قبل از شروع باید از اول مشخص کنیم که Sony’s A7S III بهترین دوربین بدون آینه در این رنج قیمتی یا حتی تا حدی بالاتر از قیمت خود است. یکی از بهترین دوربین‌های بازار برای فیلم‌برداری که در عکس گرفتن نیز مطمئنا جزو بهترین‌هاست.

Sony’s A7S III

قیمت بیش از 3 هزار دلار Sony’s A7S III شما را به این فکر خواهد انداخت که مگر این مدل دوربین دقیقا چه کاری می‌تواند برای شما انجام دهد؟ A7S مارک 3، یک دوربین بدون آینه فول فریم است که هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری، می‌توان آن را کم نقص به حساب آورد. دوربینی که با کیفیت Ultra HD 4K می‌تواند با سرعت 120 فریم در ثانیه فیلم برداری کندو مودهای بسیار خوبی برای بهبود کیفیت عکس‌ها و فیلم‌هایی که می‌گیرد دارد.

نتیجه‌ی سنسوری که در A7S III تعبیه شده، یکی از بهترین ویدیوهایی است که از یک دوربین در این قطع می‌بینید. در بسیاری از دوربین‌های دیگر حتی از همین برند سونی، می‌بینید که در حالت 4K در بعضی جاها افت کیفیت تصویر وجود دارد، اما A7S III حتی در حالت 120 فریم نیز تمام قد در همان کیفیتی عمل می‌کند که وعده‌اش را داده است.

البته ناگفته نماند که به عنوان یک دوربین برای عکاسی، بعید است سونی بتواند عکاسان حرفه‌ای را مجاب کند که به این دوربین رو بیاورند، اما سنسور این دستگاه با حساسیت بالایی که دارد، به خوبی می‌تواند جوابگوی عکس‌های با کیفیت در حالت‌های نوری مختلف نیز باشد.

طراحی A7S III

A7S III خیلی شبیه به مدل‌های قبلی سری A7 است که البته یک تفاوت عمده دارد و آن هم مانیتور کاملا چرخانش بوده که می‌تواند از بدنه‌ی دوربین دور شود و بر روی یک لولا بچرخد. بدنه‌ی دوربین نسبتا کوچک است و نمایشگری که گفتیم به صورت لمسی طراحی شده است.

فایندر OLED این دوربین، نمایی عالی و با کیفیت را به شما ارائه می‌کند و کل دستگاه نیز ضد آب و گرد و غبار طراحی شده است.

کاربری A7S III

منوی کاربری دوربین‌های سونی، همیشه به حالت هزارتویی‌ معروف بودند که باعث می‌شد، برای رسیدن به هدفی مشخص، مجبور باشید چندین بار انتخاب‌های مختلف داشته باشید. خوشبختانه در این مدل، منو کمی ساده شده و کار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

باتری جدید طراحی شده برای A7S III از مدل قبلی 60 درصد عملکرد بهتری دارد و سونی ادعا می‌کند که با شارژ کامل شما می‌توانید 600 عکس یا 95 دقیقه ویدیو ضبط کنید.

ویژگی‌های کلیدی A7S III

سیستم اتوفوکوس دوگانه سونی که قابلیت تشخیص صورت و چشم را دارد، می‌تواند در ضبط ویدیو عملکردی خیره کننده برایتان به رهماه داشته باشد. شما در حال حرکت هم به راحتی می‌توانید ببینید که قابلیت تشخیص چهره به خوبی کار می‌کند.

همچنین از نظر نرم‌افزاری، دوربین قادر خواهد بود در هنگام عکس برداری و فیلم‌برداری، به خوبی تکان‌های دست را خنثی کند که بسیاری از کاربران از این ویژگی به عنوان یکی از بهترین مشخصه‌های A7S III نام برده‌اند، تا حدی که بعضی‌ها گفته‌اند دیگری در بسیاری از موقعیت‌ها نیازی به گیمبل نخواهند داشت.

آیا این محصول ارزش خرید دارد؟

بگذارید رک بگوییم، این محصول برای کسانی که دستی در تولید محتوای ویدیویی یا حتی فیلم‌های کوتاه دارند، یک دوربین عالی‌ست. حتی آماتورها هم اگر بتوانند از پس هزینه‌ی این دوربین بر بیایند، می‌توانند از امکانات فوق‌العاده‌اش در بهبود عملکرد خود نیز استفاده کنند. با این حال، Sony A7S III  برای کسانی که به دنبال دوربین عکاسی هستند و خیلی برایشان گرفتن فیلم 4K با 120 فریم در ثانیه اهمیتی ندارد، هزینه کردن برای این محصول، کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *