یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسب‌وکارهای مختلف در دنیای امروز، افزایش فالوورهای فعال در شبکه‌های اجتماعی است. در حال حاضر اینستاگرام بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است که پتانسیل بسیار بالایی در فروش کسب‌وکارها دارد. این تاثیر تا حدی زیاد است که بسیاری از کسب‌وکارها به همان اینستاگرام بسنده می‌کنند و به سراغ سایت و شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌روند. بنابراین افزایش فالوور اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و سوال بسیاری از کاربران این است که چگونه فالوورهای اینستاگرام خود را با روش‌های اصولی افزایش دهیم تا بتوانیم مشتریان کسب‌وکارمان را چند برابر کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های موثر در افزایش فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ اشاره کنیم. اگر موافق هستید، در این مقالات همراه ما باشید.

چگونه فالوورهای اینستاگرام خود را به روش اصولی افزایش دهیم؟

اگر قصد راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام را داشته باشید، احتمالا اولین دغدغه‌ شما افزایش فالوور اینستاگرام است. با این که برای فروش در اینستاگرام، لزوماً به تعداد بالای فالوور نیاز ندارید، اما به‌هر حال بالا بودن تعداد آن‌ها، برای موفقیت شما در ابعاد بزرگ‌تر، ضروری است.  افزایش فالوور اینستاگرام، خوب است؛ اما نه با هر روشی! مثلاً این که بخواهید فالوور فیک یا غیر واقعی بخرید نه تنها کمکی به شما نمی‌کند، بلکه در آینده شما را دچار دردسرهای زیادی می‌کند که نمی‌توانید به راحتی آن را رفع کنید. اما حالا می‌خواهیم، روش‌های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

  • از چه راه‌هایی فالوور واقعی در اینستاگرام جذب کنیم؟ وقتی صحبت از افزایش فالوور می‌شود، ذهن بسیاری از مخاطبان به سمت فالوور فیک و غیرفعال می‌رود. چون شرکت‌های زیادی این وعده را به مشتری می‌دهند که مثلاً تنها با ۱۰۰ هزار تومان، به ۱۰ هزار فالوور دست پیدا می‌کنید! در روش‌هایی که قصد آموزش آن را داریم، هیچ روش غیر اصولی وجود ندارد و قطعا بارها تست شده و نتیجه خوبی از آن گرفته شده است. اگر شما هم به جای استفاده از ربات و فالوور فیک، به دنبال جذب فالوور واقعی هستید، بدون شک این موارد به شما کمک خواهد کرد.
  • نباید‌های شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌و‌کار‌ها

مورد اول) هدف شما از افزایش دنبال‌کنندگان چیست؟

اصلا چرا می‌خواهید در اینستاگرام فعالیت کنید و مثلا ۲۰ هزار دنبال‌کننده داشته باشید؟ می‌خواهید مرجعی برای شرکت‌تان داشته باشید؟ می‌خواهید فروش محصولات‌تان را افزایش دهید؟ یا اینکه به دنبال برندینگ کسب‌وکارتان هستید؟ بنابراین، احتمالاً یکی از اهداف زیر را دارید:

  • برندسازی
  • افزایش اینگیجمنت و ارتباط با کاربران
  • افزایش فروش در اینستاگرام
  • هدایت ترافیک به وب سایت
  • فرهنگ سازی برای یک محصول جدید

هر هدفی که داشته باشید، احتمالاً نیازمند تعداد بالای فالوور هستید؛ اما روش‌هایی که برای هر کدام استفاده می‌کنید، یکی نیست. مثلا اگر می‌خواهید خودتان را در زمینه طراحی لباس عروس برند کنید، قطعاً باید فالوورهای‌ هدفمند و مربوط به محصولتان جذب کنید. یعنی اینکه فالوورهای شما باید عموما پسران جوان رنج سنی ۱۵ تا ۲۵ سال باشد. حالا اگر ۲۰ یا ۳۰ هزار فالوور خانوم هم داشته باشید، عملا کمکی به شما نمی‌کند.

در واقع، راه‌های زیادی برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارند که راه‌های میانبر زیادی مثل خرید فالوور و استفاده از ربات برای افزایش فالوور اینستاگرام هم جزء آن‌ها هستند. اما باید توجه داشته باشید که روز به روز در آپدیت های اینستاگرام جلوی فعالیت‌های نامعتبر گرفته می‌شود و باید به فکر راهی اصولی و دائمی برای افزایش فالوور اینستاگرام خود باشید. هدف شما از افزایش فالوور، داشتن مخاطبانی یا در بیان بهتر مشتریانی از مردم واقعی در تعامل با خدمات و یا کالاهای برند شما است. اگر این دیدگاه را به افزایش فالوور اینستاگرام دارید که باید بگوییم شما در مسیر موفقیت و رسیدن به نتایج خوب در کسب‌وکارتان هستید. اما اگر هدف شما از افزایش فالوور فقط بالا رفتن عدد در بالای اکانتتان است باید گفت که به جز در مواردی کوچک و خاص آن هم در ابتدای استارت یک بیزنس منفعت دیگری را برای شما به دنبال ندارد.

اگر به تازگی کسب و کاری را شروع کرده اید و هدفی طولانی مدت در بخش دیجیتال مارکتینگ برای خود رسم کرده‌اید بهتر است روش های اصولی و درست و حسابی را در پیش بگیرید. روش های افزایش فالوور واقعی شاید سخت تر و طولانی تر باشند اما می‌توان به شما اطمینان داد که در طولانی مدت ریزش نخواهید داشت و اعتبار شما لکه‌دار نخواهد شد. البته روش هایی اصولی و زودبازدهی نیز مثل تبلیغات و ایجاد کمپین و … نیز وجود دارند که هزینه ی کمی بالاتر دارند. آن چه واضح است شما هیچ دوست ندارید که بعد از مدتی ریزش فالوور داشته باشید و یا پیجتان از دست برود. استفاده از فالوور فیک برای صفحه شما به چند دلیل نمی توانند نتایج خوب و دلخواهی را به دنبال داشته باشد.

  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ – بخش اول
  • یک نکته! البته این افراد شاید در ابتدای کار وجودشان بد هم نباشد؛ چون ظاهرا تعداد فالوورهای‌تان زیاد دیده می‌شود. اما بعد از مدتی باید یک فیلتر مشخص در نظر بگیرید. بعد از مدتی مخاطبان نامرتبط مثلا آقایان نیز خودشان بعد از مدت صفحه شما را ترک می‌کنند. این ریزش فالوور اصلا بد نیست؛ چون در مقابل فالوورهای پیج‌تان هدفمند شده اند. اگر یک فروشگاه لوازم دکوری دارید، نیازی نیست فالوورها تا این اندازه هدفمند باشد؛ چون مشتری از هر قشر و جنسیت می‌تواند باشد.

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از فالوورهای فیک:

  • فالوورهای فیک با کاربران و شما تعامل ندارند و تعامل آن‌ها کاملاً صفر است.
  • فالوورهای فیک به طور واضح و مشخصی فیک هستند و همین خود لطمه ای به اعتبار برند شما است.
  • ابزارهایی برای سنجش فیک یا واقعی بودن فالوور وجود دارد که برندهای مطرح اکثراً از آن استفاده می‌کنند. استفاده از فالوورهای فیک شما را در بلک لیست برندهای مطرح قرار می دهد.
  • ممکن است که اکانت شما توسط اینستاگرام بسته شود.

در مقاله بعدی به بررسی کامل‌تر این موضوع می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *