هر روز حدود ۳۰۰ هزار ساعت ویدیو روی یوتیوب آپلود می‌شود! رقمی شگفت انگیز برای مهم‌ترین بستر آپلود ویدیو در تمام دنیا و اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید وارد این سایت شده و به فعالیت در آن مشغول شوید، حتما تصمیمی درست گرفته‌اید. از ابتدا باید بدانید که اگر فعالیت شما به عنوان یک کار جانبی و تفریح گونه‌ است که هیچ، اما برای کسب در آمد در این سایت کاری سخت در پیش دارید، کاری که اگر روش درست آن را در پیش بگیرید، موفق خواهید شد.

قبل از هر چیز ساخت اکانت و ورود به یوتیوب

برای ورود به یوتیوب و ساخت کانال ابتدا شما احتیاج دارید تا یک اکانت گوگل یا همان جی‌میل بسازید. اگر از قبل اکانت جی‌میل دارید که این بخش از آموزش را رد کنید، اگر نه خیلی سریع به روش زیر یک اکانت جی‌میل بسازید.

ابتدا به سایت gmail.com بروید و روی Create account کلیک کنید.

فرم ثبت نام برای شما به نمایش در می‌آید که باید آن را پر کنید. این فرم شامل نام، نام خانوادگی، نام کاربری و پسورد می‌شود.

صفحه بعدی شماره‌ی خود را وارد می‌کنید. بعد از اینکه next را زدید یک شماره‌ی تایید برای گوشی شما ارسال می‌شود که آن را باید در بخش بعدی وارد کنید و گزینه‌ی Verify را بزنید.

در نهایت یک سری اطلاعات شخصی از شما گرفته می‌شود که آن‌ها را نیز باید به درستی پر کنید.

و در آخر قوانین استفاده از امکانات جی‌میل برایتان نمایش داده می‌شود که باید با زدن گزینه‌ی I agree آن را قبول کنید تا اکان جی‌میل شما ساخته شود، به همین راحتی!

حالا اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید و اکانت شما در این مرورگر اضافه شده باشد، کافی است که به سایت یوتیوب رفته و از بالای صفحه سمت راست روی گزینه‌ی Sing In کلیک کنید. سپس اکانت حال حاضر شما نمایش داده می‌شود و وارد یوتیوب می‌شوید. حتی اگر در مرورگری دیگر باشید و به جیمیل خود ورود کرده باشید نیز به همین ترتیب وارد می‌شوید. در نهایت اگر از هیچ کدام از این‌ها ورود نکرده‌اید، اکانت جی‌میل خود را زده و وارد سایت یوتیوب می‌شوید.

ساخت اولین کانال در یوتیوب

برای ساخت کانال ابتدا باید به بخش Setting یا تنظیمات بروید. ما برای بخش‌هایی که نسخه فارسی و انگلیسی یوتیوب متفاوت است، هر دو کلمه را می‌گوییم. حالا گزینه Creat new channel  را بزنید. در نسخه‌ی فارسی حال حاضر یوتیوب شما باید گزینه‌ی ” مشاهده تمام کانال‌های من یا ایجاد یک کانال جدید” را بزنید.

در این بخش شما هم می‌توانید از اسم خود برای ایجاد کانال استفاده کنید یا با زدن بر روی ایجاد کانال جدید، یک کانال با اسم و مشخصات نو بسازید. اگر اولین کانال خود را می‌سازید، پیشنهاد یوتیوب به شما اسم خودتان است و شما می‌توانید با زدن “استفاده از اسم دیگر” کانالی با اسم مورد نظر خود بسازید.

بعد از انتخاب اسم Create Channel یا ایجاد کردن را بزنید و کانال شما برای آپلود اولین ویدیو آماده است.

در بخش‌های بعدی آموزش یوتیوب ما به شکل صحیح آپلود ویدیو، ساخت ویدیو‌های جذاب و آمار و ارقام مربوط به درآمد از این سایت محبوب خواهیم پرداخت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *