اینستاگرام الگوریتم بسیار هوشمندی دارد که در تعامل کاربران با صفحه شما تاثیر زیادی خواهد داشت. بر اساس آن اگر در ساعت پست گذاری شده، تعامل کاربران با پست جدید بالا بود، آن را در بالای سایر پست‌ها نشان می‌دهد؛ در غیر این صورت ممکن است که بسیاری از فالوورهای شما پست جدیدتان را حتی نبینند. بنابراین شما باید کاری کنید که کاربران با محتوای اول مسابقه شما تعامل بسیار خوبی ایجاد کنند تا اگر پست‌های بعدی مربوط به مسابقه منتشر شد به راحتی بتوانید آن را به اکثر کاربران خود نمایش دهید. بهترین راه برای افزایش چنین تعاملی در نظر گرفتن ساعت پست گذاری است؛ یعنی ساعتی که کاربران بیشتر در این شبکه آنلاین هستند. در این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید یک مسابقه اینستاگرامی موفق را تجربه کنید!

۱- در کانال‌های مربوط به کسب‌وکارتان، مسابقه را تبلیغ کنید!

اولین جایی که باید تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقه اینستاگرامی خود را انجام دهید، کانال‌ها و صفحات خودتان در شبکه‌‌های اجتماعی مختلف است. مثلاً اگر در فیسبوک یا توییتر فعالیت می‌کنید، به راحتی می‌توانید مسابقه خود را به کاربران زیادی معرفی کنید و از آن‌ها برای شرکت در مسابقه دعوت کنید. سایت کسب‌وکارتان مهم‌ترین کانال برای اطلاع‌رسانی مسابقه به شمار می‌رود! زیرا سایت تنها کانالی است که کاربران به صورت همیشگی می‌توانند به مطالب آن دسترسی داشته باشند. کافی است یک مقاله کامل ایجاد کنید و در آن از شرایط و جایزه مسابقه اینستاگرامی خود صحبت کنید. سپس از کاربران بخواهین صفحه اینستاگرام شما را دنبال کنند و اگر به مسابقه علاقه دارند، در آن شرکت کنند. همچنین می‌توانید لینک مستقیم پست مربوط به مسابقه که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده‌اید را در سایت قرار دهید تا کاربران تنها با یک کلیک بتوانند وارد پست مسابقه شوند.

۲- از فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید!

شاید پیش خودتان فکر کنید که با وجود محدودیت‌ها دیگر کسی در شبکه‌های اجتماعی خارجی فعالیت نمی‌کند! لازم است بگوییم هنوز هم کاربران زیادی در شبکه‌هایی نظیر فیسبوک و توییتر فعالیت می‌کنند. برای ترویج و تبلیغ مسابقه خود یک پست در چنین شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید و از کاربران بخواهید برای شرکت در مسابقه صفحه اینستاگرام شما را دنبال کنند.

۳- از تبلیغات فیسبوک استفاده کنید!

اگر در فیسبوک فعالیت نمی‌کنید یا تعداد دنبال‌کنندگان شما بسیار کم است، شاید تبلیغات در فیسبوک راه منطقی‌تری نسبت به ایجاد پست تبلیغاتی باشد! تبلیغات فیسبوک یک راه بسیار ارزان و حرفه‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید کاربران زیادی را جلب کنید. البته این روش را تنها برای زمانی که مخاطبان شما در سراسر دنیا هستند و کسب‌وکارتان جهانی است پیشنهاد می‌کنم! در صورتی که مدیریت یک کسب‌وکار ایرانی را برعهده دارید، این کار ممکن است بازدهی خوبی نداشته باشد.

۴- برای کاربران خود ایمیل ارسال کنید!

هدف ما از برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی موفق این است که تمام کاربران کسب‌وکار را که از کانال‌های مختلفی جذب کرده‌ایم را به اینستاگرام هدایت کنیم! بنابراین حتماً به روش‌های مختلفی ایمیل برخی کاربران را جمع‌آوری کرده‌اید؛ پیشنهاد می‌کنم یک ایمیل با عنوان دعوت به مسابقه اینستاگرامی ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید در مسابقه شرکت کنند. همچنین حتماً جایزه مسابقه را هم بگویید تا کاربران بیشتر ترغیب به شرکت در مسابقه شوند.

۵- از مخاطبان خود بخواهید مسابقه شما را در صفحه اینستاگرام یا حتی وبلاگ خود تبلیغ کنند!

بسیاری از مخاطبان شما در اینستاگرام و برخی از آن‌ها در وبلاگ خود فعالیت می‌کنند. همچنین بسیاری از این کاربران نسبت به شما وفادار هستند و می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغ یک مسابقه اینستاگرامی موفق استفاده کنید. کافی است از آن‌ها بخواهید یک مطلب جذاب در مورد مسابقه، در وبلاگ خود منتشر کنند یا پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. به همین سادگی و بدون هیچ هزینه کاربران زیادی را از طریق دنبال‌کنندگان خود جذب خواهید کرد و مسابقه خود را به یک مسابقه هیجانی و پرتعامل تبدیل می‌کنید.

۶- تبلیغات خود را به رسانه‌های اجتماعی بدهید!

شاید تبلیغ در رسانه‌های تلوزیونی برای یک مسابقه اینستاگرامی به صرفه نباشد اما تبلیغ در رسانه‌‌های آنلاین با توجه به هزینه‌های کم می‌تواند مفید باشد. می‌توانید در سایت‌های خبری با هزینه کم یک خبر منتشر کنید و کاربران زیادی را دعوت به شرکت در مسابقه اینستاگرامی خود کنید. همچنین اگر یک فروشگاه یا رستوران بزرگ هستید، می‌توانید از رسانه‌های چاپی برای تبلیغ مسابقه اینستاگرامی موفق خود استفاده کنید! مثلاً می‌توانید کاتالوگ مسابقه خود را چاپ کنید و به مشتریان رستوران خود بدهید تا در صورت علاقه در مسابقه شما شرکت کنند.

برخی مسابقه ها یا مسابقات هیچ یک از اهداف قبلی را ندارند، بلکه تنها هدف این است که جایگاه برند را یک بار دیگر در ذهن مخاطبین تثبیت کند. مثلا سامسونگ با مسابقه “یادگاری تو به زمین” تلاش کرد تا برند خود را به عنوان یک حامی محیط زیست در ذهن مخاطبین تثبیت کند. اینکه کسب‌وکار به دنبال چه جایگاهی در ذهن مخاطب است فراتر از موضوع این کتاب است، و برگزاری مسابقات ‌ها به عنوان یک ابزار می‌توانند به تثبیت جایگاه مورد نظر برند در ذهن مخاطب کمک کنند.  برخی بیش از یک هدف را دنبال می‌کنند و بعضا نتایج بدی هم نگرفته‌اند، اما بهتر است روی یک هدف متمرکز باشید .در ادامه چند مسابقه و مسابقه اینستاگرامی از برندهای مختلف با اهداف مختلف را بررسی می کنیم. پس از شناسایی هدف اصلی از مسابقه و شناخت بهتر مخاطبین نوبت به طراحی ایده مسابقه می رسد. ایده مسابقه تا حد زیادی بستگی به نوع کسب‌وکار شما دارد، مثلا مسابقه اینستاگرامی یک شرکت هواپیمایی با مسابقه اینستاگرامی یک تولیدکننده لوازم ورزشی احتمالا متفاوت است.

در این مقاله به بررسی برخی نکات مهم در زمینه برگزاری مسابقه اینستاگرامی پرداختیم تا بتوانید یک مسابقه قدرتمند را اجرا کنید! در قسمت بعدی به بررسی ادامه این نکات می‌پردازیم تا بتوانید یک مسابقه بسیار قوی را اجر کنید و کاربران زیادی را جذب کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *