شده باشد، حتماً یک هشتگ اختصاصی برای برند خود دارید و اگر آن را جستجو کنید، پست‌های زیادی را می‌بینید که مرتبط با هشتگ شما هستند. مثلاً اگر هشتگ #nike را در اینستاگرام جستجو کنید، میلیون‌ها پست می‌بینید و دلیل آن، استفاده میلیون‌ها کاربر از محصولات این کمپانی است. حال اگر هشتگ یک کسب‌وکار تازه‌کار را جستجو کنید، تعداد بسیار کمی پست مرتبط با آن را می‌بینید که اکثر آن‌ها هم پست‌های منتشرشده در صفحه آن کسب‌وکار است. البته نباید نگران باشید، زیرا به مرور زمان تعداد پست‌های هشتگ اختصاصی کسب‌وکارتان افزایش پیدا می‌کند. برای تشویق کاربران به اشتراک‌گذاری پست‌ها با هشتگ اختصاصی خود، هشتگ اختصاصی خودتان را دنبال کنید و هنگام اشتراک‌گذاری پست مرتبط با آن هشتگ توسط کاربران، آن را از طریق استوری به کاربران صفحه خود هم نمایش دهید. این کار کاربران را تشویق به اشتراک‌گذاری پست‌هایی با هشتگ اختصاصی کسب‌وکارتان می‌کند و به راحتی می‌توانید میزان تعامل کاربران را متحول کنید. کاربران گاهی پست‌های بسیار خوبی به اشتراک می‌گذارند و این موارد ایده‌های بسیار خوبی در زمینه تولید محتوای برای آن صفحه به شما می‌دهد؛ مثلاً کاربران نظراشان را در مورد فعالیت‌های شما در قالب یک پست یا استوری به اشتراک می‌گذارند و به راحتی می‌توانید از نظر کاربران برای تولید محتوای استوری یا پست‌های صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید. در این مورد حتی می‌توانید آموزش فالو کردن هشتگ در اینستاگرام را برای هشتگ اختصاصی خود به کاربران یاد بدهید؛ مثلاً هشتگ خود را در استوری قرار دهید و از کاربران بخواهید با ورود به این صفحه، هشتگ اختصاصی برندتان را دنبال کنند! هشتگ به ساده‌ترین زبان ممکن ابزاری برای دسته‌ بندی مطالب است. این ابزار به مردم اجازه می‌دهد که به طور کاملا اختیاری، انتخاب کنند که مطالبشان در کنار چه مطالبی پیدا شوند. درکل به منظور جلب توجه، سازماندهی مطالب و ترویج موضوعی خاص استفاده می‌شود و رعایت سه اصل نگارشی و ساختاری، محتوایی و  کاربردی در آن مهم است.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *