اگر می خواهید بدانید که استراتژی اینستاگرام شما موثر است یا خیر، در مقاله قبلی این موضوع را بررسی کردیم! در این مقاله هم ادامه این موضوع را بررسی می کنیم.

3- محتوای تخصصی را با زبانی ساده به مخاطبان خود منتقل کنید

پس از آن که اهداف خود را مشخص کردید و کار هایی که در چند مورد قبل بررسی کردیم انجام دادید، زمان آن رسیده که به مخاطبان خود محتوای حرفه ای و ارزشمند تحویل دهید. تولید محتوا یکی از بخش های بسیار مهم در استراتژی اینستاگرام است که به جذب مخاطبان کمک زیادی می کند. با استفاده از تولید محتوا می توانید فروش خود را تا حد زیادی افزایش دهید. البته باید توجه داشته باشید که هر محتوایی نمی تواند به افزایش مخاطبان و فروش شما کمک کند! باید واقعاً محتوایی تولید کنید که بتواند نیاز کاربران را رفع کند. تولید محتوای مناسب 3 ویژگی اساسی دارد:

ویژگی اول) تخصصی و با زبانی ساده است: یک محتوای عالی، محتوایی است که مربوط به حوزه تخصصی کسب و کارتان باشد. اگر می خواهید یک محتوای عالی تولید کنید، آن قدر در مورد آن مطالعه داشته باشید که اگر کاربر از شما سوالی پرسید، بتوانید به او پاسخ دهید. البته محتوای تخصصی را باید با زبانی کاملاً ساده توضیح دهید تا کاربرانی که تخصص ندارند هم به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

ویژگی دوم) منظم و مداوم است: یک تولید محتوای عالی باید منظم و مداوم باشد. در تقویم محتوای خود که بخشی از استراتژی محتوای اینستاگرام است، باید زمان انتشار محتوا را به صورت کاملاً منظم در نظر بگیرید.

ویژگی سوم) از تصاویر و متن تعاملی و البته تامل برانگیز استفاده شود: محتوای شما باید بتواند کاربر را به چالش بکشد تا با شما تعامل داشته باشید. در تولید محتوای اینستاگرام تصاویر اهمیت زیادی دارند و باید سعی کنید از تصاویر جذاب استفاده کنید تا نظر کاربران را به خود جلب کند.

3- تحلیل و آنالیز صفحه را فراموش نکنید

آخرین و مهم ترین مرحله از استراتژی اینستاگرام، تحلیل صفحه است. شما 3 مورد بالا را برای رسیدن به اهداف خود از بازاریابی اینستاگرام انجام می دهید و تحلیل صفحه است که مشخص می کند چقدر به اهداف خود نزدیک شده اید! اگر صفحه اینستاگرام خود را تجاری کرده باشید، به راحتی می توانید نرخ تعامل پست های خود را از طریق ابزار insights اینستاگرام بررسی کنید. در این بخش می توانید متوجه شوید که کاربران کدام پست های شما را دوست دارند و کدام یک را دوست ندارند! این موارد در استراتژی اینستاگرام شما تاثیرگذار هستند و می توانید آن را بهبود ببخشید.

50 استراتژی مهم که باید در بازاریابی اینستاگرام استفاده کنید!

 

1.از قابلیت های اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن خود استفاده کنید

ابزارهای متعددی به تازگی وارد بازار شده‌اند که برای بالابردن توانایی بازاریابان در شبکه های اجتماعی طراحی شده اند. در اینجا به سه قابلیت ضروری برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام می‌پردازیم :

Social Drift : این سرویس برندهای تجاری را قادر می‌سازد تا با استفاده از machine-learning شبکه ای از مشتریان را ایجاد کند و به‌ طور خودکار مخاطبان هدف شما را به واکنش نسبت به محتوای شما دعوت کنند.

Viral race : این سرویس از طریق لایک های خودکار و فوری ولی واقعی روی محتوای شما اجازه میدهد برندها از محبوبیت خود در رسانه های اجتماعی برای جذب فالور بیشتر استفاده کنند.

Viral upgrade : این سرویس دسترسی به نام تجاری شما را در اینستاگرام افزایش می‌دهد. در واقع با لینک کردن مطالب یا دادن کامنت به طور مستقیم با فالووران ارتباط برقرار می‌کند. به لطف این سرویس فالووران هدفمند تشویق می‌شوند که عضوی ثابت در صفحه شما باشند.

2.یک مسابقه در صفحه اینستاگرامتان راه اندازی کنید(gamification)

گرچه مسابقه گذاشتن در شبکه های اجتماعی منسوخ شده اما برگزاری مسابقه در اینستاگرام هنوز هم طرفداران خود را دارد، به طور مثال سایت Body building.com  اخیرا مسابقه ای در صفحه اینستاگرامش برگزار کرد که با اعلام برنده مسابقه صفحه اش به طور غیر قابل تصوری دیده شد. این رقابتها بسیار تاثیر گذارند چون باعث می شود فالوورها نسبت به محتوای به اشتراک گذاشته واکنش نشان دهند.

3.تعداد فالووران خود را از طریق تبلیغات اینستاگرامی بالا ببرید

هر سال برندهای تجاری میلیون ها یورو برای تبلیغات اینستاگرامی میپردازند و این مبلغ هر ساله رو به افزایش است، برندهای تجاری این موضوع را به خوبی میدانند که این تبلیغات آنها را قادر میسازد که به کاربران خاص خود دسترسی پیدا کنند. پس اگر به دنبال بالا بردن تعداد فالووران خود هستید همواره تبلیغات را به خاطر داشته باشید و از اصول اولیه اینستاگرام مارکتینگ غافل نشوید.

4.هشتگ ایجاد کنید

هشتگ اینستاگرام یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی است. اخیرا اینستاگرام اعلام کرده که کاربران میتوانند هشتگ های خاصی را دنبال کنند، بنابراین بهتر است برندهای تجاری یک روند هشتگ مرتبط با نام تجاریشان ایجاد کنند این کار به بیشتر دیده شدن صفحه آنها کمک زیادی میکند.

5.سعی کنید از محتواهای مختلفی استفاده کنید

بازاریابانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند از محتواهای مختلفی از جمله :عکس، ویدیو، پادکست و نوشته استفاده میکنند. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی از حساسیت بالایی برخوردار است و باید با اصول تولید محتوای با کیفیت حتما آشنایی داشته باشید.

6.از ابزارهای آماری اینستاگرام استفاده کنید

اگر میخواهید استراتژی اینستاگرام خود را بکار ببرید باید از یک ابزار آنالیز اینستاگرام استفاده کنید، برخی برنامه های آماری به دارندگان برند تجاری کمک میکنند که بدانند کدام محتوا باعث جذب مشتریان بیشتر میشود و یا استراتژی خود را باید در چه جهتی تغییر دهند.

7.یک حساب حرفه ای در اینستاگرام داشته باشید

یک حساب حرفه ای انعطاف پذیری بیشتری به کسب و کارها میبخشد و برندها را قادر میسازد آسان تر مخاطبانشان را جذب کنند . به طور مثال مدیران میتوانند آمار عملکرد این حساب را مشاهده و تحلیل کنند یا گزینه ای ایجاد کنند که کاربران بتوانند از طریق پیام، تلفن یا ایمیل با شرکت تماس بگیرند.

8.سعی کنید با الگوریتم های مرتب سازی اینستاگرام آشنا شوید

اگر میخواهید محتوایی تولید کنید که در اینستاگرام بالا باشید باید بدانید الگوریتم های مرتب سازی اینستاگرام چیست. اینستاگرام به فاکتورهای مختلفی از جمله : محتوا، واکنش هایی که یک محتوا میگیرد و یا حتی موقعیت مکانی توجه میکند.

9.درباره پروفایل اینستاگرامتان از مخاطبان هدفتان نظر بخواهید

برای اینکه بدانید چطور میتوانید کسب و کارتان را در این شبکه اجتماعی بهبود ببخشید از فالوورانتان نظر بخواهید، با دریافت نظراتی از مشتریان همیشگیتان میتوانید با بهبود استراتژی اینستاگرام خود به موفقیت برسید.

10.آمار دقیق از فعالیتهای اینستاگرامتان را در دوره های زمانی مختلف در یک داشبورد رایگان قرار دهید

تمرکز کردن روی کار با تمام دغدغه هایی که اطرافمان داریم بسیار دشوار است، افرادی که مایلند روی آمارهای اینستاگرامشان تمرکز کنند میتوانند از داشبوردهایی شبیه به چیزی که Gpcko board به ما پیشنهاد میدهد استفاده کنند.

11.از فالور های همیشگی خود تشکر کنید تا انها را به تعامل بیشتر با برند تجاریتان تشویق کنید

گاها به فالورهای خود اشاره کنید و از آنها نام ببرید تا همیشه مشتاق باقی بمانند و بطور مرتب به مطالب شما واکنش نشان دهند. همچنین میتوانید فعالیت فالوور های خود را در حسابتان نشان دهید و از آنها قدردانی کنید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *