استیو وزنیاک، که سال‌ها پیش به همراه استیو جابز شرکت اپل را بنیان گذاشته بود، اکنون در حال راه‌اندازی پلتفرم آموزشی جدیدی است تحت عنوان Woz U. این پلتفرم آنلاین با هدف ترویج مشاغل فناوری و مهارت‌های لازم برای ورود به این صنعت طراحی شده است.

به گزارش TheVerge، وزنیاک امید دارد با گذر زمان، این طرح خود را تا ۳۰ مرکز آموزشی حقیقی در نقاط مختلف دنیا با رشته‌های مختلف نظیر مهندسی نرم‌افزار، فناوری اطلاعات، توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل، امنیت سایبری و غیره گسترش دهد.

هنوز معلوم نیست دوره‌های آموزشی مورد اشاره قرار است به صورت رایگان برگزار شوند یا Woz U قرار است به ازای عناوین مختلف برنامه‌های آنلاین خود، هزینه‌ای نیز از کاربران دریافت کند؛ هنوز روی وبسایت این پلتفرم چیزی در این خصوص ذکر نشده است.

پلتفرم جدید وزنیاک همچنین قرار است دسترسی شرکت‌های فناوری علاقمند به استفاده از این ابزار‌ها و منابع ارائه شده برای جذب و آموزش کارکنان را نیز فراهم کند. Woz U از طریق شراکت با مدارس نیز در دسترس دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

به عبارت دیگر، پلتفرم جدید استیو وزنیاک قرار است ابتدا به افراد تک به تک آموزش‌های لازم را ارائه کند و بعد از این مرحله، برنامه‌ی شتابدهی اختصاصی خود را نیز در اختیار نامزد‌های بالقوه‌ی تاسیس استارتاپ‌های فناوری قرار دهد.

هدف کلی این طرح جدید بالا بردن علاقه‌ی نسل جوان نسبت به مشاغل مربوط به حوزه‌های علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات است. البته می‌توان گفت حضور هنر در این میان ممکن است از نقش خود وزنیاک در شرکت اپل و ماموریت وی در جهت تلفیق فناوری با زندگی روزمره‌ی مردم نشات گرفته باشد.

وزنیاک در اظهار نظری در این خصوص گفته است: «هدف ما آموزش و تجهیز افراد به مهارت‌های دیجیتالی است که می‌توانند موجبات استخدام آنها را فراهم آورند؛ بدون آنکه به این خاطر سال‌ها آنها را زیر بار قرض ببریم».

وی می‌افزاید: «مردم معمولاً از انتخاب مشاغل مرتبط با فناوری می‌ترسند، چون فکر می‌کنند از پس انجامشان برنخواهند آمد. من می‌دانم که برمی‌آیند و می‌خواهم نشانشان دهم چگونه. من تمام عمرم برای ساختن، توسعه دادن، و خلق دنیایی بهتر از طریق فناوری کار کرده‌ام و همیشه برای آموزش احترام قائل بوده‌ام. حالا نوبت Woz U است؛ ما تازه کارمان را شروع کرده‌ایم».

پلتفرم جدید وزنیاک بدون اشاره به هزینه‌های احتمالی، یک اپلیکیشن با چند دوره‌ی مقدماتی منتشر کرده است که می‌توان برای شرکت در آنها ثبت نام کرد. با این حال هنوز معلوم نیست پشت ارائه‌ی مقداری اطلاعات شخصی برای ثبت نام، چه برنامه‌ای انتظار شما را می‌کشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *