اگر در سال 2020 بازاریابی اینستاگرام یکی از مهم ترین روش های بازاریابی است، باید روش های جدید آن را بدانید. در مقاله قبلی به بررسی این موضوع پرداختیم و در این مقاله به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

افزایش و بهبود نرخ تبدیل و فروش

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار عالی برای بازاریابی محصولات و خدمات است. با استفاده از اینستاگرام می توانید محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به کاربران معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید. یکی از مهم ترین مسائلی که برای کسب و کار ها اهمیت دارد، نرخ تبدیل است. به عبارت ساده تر، کسب و کار ها می خواهند میزان تبدیل کاربران به مشتری را افزایش دهند و اینستاگرام مارکتینگ یکی از راه کارهای اساسی برای این کار محسوب می شود. شما می توانید محصولات و خدمات خود را به همراه مهم ترین ویژگی یا مزیت آن در اینستاگرام معرفی کنید و به راحتی نرخ تبدیل و فروش محصولات خود را افزایش دهید.

ارتباط نزدیک تر با کاربران از طریق دایرکت و کامنت

حتماً شما هم به عنوان یک کاربر عادی در اینستاگرام فعالیت کرده اید و می دانید که یکی از مهم ترین بخش های اینستاگرام، دایرکت و کامنت است. با استفاده از این دو بخش کاربران می توانند با هم ارتباط برقرار کنند که البته دایرکت خصوصی و کامنت کمی عمومی تر است. کسب و کار ها به راحتی می توانند به کاربران خود ارتباط نزدیکی داشته باشند؛ هر چقدر ارتباط یک کسب و کار با کاربرانش نزدیک تر باشد، کاربران نسبت به برند شما وفادار تر می شوند. شما هم می توانید با استفاده از دایرکت، با کاربران خود در ارتباط باشید. البته توجه کنید که ارتباط شما باید کاملاً در حوزه کاری خودتان باشد؛ مثلاً می توانید سوالات و مشکلات آن ها را رفع کنید یا در حوزه کاری خود، به آن ها مشاوره بدهید.

افزایش محبوبیت برند در میان کاربران

هر چقدر برند شما بیشتر جلوی چشم کاربران باشد، برند محبوب تر می شود. در اینستاگرام با تولید محتوای جذاب و درج لوگو یا نام برند در گوشه ای محتوا به راحتی می توانید چشم کاربران را با برند خود درگیر کنید. هر چقدر محتوای شما جذاب و کاربردی تر باشد، کاربران بیشتر به برند شما علاقه مند می شوند. البته باز هم لازم است بگوییم که محتوای شما بسیار مهم است! اگر بتوانید محتوای جذاب و کاربردی تولید کنید، جنبه مثبت برند شما در ذهن کاربر می ماند و این مسئله بسیار عالی است. از طرفی، اگر محتوای تولید شده توسط شما مفید نباشد و تنها وقت کاربر را بگیرد، برند شما در ذهن کاربر جنبه منفی پیدا می کند و نه تنها خود کاربر از محصولات یا خدمات شما استفاده نمی کند، بلکه به دیگر هم پیشنهاد می کند از برندهای رقیب استفاده کنند.

7 نکته که در بازاریابی اینستاگرام به شما کمک می کند!

اگر تا این جای مقاله به اهمیت استفاده از بازاریابی اینستاگرام پی برده اید، اکنون زمان آن رسیده است تا بازاریابی اینستاگرام خود را شروع کنید. اینستاگرام محیطی برای بازاریابی حرفه ای است و اصلاً نباید آن را دست کم بگیرید. برای شروع بازاریابی اینستاگرام چند نکته اساسی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید.

۱) استفاده از روش بازاریابی درون گرا در شبکه های اجتماعی

بازاریابی درون گرا یکی از راه کارهای کم هزینه بازاریابی است که با استفاده از آن، کاربر به دنبال شما می آید و نیازی نیست که شما به دنبال کاربران بروید! هر کاربری مخاطب هدف یک کسب و کار خاص است و قطعاً در زمینه خدمات یا محصولات آن کسب و کار، نیازهایی دارد. این نیاز می تواند خرید محصول باشد یا این که سوالی باشد که کسب و کار شما بتواند آن را رفع کند. با استفاده از بازاریابی درون گرا شما به راحتی می توانید نظر کاربران را با ارائه محتوای ارزشمند در اینستاگرام جلب کنید. هنگامی که کاربران ببینند محتوای ارزشمندی تولید کرده اید که میتواند سوال یا نیاز آن ها را رفع کند، به راحتی با شما وارد تعامل می شوند و صفحه شما را دنبال می کنند. بنابراین استفاده از اینستاگرام می تواند یک روش بازاریابی ارزشمند به نام بازاریابی درون گرا یا جاذبه ای را برای شما فراهم کند.

۲) کاهش هزینه های بازاریابی با استفاده از اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ یکی از روش های بسیار کم هزینه بازاریابی است که نرخ تبدیل بسیار بالایی هم برای شما ایجاد می کند. با استفاده از بازاریابی اینستاگرام شما می توانید هزینه های خود را به سادگی مدیریت کنید؛ البته قبل از آن که بخواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، باید با هزینه های آن آشنا شوید. مثلاً بخشی از هزینه شما باید برای تولید محتوای با کیفیت صرف شود و بخش دیگر مربوط به تبلیغات است. اگر خودتان فرصت رسیدگی به صفحه اینستاگرام را ندارید، می توانید از افراد متخصص در زمینه مدیریت صفحه اینستاگرام کمک بگیرید و فروش خود را متحول کنید. در حالت کلی، هزینه بازاریابی اینستاگرام بسیار کمتر از سایر روش های بازاریابی است و این در حالی است که، نرخ تبدیل آن هم گاهی اوقات بسیار بیشتر است.

۴) دسترسی به تعداد زیادی از کاربران ایران و جهان

همان طور که در بالا تر هم اشاره کردیم، اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان و محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است. در واقع شما می توانید با فعالیت در اینستاگرام به 1 میلیارد کاربر در سراسر دنیا دسترسی داشته باشید که این رقم روز به روز در حال بیش تر شدن است. هر کسب و کاری که داشته باشید، بیشترین مخاطبان هدف شما در اینستاگرام حضور دارند و با یک استراتژی منظم برای اینستاگرام مارکتینگ خود می توانید به تعداد زیادی از مخاطبان خود دسترسی داشته باشید. البته لازم است بگوییم که بدون هزینه تبلیغات نمی توانید مخاطبان هدف خود را مشخص کنید اما از طرف دیگر، هزینه ای که بابت تبلیغات صرف می کنید، چندین برابر آن به کسب و کارتان باز می گردد؛ اصطلاحاً به آن نرخ بازگشت سرمایه گفته می شود هر چقدر بیشتر باشد، به معنای سود دهی بیشتر برای کسب و کارتان است.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *