بخش توضیحات ویدیو در یوتیوب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ با استفاد از این بخش به راحتی می‌توانید محتوای ویدیوهای خود را برای کاربران توضیح دهید. برای پیوند ویدیوهای مرتبط با یک‌دیگر، کافی است از کارت‌های یوتیوب برای درج ویدیوهای موردنظر استفاده کنید و هر یک از ویدیوها را در بخش توضیحات همان ویدیو برای کاربران توصیف کنید؛ مثلاً می‌توانید یک ویدیوی کلی در مورد آموزش اینستاگرام تولید کنید و سپس به بررسی بخش‌های مختلف بپردازید! در بخش توضیحات هم به راحتی می‌توانید دلیل انتشار ویدیوهای دیگر را توضیح دهید. کارت‌های پایان ویدیوهای یوتیوب به شما کمک می‌کنند تا بتوانید ویدیوهای مختلف را به هم متصل کنید اما توجه داشته باشید که این کارت‌ها تنها برای ۲۰ ثانیه در دسترس هستند؛ بنابراین باید یک عنوان بسیار جذاب انتخاب کنید تا کاربران در همان لحظه اول روی کارت موردنظر کلیک کنند. اگر قصد دارید یک موضوعی که شامل چند زیرشاخه است را برای کاربران در قالب ویدیو توضیح دهید، بهتر است یک ویدیوی کلی در مورد آن موضوع تهیه کنید و از کاربران بخواهید برای دانستن جزئیات و اطلاعات بیشتر بر روی کارت‌های آخر ویدیو کلیک کنند. این کار به افزایش مدت زمان بازدید ویدئو کمک زیادی می‌کند و رتبه کانال شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. با این‌ کار می‌توانید برای هر ویدیوی خود یک کلمه کلیدی اصلی در بخش عنوان و توضیحات استفاده کنید و از تمام کلمات کلیدی پرطرفدار بازدید خوبی بگیرید.

همچنین در پایان ویدیو از کاربران تشکر کنید و از آن‌ها بخواهید برای دیدن ویدیوهای بیشتر شما را دنبال کنند و در کانال شما مشترک شوند؛ با این‌ کار تعداد مشترکان کانال شما افزایش می‌یابد و به راحتی می‌توانید رتبه کانال خود را افزایش دهید. برای جذب بیشتر مخاطبان به دنبال تولید ویدیوهایی باشید که مخاطبان بیشتری دارد و در ماه‌های اخر جستجوی زیادی داشته‌اند! برای اطلاع از ویدئوی برتر کافی است تعداد بازدید ویدئوها در کانال‌های مختلفی را بررسی کنید؛ هر ویدیویی که بیشترین بازدید را داشته باشد، قطعاً کاربران بیشتر آن را دوست داشته‌اند و این ویدیوها گزینه بسیار خوبی برای افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب هستند.

این روش به شما کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب بتوانید محتوای کانال خود را هم دسته‌بندی کنید. همچنین این روش به شما کمک می‌کند تا ویدیوهای بیشتری برای پیشنهاد به کاربران داشته باشید و پس از مدتی مجموعه‌ فیلم‌های مرتبط شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند و بازدید کانال شما متحول می‌شود.

علاوه بر این‌که یوتیوب به مدت زمان بازدید ویدیو اهمیت زیادی می‌دهد، به تعداد بازدید در روزهای اول انتشار هم اهمیت زیادی می‌دهد! بنابراین شما باید یک عنوان و تصویر بند انگشتی جذابی طراحی کنید تا نرخ کلیک شما افزایش پیدا کند و شانس حضور در نتایج اول جستجوی یوتیوب را داشته باشید. روز اول انتشار ویدیو برای یوتیوب اهمیت بسیار زیادی دارد؛ بر اساس تجربه فعالان این شبکه، یوتیوب در روز اول بر اساس تعداد کلیک و بازدید ویدیو آن را رتبه‌بندی می‌کند و در ۷ روز بعد، به بررسی میزان مشارکت کاربران نسبت به روز‌ اول می‌پردازد. اگر میزان مشارکت کاربران در ویدیوی شما به اندازه قابل توجهی کم شده باشد، رتبه ویدیو کاهش پیدا می‌کند و باید به مرور زمان آن را افزایش دهید. تعامل کاربران به معنای تعداد بازدید و نظراتی است که یک ویدیو می‌گیرد؛ اگر ویدئوی شما ۱۰۰ نظر اما ویدیوی رقیب شما تنها ۵۰ نظر دریافت کند، به این معنا است که ویدیوی شما موفق‌تر بوده است.

برگزاری لایو برای افزایش بازدید کانال یوتیوب

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب یوتیوب، قابلیت لایو گذاشتن است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در همان لحظه و به صورت زنده با کاربران خود در ارتباط باشید! همچنین جالب است بدانید لایو یوتیوب تا ۲۴ ساعت در دسترس کاربران است و تعداد بازدید شما افزایش پیدا می‌کند؛ البته این لایو پس از ۲۴ ساعت حذف می‌شود و کاربران قادر به دیدن آن نخواهند بود.

در همین ۲۴ ساعت می‌توانید تعداد کاربران کانال خود را افزایش دهید و به افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب خود کمک کند. در حالت کلی ویدیوها بهتر از پیام‌های متنی و صوتی هستند! زیرا در ویدیو کاربران تصویر شما را می‌بینند و صدایتان را می‌شوند و می‌توانید پیام خود را خیلی بهتر از پیام متنی و صوتی به کاربران انتقال دهید. برای آن‌که بتوانید بازدید بهتری برای لایو خود داشته باشید، آن را ذخیره کنید و برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید. در هنگام اشتراک لایو برای آن از کلمات کلیدی در بخش عنوان، توضیحات و برچسب‌ها استفاده کنید تا بتوانید رتبه خوبی در بخش جستجوی یوتیوب بگیرید. سعی کنید به صورت هفتگی در یوتیوب لایو برگزار کنید و به سوالات کاربران خود پاسخ دهید؛ در این صورت کاربران متوجه می‌شوند که ارزش زیادی برای آن‌ها قائل هستید و به راحتی می‌توانید اعتبار کانال خود را افزایش دهید. همچنین اگر در شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک یا اینستاگرام لایو می‌گذارید، می‌توانید ویدیوی آن را ذخیره کنید و در یوتیوب انتشار دهید! قطعاً در لایو‌های شما نکات و محتوای ارزشمندی وجود دارند که برای کاربران مفید هستند.

هدف‌گیری مجدد در تبلیغات یوتیوب چیست؟

پیش از آن‌که بخواهیم به سراغ مفهوم این موضوع برویم، یک مثال ساده برای شما مطرح می‌کنیم! برای همه کاربران پیش آمده است که وارد یک صفحه محصول از سایتی شوند و آن را ببندند؛ اما پس از چند روز هنگامی که این کاربران از سایت دیگری در حال بازدید هستند، تبلیغ همان محصول از طریق شبکه‌های تبلیغاتی به این کاربران نمایش داده می‌شود! چه اتفاقی افتاده است که محصول موردنیاز آن کاربر در حال نمایش است؟ دلیل آن واضح است؛ هدف‌گیری مجدد آن فروشگاه اینترنتی!

استفاده از هدف‌گیری مجدد در تبلیغات یوتیوب یکی از مهم‌ترین مواردی است که کمک زیادی به افزایش فروش شما می‌کند. با استفاده از این روش تبلیغاتی به راحتی می‌توانید تبلیغات خود را به افراد موردنظرتان نمایش دهید که این کار با فیلترهایی که یوتیوب در اختیار شما قرار می‌دهد، انجام می‌شود. کمپین‌های تبلیغاتی یوتیوب یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین ابزارهای تبلیغاتی برای کاربران است که با استفاده از آن می‌توانید به افزایش فروش محصول یا خدمات خود بپردازید. یکی از قابلیت‌های کمپین‌های تبلیغاتی در یوتیوب، قابلیت هدف‌گیری مجدد در تبلیغات یوتیوب یا همان هدف‌گیری کاربران است!

هدف‌گیری مجدد در تبلیغات یوتیوب یک ابزار و قابلیت کاربردی در تبلیغات آنلاین است! با استفاده از این ابزار می‌توانید کاربرانی که قبلاً وارد سایت شما شده‌اند را با استفاده از کوکی‌ها شناسایی کنید و تبلیغات خود را به این کاربران نمایش دهیهد. با استفاده از هدف‌گیری مجدد در تبلیغات یوتیوب شما، فرصت دوباره نمایش یک محصول خاص به کاربرانی که قبلاً همان محصول را مشاهده‌ کرده‌اند را خواهید داشت و این کار به افزایش فروش شما کمک زیادی می‌کند.

بر اساس آمار ارائه شده معمولاً کاربرانی که برای بار دوم از سایت شما بازدید می‌کنند، شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری را دارند و با هدف‌گیری مجدد در تبلیغات یوتیوب می‌توانید به افزایش نرخ تبدیل خود کمک زیادی کنید! برای درک بهتر این موضوع نگاهی به آمار و ارقام زیر بیندازید:

  • تنها ۱% از کاربرانی که برای بار اول سایت شما را می‌بینند، از سایت خرید می‌کنند.
  • ۵۳% درصد از کاربران تا ۲۸ روز پس از اولین بازدید به سایت شما باز نمی‌گردند.
  • ۱۱% از کسانی که پیش از دوره ۲۸ روزه به سایت شما باز می‌گردند، از شما خرید می‌کنند.

با استفاده از کمپین‌های هدف‌گیری مجدد در تبلیغات یوتیوب به راحتی می‌توانید کاربران را در کمتر از ۲۸ روز به سایت خود بازگردانید و تعداد زیادی از آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

یوتیوب قابلیت‌های زیادی برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که مهم‌ترین آن قابلیت هدفمند کردن تبلیغات است؛ این موضوع به این معنی است که می‌توانید تبلیغات خود را به دسته خاصی از کاربران نمایش دهید! مثلاً اگر کسب‌وکاری در زمینه فروش محصولات مراقبت از پوست دارید، می‌توانید محصولات خود را به کاربرانی که جستجوهای آن‌ها در زمینه مراقبت از پوست است، نمایش دهید.

رفتار کاربران در یوتیوب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و سیستم تبلیغات یوتیوب به دلیل آنالیز رفتار کاربران بازدهی بسیار خوبی برای شما فراهم می‌کند. یوتیوب با آنالیز رفتار کاربران، حوزه‌هایی که کاربران به آن علاقه دارند را شناسایی می‌کند و در بخش هدف‌مندی تبلیغات برای نمایش آگهی به کاربران آن حوزه استفاده می‌کند.

تنظیمات هدف‌گیری مجدد در یوتیوب

هنگامی که از هدف‌گیری مجدد سخن می‌گوییم، مردم تصور می‌کنند که هدف‌گیری مجدد برای کاربرانی انجام می‌شود که قبلاً در سایت شما بوده‌اند اما خرید یا اقدامی که موردنظرشان بوده است را انجام نداده‌اند! مثلاً فرض کنید کاربری وارد صفحه یک محصول می‌شود اما خریدی انجام نمی‌دهد! با استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی یوتیوب می‌توانید پیشنهاد خود را به چنین کاربرانی یادآوری کنید و حتی برای آن‌ها کد تخفیف درنظر بگیرید؛ در این صورت نرخ تبدیل شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کنید و به هدف‌گیری مجدد می‌توانید آن‌ها را به مشتریان کسب‌وکارتان تبدیل کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *