مایکروسافت دو سال قبل سرویس Xbox Music را با برند جدید Groove Music و در تلاش برای نفوذ به بازار موسیقی معرفی کرد. اما علیرغم این تغییر نام، Groove همواره به مثابه بازمانده‌ای از دوران پلیر مایکروسافت به نام Zune بود که هرگز مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار نگرفت. امروز مایکروسافت اعلام کرده که به سرویس Groove Music خاتمه می‌دهد و درعوض همکاری با شرکت اسپاتیفای را آغاز می‌کند.

به گزارش The Verge کمپانی یاد شده به زودی فروش اشتراک استریم موسیقی را متوقف کرده و مشترکینی که تا تاریخ ۱۰ دی‌ ماه همچنان حساب فعال داشته باشند، هزینه باقیمانده اشتراک خود را دریافت خواهند کرد. بعد از این تاریخ اپلیکیشن Groove Music دیگر از استریم موسیقی یا امکان خرید و دانلود آهنگ پشتیبانی نخواهد کرد.

مایکروسافت در همکاری با اسپاتیفای، کار انتقال «لیست پخش» -یا همان playlist- مشترکین Groove Music به سرویس رقیب را تسهیل می‌کند. در هفته آینده آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن ویندوز ۱۰ این سرویس عرضه می‌شود و اعضای برنامه ویندوز اینسایدر از همین هفته می‌توانند به این اپ دسترسی داشته باشند. مایکروسافت و اسپاتیفای از مدت‌ها قبل بر روی اپلیکیشن ویندوز ۱۰ و همچنین اپلیکیشنی مجزا برای Xbox One همکاری داشته‌اند بنابراین انتخاب اسپاتیفای از طرف مایکروسافت به عنوان جایگزین برای مشترکین Groove Music تعجب‌برانگیز نبود.

با این که سرویس استریم موسیقی به طور کامل از Groove Music حذف خواهد شد اما مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد سرمایه‌گذاری روی اپلیکیشن موسیقی ویندوز ۱۰ ادامه دهد تا اطمینان حاصل شود که کاربران همچنان قادر به پخش فایل‌های MP3 محلی و نیز فایل‌های ذخیره شده در وان درایو باشند.

کاربران Groove Music در پلتفرم‌های آی او اس و اندروید نیز همچنان می‌توانند فایل‌های موسیقی ذخیره شده در وان درایو را پخش کنند اما امکان استریم موسیقی در تاریخ ۱۰ دی متوقف خواهد شد. مایکروسافت اکنون به کاربران ویندوز پیشنهاد استفاده از سرویس اسپاتیفای را می‌دهد که البته خبر خوبی برای این سرویس است اما همزمان نشانه‌ی واضحی از پایان دوره Zune در مایکروسافت به حساب می‌آید که دیگر به جای خلق سرویسی مشابه رقبا، به مشارکت و همکاری با آنها می‌پردازد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *