مایکروسافت این روزها تمایل دارد کامپیوتر شخصی شما با گوشی هوشمند به خوبی هماهنگ باشد و کار کند، لذا کوشش می‌نماید این اتفاق حتی اگر از آیفون یا موبایل‌های اندرویدی استفاده می‌کنید هم رخ دهد. در همین راستا در به روز رسانی «Fall Creators» ویندوز ۱۰، ویژگی جدید «Continue on PC» شما را قادر می‌سازد تا لینک‌های اینترنتی را، بسیار سریع از موبایل‌تان به رایانه خود ارسال کنید.

البته ارائه این ویژگی ظاهراً سر‌آغاز برنامه‌های مایکروسافت برای ارتباط بهتر میان تلفن‌های هوشمند و کامپیوتر‌ها است و باید در آینده منتظر قابلیت‌های بسیار بیشتر و جذاب‌تری باشیم.

چگونه اپلیکیشن لازم برای بهره‌گیری از Continue on PC را نصب کنیم؟

برای شروع، اپلیکیشن Settings را روی کامپیوتر خود باز کنید و سپس روی آیکون «Phone» کلیک نمایید.

گفتنی است اگر آیکون و گزینه‌ی مذکور را در اپلیکیشن Settings نمی‌بینید، این یعنی کامپیوتر شما هنوز به روز رسانی «Fall Creators» ویندوز ۱۰ را دریافت نکرده است.

در صفحه‌ی بعدی روی لینک «Add a phone» (افزودن یک موبایل) کلیک کنید. شایان ذکر است بعد از اینکه اپلیکیشن مورد نیاز را روی تلفن هوشمند خود نصب کردید و ارتباط میان موبایل و کامپیوتر شخصی‌تان برقرار شد، می‌توانید اسمارت فون خود را در همین قسمتِ «افزودن یک موبایل» مشاهده کنید.

پس از کلیک روی Add a phone یک کادر باز می‌شود که در آن از شما خواسته شده شماره موبایل خود را وارد کنید. با وارد نمودن شماره موبایل در این کادر و فشردن کلید ارسال، مایکروسافت یک لینک دانلود را برای‌تان می‌فرستد.

همانطور که ذکر شد از طریق پیامک یک لینک جهت دانلود اپلیکیشن مرتبط به Continue on pc برای شما فرستاده خواهد شد. بسته به اینکه از آیفون استفاده می‌کنید یا اسمارت‌فون‌های تحت سیستم عامل اندروید، لینک مورد بحث شما را به اپ استور اپل و یا پلی استور گوگل هدایت خواهد کرد.

روی آیفون، مایکروسافت شما را به اپ استور می‌فرستد تا اپ «Continue on PC» را نصب کنید.

در موبایل‌های اندرویدی نیز لینک ارسالی مایکروسافت شما را به سمت اپلیکیشن لانچر این شرکت هدایت خواهد کرد تا آن را روی اسمارت فون خود نصب کنید.

بعد از نصب لانچرِ مایکروسافت روی اندروید، این سیستم عامل از شما می‌خواهد با فشردن دکمه‌ی هوم لانچر اصلی خود را انتخاب کنید. لازم است به این نکته اشاره کنیم که شما می‌توانید کماکان به استفاده از لانچر پیش فرض‌تان ادامه دهید و نیازی نیست برای بهره‌گیری از قابلیت Continue on PC حتماً به لانچر خود مایکروسافت سوئیچ نمایید.

چگونه از قابلیت «Continue on This PC» استفاده کنیم؟

بعد از اینکه اپلیکیشن لازم را روی موبایل خود نصب کردید، می‌توانید یک لینک را با استفاده از منوی Share با کامپیوترتان به اشتراک بگذارید.

برای مثال، اگر آیفون دارید در مرورگر وب سافاری روی دکمه‌ی Share کلیک کنید. بعد در ردیف بالایی آیکون‌ها به سمت راست اسکرول کرده و دکمه‌ی «More» را تپ نمایید.

سپس در لیست اپلیکیشن‌هایی که ظاهر می‌شود به سمت پائین اسکرول کرده تا به گزینه‌ی «Continue on PC» برسید و دکمه‌ی مقابل آن را فعال کنید. بعد از اینکه گزینه‌ی مذکور را فعال نمودید در هر جا و هر اپلیکیشنی که روی دکمه ی Share تپ کنید آیکون «Continue on PC» را در میان دیگر آیکون‌ها مشاهده خواهید کرد. با لمس این آیکون، می‌توانید یک لینک را با کامپیوترتان به اشتراک بگذارید.

در موبایل‌های اندرویدی نیز شما قادر هستید در هر اپلیکیشنی گزینه‌ی Share را انتخاب کنید و کار را با آن پیش ببرید. برای مثال، در اپلیکیشن کروم ابتدا دکمه‌ی منو و سپس گزینه‌ی Share را تپ نمایید. بعد از طی کردن این مراحل در کادری که باز می‌شود، می‌توانید گزینه‌ی Continue On PC را ببینید.

وقتی برای نخستین بار به سراغ گزینه‌ی Continue on PC در موبایل خود می‌روید از شما خواسته می‌شود به اشتراک مایکروسافت‌تان لاگین کنید. در این وضعیت لازم است از همان اشتراکی که روی کامپیوتر تحت ویندوز ۱۰ خود بهره می‌گیرید استفاده نمایید.

بعد از اینکه به اشتراک‌تان لاگین کردید، لیستی از کامپیوترهایی که به آن اشتراک متصل هستند را مشاهده خواهید نمود. روی نام کامپیوتری که می‌خواهید لینک به آن ارسال گردد تپ نمایید، تا لینک بلافاصله فرستاده شود.

ناگفته نماند این امکان را هم دارید تا روی گزینه‌ی Continue later تپ کنید، به این ترتیب اعلانی روی کلیه کامپیوترهای خود دریافت خواهید کرد و هر گاه که بخواهید می‌توانید Action Center را باز کرده روی اعلان مذکور کلیک نموده و لینکی که ارسال کرده بودید را باز نمایید.

اگر چندین کامپیوتر شخصی دارید و نام‌های مناسب و واضحی ندارند، شاید بخواهید برای استفاده‌ی راحت تر از Continue on PC نام هر یک را تغییر دهید، که بعداً نحوه‌ی انجام اینکار را توضیح خواهیم داد.

همانطور که در بالا هم توضیح دادیم اگر مشخصاً روی نام یک کامپیوتر تپ کنید، لینک ارسالی بلافاصله در مرورگر اج مایکروسافت و در کامپیوتر برگزیده شما باز خواهد شد. متاسفانه راه حلی هم وجود ندارد که لینک‌ها را به صورت پیش‌فرض در مرورگر دیگری مانند مرورگر کروم باز نمایید.

اگر در هنگام ارسال لینک از گزینه‌ی «Continue Later» استفاده کنید، آن لینک به شکل یک اعلان به اکشن سنتر تمامی کامپیوترهای متصل به اشتراک مایکروسافت شما فرستاده خواهد شد. در اصل و به زبان ساده، شما شاهد نمایش اعلانی خواهید بود که می‌پرسد آیا تمایل دارید مرور صفحه‌ای که روی موبایل مشغول مشاهده‌اش بودید را روی رایانه‌تان ادامه دهید؟

البته حتی پس از اینکه اعلان مورد بحث از روی صفحه نمایش محو می‌شود نیز می‌توانید در اکشن سنتر ببینیدش و از آن استفاده کنید. برای اینکار روی دکمه‌ی اکشن سنتر در تسکبار کلیک کرده، تا اعلان مجددا در دسترس قرار گیرد.

چگونه نام یک کامپیوتر شخصی را تغییر دهیم؟

گاه ممکن است اسامی که به رایانه‌های خود تخصیص داده‌اید مناسب و واضح نباشند و همین موضوع سبب شود هنگام استفاده از Continue on PC به چالش بر بخورید و نتوانید تشخیص دهید در حال ارسال لینک برای کدام کامپیوترتان هستید.

برای اینکه نام یکی از رایانه‌های خود را عوض کنید، به سراغ آن سیستم رفته و بعد مسیر Settings > System > About‌ را طی نمایید. اگر کمی به سمت پائین اسکرول کنید می‌توانید نام کامپیوتر را در مقابل عبارت «Device name» ببینید. حال کافیست روی دکمه‌ی «Rename this PC» کلیک کرده، نام جدید را وارد کنید و در نهایت کامپیوتر خود را ری‌استارت نمایید.

 

منبع: HowToGeek

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *