این روزها شبکه های اجتماعی بازار بسیار داغی دارند و کاربران روزانه چندین ساعت از زمان خود را در آن ها می گذرانند. همین مسئله باعث شده تا کسب و کارها برای بازاریابی محصولات و خدمات خود به شبکه های اجتماعی راه پیدا کنند. تولید محتوا یکی از بخش های جدانشدنی از انواع روش های بازاریابی است و بازاریابی در شبکه های اجتماعی هم بدون تولید محتوا امکان پذیر نیست! در واقع اگر اقدام به بازاریابی در شبکه های اجتماعی کنید، حتماً باید بخشی از زمان و بودجه خود را به بازاریابی محتوا اختصاص دهید. در این مقاله می خواهیم به بررسی هزینه تولید محتوا در اینستاگرام بپردازیم! اگر این سوال برای شما هم به وجود آمده است و می خواهید بدانید که هزینه تولید محتوا در اینستاگرام و مدیریت صفحه به چه فاکتورهایی بستگی دارد، در این مقاله همراه ما باشید.

هزینه تولید محتوای اینستاگرام چیست؟

اگر تجربه تولید محتوای اینستاگرام داشته باشید، حتماً می دانید که برای تولید پست و استوری باید مهارت کافی در تولید محتوای متنی و گرافیکی داشته باشید! در واقع تولید محتوای اینستاگرام شامل طراحی گرافیکی و تولید محتوای متنی می شود. همچنین برای تولید محتوا باید مهارت های گرافیکی و خلاقیت داشته باشید تا بتوانید یک پست کاربردی و ارزشمند طراحی کنید. بنابراین برای تولید محتوای اینستاگرام باید خودتان این مهارت ها را یاد بگیرید یا به متخصص حرفه ای بسپارید. توجه داشته باشید که استفاده نرم افزارهایی که برای اینستاگرام تولید محتوا می کنند مفید است اما نمی توانید با استفاده از آن ها یک پست حرفه ای طراحی کنید. بنابراین هزینه تولید محتوای اینستاگرام هم دقیقاً به همین خاطر است و هر کسب و کاری برای آن که بتواند بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را انجام دهد، باید هزینه کند.

هزینه تولید محتوای اینستاگرام

هزینه تولید محتوای اینستاگرام در مرحله اول بستگی به میزان تخصصی بودن آن دارد؛ این هزینه بابت بحث تولید محتوا است! هر چقدر محتوا تخصصی تر باشد، باید فرد متخصص تری آن را انجام دهد و به همین دلیلی محتوای تخصصی هزینه بیشتری خواهد داشت. همچنین باید توجه داشته باشید که محتوای تخصصی را توسط افراد متخصص طراحی کنید تا اطلاعات اشتباه به دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام خود ارائه نکنید؛ کاربران از شما انتظار دارند که محتوای حرفه ای و درست به آن ها تحویل دهید.

تولید محتوای اینستاگرام را یاد بگیریم یا به افراد متخصص بسپاریم؟

یکی از سوالاتی که کاربران می پرسند این است که بهتر است تولید محتوای اینستاگرام را خودمان انجام دهیم یا به افراد متخصص بسپاریم؟ سوال بسیار خوبی است. اگر حوزه فعالیتی شما کاملاً تخصصی است، محتوای شما هم باید توسط افراد متخصص انجام شود تا بتوانید محتوای خوبی به کاربران ارائه کنید. بنابراین اگر محتوای شما تخصصی است، باید یک فرد متخصص پیدا کنید تا محتوای ارزشمندی در اختیار کاربران قرار دهید. اگر یک فرد متخصص پیدا نکنید، بهتر است خودتان تولید محتوای اینستاگرام را انجام دهید. البته باز هم ممکن است برای شما هزینه داشته باشد؛ مثلاً گاهی اوقات برای دسترسی به فایل های گرافیکی جذاب باید هزینه کنید تا نتیجه خوبی از آن بگیرید.

به عنوان مثال فرض کنید یک کسب و کار در زمینه فروش سرور دارید؛ در این صورت باید فردی که تخصص کافی در زمینه سرور دارد باید در زمینه تولید محتوا به شما کمک کند! در واقع فردی که هم در زمینه سرور و هم در زمینه تولید محتوای اینستاگرامی تخصص و مهارت کافی دارد باید به شما کمک کند. در این صورت هزینه تولید محتوای اینستاگرام زیاد می شود که البته اگر تولید محتوا به خوبی انجام شود، برای شما بازدهی خوبی خواهد داشت.

هزینه مدیریت اینستاگرام شامل چه چیزهایی می شود؟

اکنون که متوجه شدید تولید محتوای اینستاگرام هزینه دارد، زمان آن رسیده است که بدانید هزینه آن شامل چه مواردی می شود! پیش از آن که بخواهید با فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه تاثیرگذار روی تولید محتوای اینستاگرام آشنا شوید، لازم است بدانید که معمولاً خدمات تولید محتوای اینستاگرام در قالب پکیج مدیریت اینستاگرام ارائه می شوند! در واقع شما تمام کارهای صفحه اینستاگرام خود را می توانید به یک فرد یا تیم متخصص بسپارید تا تمام کارها را انجام دهند. در این بخش هم ما می خواهیم تمام فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه مدیریت اینستاگرام که شامل هزینه محتوای اینستاگرام هم می شود را بررسی کنیم! فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه آن عبارتند از:

  1. آنالیز دقیق کسب و کارتان

پیش از آن که بخواهید به تولید محتوا برای اینستاگرامتان بپردازید، ابتدا باید ببینید که صفحه شما در چه وضعیتی قرار دارد! این کار با استفاده از آنالیز دقیق کسب و کار و صفحه اینستاگرام به دست می آید. در واقع شما باید ببینید که هدف شما از مدیریت صفحه اینستاگرام چیست و چه هدفی دارید! تا زمانی که ندانید هدف شما از تولید محتوا و حتی داشتن صفحه اینستاگرام چیست، نمی توانید تولید محتوای درستی داشته باشید و هزینه تولید محتوای اینستاگرام، فقط یک هزینه اضافی خواهد بود. بنابراین اولین قدم برای مدیریت صفحه اینستاگرام، آنالیز دقیق کسب و کار است تا بدانید هدف شما از داشتن صفحه اینستاگرام چیست! پس از آن که تیم موردنظر متوجه برنامه و اهداف شما شد، زمان آن می رسد که برای تولید محتوا برنامه ریزی کند. همچنین در آنالیز کسب و کار مشخص می شود که کدام مخاطبان هدف کسب و کار شما کدام دسته از کاربران هستند.

متخصص تولید محتوای اینستاگرام

  1. تدوین استراتژی اینستاگرام

پس از آن که متوجه شدید نیاز کسب و کار شما چیست و صفحه اینستاگرام چه هدفی را برای شما محقق کند، زمان تدوین استراتژی برای کسب و کارتان است! البته منظور ما استراتژی کامل کسب و کار نیست، بلکه استراتژی برای مدیریت صفحه اینستاگرام است. استراتژی مانند یک نقشه راه است که شما را یاری می کند و باعث می شود که بی راهه نروید؛ دقیقاً مانند زمانی که در تاریکی گیر کرده باشید و یک چراغ به شما کمک کند تا راه خود را پیدا کنید. بدون داشتن استراتژی اینستاگرام شاید بتوانید به مقصد برسید، اما زمان زیادی طول می کشد؛ البته شاید هم به مقصد نرسید و فقط بی راهه بروید. بنابراین داشتن استراتژی یا همان نقشه راه اینستاگرام یکی از موارد ضروری است و بدون داشتن آن نمی توانید موفق شوید. برای داشتن استراتژی موفق باید از متخصص این کار استفاده کنید تا بتوانید بهترین استراتژی ممکن برای دستیابی اهداف خود را داشته باشید.

  1. شناسایی مخاطبان هدف شما

یکی از سوالاتی که پیش از شروع تولید محتوا باید از خودتان بپرسید، این است که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند! شناخت مخاطبان هدف باعث می شود تا نیاز آن ها را به خوبی بشناسید و محتوایی برای آن ها تولید کنید که واقعاً کاربردی باشد. فرض کنید بدون شناخت مخاطبان دست به تولید محتوا می زنید؛ این محتوا شاید برای کاربران جذاب باشد اما نمی تواند مخاطبان هدف شما را جذب کند. پس از مدتی می بینید که مخاطبان زیادی دارد اما محصولات یا خدمات شما توسط آن ها خریداری نمی شوند! دلیل آن چیست؟ دلیل آن، این است شما مخاطبان هدف را جذب نکرده اید و فالوورهای شما به محصولات یا خدمات شما نیاز ندارند. بنابراین شناسایی مخاطبان هدف قدم بسیاری مهمی است و یکی از بخش های هزینه تولید محتوا در اینستاگرام را شامل می شود. البته تنها یک بار تحقیق در مورد مخاطبان هدف کافی است و نیازی نیست هر بار در مورد این مورد تحقیق کنید.

  1. ارائه تقویم محتوایی برای صفحه اینستاگرام شما

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار روی هزینه تولید محتوا در اینستاگرام، تقویم محتوا است. تیم تولید محتوا و استراتژیست محتوای اینستاگرام باید یک تقویم محتوایی مناسب برای صفحه اینستاگرام شما تدوین کند. در تقویم محتوا کاملاً مشخص می شود که در چه تاریخی، چه نوع محتوا، چه نوع موضوعی و در نهایت، ساعت انتشار محتوا مشخص می شود. این مسئله به شما کمک می کند که بدانید در کدام روز، باید چه محتوایی منتشر کنید. در صورتی که تقویم محتوایی نداشته باشید، نمی دانید چه زمانی باید دست به تولید محتوا بزنید. حتی اگر تصمیم بگیرید که تولید محتوا کنید، نمی دانید چه موضوعی می تواند نیاز کاربران را رفع کند. بنابراین یکی از بخش های بسیار مهم برای صفحاتی که می خواهند به صورت موثر تولید محتوا کنند، تنظیم تقویم محتوا است. تقویم محتوا می تواند با استفاده از ابزارهای آنلاین نظیر گوگل شیت که ساده ترین ابزار است، ایجاد شوند تا بتوانید لینک آن را در دسترس تیم تولید محتوا قرار دهید.

  1. تولید محتوا به تعداد لازم در ماه

تعداد محتوایی که قرار است در ماه تولید شود، یکی از دیگر فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در هزینه تولید محتوای اینستاگرام است. تولید هر محتوای اینستاگرام همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، نیازمند تخصص و مهارت های طراحی است تا بتوانید بهترین بازخورد را از آن بگیرید. حال هر چقدر تعداد محتوا بالاتر برود، هزینه تولید محتوا هم بیشتر می شود. مثلاً فرض کنید یک صفحه اینستاگرامی در ماه 5 محتوا و یک صفحه دیگر 30 محتوا نیاز دارد! در این صورت قطعاً زمانی که برای تولید محتوای صفحه دوم از فرد متخصص گرفته می شود، بسیار بیشتر از صفحه اول است و این مسئله روی هزینه هم تاثیرگذار است. برخی افراد بابت طراحی هر پست هزینه مشخصی دارند اما برخی از افراد، برای شما پکیج مناسب ارائه می کنند تا قیمت معقولانه تری به شما ارائه کنند. تعداد پست مورد نیاز در ماه هم کاملاً بستگی به نوع صفحه اینستاگرامی شما دارد؛ اگر محتوای کمی در آن حوزه وجود دارد، بهتر است تعداد تولید محتوای پست ماهانه را کاهش دهید تا برای همیشه موضوع مناسب برای تولید محتوا در اختیار داشته باشید.

  1. ارائه استراتژی مناسب برای هشتگ گذاری

هشتگ ها بخش مهمی از اینستاگرام محسوب می شوند! در واقع هشتگ ها یک راه دیده شدن بدون هزینه کردن است. شما بدون آن که بخواهید هزینه ای پرداخت کنید، تنها با استفاده از هشتگ های درست می توانید پست های خود را به هزاران نفر نشان دهید. گاهی اوقات هشتگ ها رقابت پایینی دارند اما با استفاده از آن می توانید توسط هزاران نفر دیده شوید! حتی گاهی اوقات تا صدها هزار بازدید برای پست شما به وجود می آورند؛ به نظر شما چقدر باید هزینه کنید تا صدها هزار نفر پست شما را ببینند؟

برای آن که پست شما توسط صد ها هزار نفر دیده شود، باید میلیون ها تومان هزینه کنید. در حالی که با استفاده از هشتگ درست به راحتی می توانید توسط تعداد زیادی از کاربران دیده شوید! البته استفاده از هشتگ ها نیاز به استراتژی خاص خود دارد که این مورد هم در بخش هزینه تولید محتوای اینستاگرام قرار می گیرد. باید سعی کنید هشتگ های مرتبط با صفحه اینستاگرامی خود که می تواند بازدهی خوبی داشته باشد را پیدا کنید.

  1. انتشار پست در زمان مشخص

یکی دیگر از مسائلی که در مدیریت صفحه اینستاگرام اهمیت زیادی دارد، انتشار پست در زمان مشخص است! این مسئله می تواند یکی از هزینه های تولید محتوای اینستاگرام شما باشد؛ اما چرا هزینه دارد؟ دلیل آن، این است که پیدا کردن زمان مشخص برای بازدهی بهتر، نیازمند تحقیق و آنالیز صفحه است. این کار باید توسط متخصصان انجام شود یا این که خودتان با استفاده از ابزارهای تحلیل پیج یا حتی آزمایش کردن در صفحه خود آن را پیدا کنید. این مسئله به قدری مهم است که می تواند تعامل کاربران با پست شما را تا چند صد برابر افزایش دهد! تنها کافی است زمان مناسبی که کاربران زیادی آنلاین هستند و در آن زمان حوصله بیشتری برای تعامل با صفحه دارند را پیدا کنید. در ابزار insights اینستاگرام این قابلیت وجود دارد! در واقع می توانید متوجه شوید که کاربران شما بیشتر در چه ساعتی آنلاین هستند و احتمال برقراری تعامل بیشتر با پست های شما را دارند. این مورد می تواند روی استراتژی و تقویم محتوای شما اثرگذار باشد؛ بنابراین اهمیت زیادی برای آن قائل باشید.

تاثیر استراتژی در هزینه تولید محتوای اینستاگرام

  1. مدت زمان صرف شده توسط ادمین

افرادی که صفحه اینستاگرام شما را مدیریت می کنند، باید زمان بگذارند! زیرا بسیاری از کارها به صورت دستی انجام می شود و گاهی اوقات زمان زیادی از این افراد می گیرد. این مسئله روی هزینه تولید محتوای اینستاگرام و مدیریت صفحه تاثیر زیادی دارد! در واقع اگر صفحه اینستاگرام شما دنبال کنندگان زیادی داشته باشد، دایرکت ها و کامنت های آن هم بسیار زیاد است و پاسخ گویی به تک تک کاربران زمان زیادی می گیرد. منطقی است که هر چقدر زمان بیشتری برای صفحه اینستاگرام شما گذاشته شود، هزینه آن هم بیشتر می شود. حتی گاهی اوقات برخی از صفحات آن قدر شلوغ هستند که شرکت ها چند نفر ادمین برای آن استفاده می کنند و این مسئله روی هزینه مدیریت اینستاگرام هم تاثیر زیادی خواهد داشت. گاهی اوقات هم پاسخگویی به کاربران نیازمند تخصص خاصی است که ممکن است مدیران صفحه خودشان پاسخگو باشند که در این صورت از هزینه های تولید محتوا و مدیریت اینستاگرام کم می شود.

  1. پاسخگویی به دایرکت و کامنت ها

پاسخگویی به دایرکت ها اهمیت بسیار زیادی دارد! به خصوص زمانی که شما خدمات یا محصولاتی را ارائه می کنید که بخش بزرگی از سوالات کاربران در بخش دایرکت صورت می گیرد. اگر محصول یا خدماتی دارید، احتمالاً هدف شما افزایش فروش محصولات و خدمات کسب و کارتان است؛ در این صورت باید حتماً پاسخ کاربران را بدهید و نیاز آن ها را رفع کنید. این مسئله تاثیر بسیار زیادی روی خرید کاربران و اعتمادسازی برای آن ها خواهد داشت. همچنین بخش کامنت ها هم اهمیت زیادی دارد؛ برخی از صفحات تنها به لایک کردن کامنت کاربران بسنده می کنند، در حالی که ممکن است کاربران سوال مهمی از شما پرسیده باشند و نیاز به پاسخ داشته باشند. حتی اگر کاربران به منزله تشکر از شما کامنتی درج می کنند، حتماً پاسخ آن ها را بدهید. این مسئله باعث می شود تا کاربران حس کنند برای شما ارزشمند هستند و اعتماد آن ها تا حد زیادی نسبت به صفحه اینستاگرام و کسب و کار شما افزایش پیدا می کند.

  1. برگزاری مسابقات اینستاگرامی

گاهی اوقات در پکیج مدیریت اینستاگرام که توسط شرکت های مختلف ارائه می شود، مسابقه اینستاگرامی هم وجود دارد! برخی از این تیم ها متخصص برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی دارند و با ارائه چنین خدمات به شما کمک می کنند تا تعامل صفحه اینستاگرامی خود را افزایش دهید. البته برگزاری مسابقات اینستاگرامی بسیار خوب است اما باید پیش از اقدام به چنین کاری، شرایط کسب و کار یا صفحه اینستاگرام خود را بسنجید. معمولاً مسابقات اینستاگرام برای صفحات عمومی پاسخگو نیستند و نمی توانند به افزایش فالوور کمک زیادی کند. از طرف دیگر، این مسابقه ها برای صفحاتی که محصول یا خدماتی برای ارائه دارند، بسیار ارزشمند هستند که به راحتی می توانید تعامل و فالوورهای صفحه اینستاگرام خود را افزایش دهید. بنابراین یکی از مواردی که می تواند روی هزینه مدیریت و تولید محتوای اینستاگرام تاثیرگذار باشد، برگزاری مسابقه اینستاگرامی است. اگر به آن نیاز ندارید، به راحتی می توانید با حذف آن در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

  1. مدیریت تبلیغات

یکی دیگر از مواردی که در هزینه تولید محتوای اینستاگرام تاثیرگذار است، مدیریت تبلیغات است! تبلیغات نیاز به محتوا دارد و اگر شما محتوا را بر عهده تیم تولید محتوا بگذارید، باید هزینه آن را هم پرداخت کنید. همچنین اگر از بسته های مدیریت اینستاگرام استفاده می کنید، می توانید مدیریت تبلیغات را بر عهده آن تیم قرار دهید! زیرا معمولاً در چنین تیم هایی افرادی حضور دارند که می توانند در بحث تبلیغات کمک زیادی به شما کنند. البته اگر خودتان به این موضوع مسلط هستید، بهتر است خودتان آن را انجام دهید تا اگر در حین اجرای کمپین تبلیغاتی حس کردید مشکلی وجود دارد، سریع تر آن را بهینه سازی کنید تا بودجه شما هدر نرود. همچنین اگر می خواهید تبلیغات حرفه ای داشته باشید، بهتر است ابتدا تولید محتوا را به خوبی انجام دهید تا هنگامی که کاربران از صفحات دیگر وارد صفحه اینستاگرام شما می شوند، ترغیب شوند تا شما را فالو کنند.

  1. مدت زمان مدیریت اینستاگرام

برای چه مدت می خواهید مدیریت اینستاگرام خود را به دست افراد دیگر بسپارید؟ این مسئله یکی دیگر از فاکتورهایی است که روی هزینه تولید محتوای اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی دارد. معمولاً هر چقدر مدت زمان قرارداد شما کوتاه تر باشد، تخفیف کمتری به شما تعلق می گیرد. این در حالی است که اگر شما قرارداد بلند مدت ببندید، آن تیم به شما تخفیف می دهد؛ به عنوان مثال اگر قرارداد شما یک ساله باشد، تخفیف بیشتری نسبت به قرارداد یک ماهه می گیرید و این مسئله می تواند به کاهش هزینه تولید محتوای اینستاگرام کمک کند.

تاثیر مدت زمان مدیریت اینستاگرام در هزینه

البته اگر قصد همکاری با تیم جدید را دارید، ابتدا یک قرارداد کوتاه مدت ایجاد کنید تا نحوه عملکرد آن تیم و بازخورد کاربران را مشاهده کنید. اگر آن تیم واقعاً به صفحه اینستاگرام شما کمک کرد، می توانید قرارداد بلند مدت داشته باشید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

  1. گزارش شکایت کاربران نسبت به کسب و کارتان

معمولاً از رفتار و بازخوردهای کاربران می توانید متوجه شوید که تیم تولید محتوای اینستاگرام شما چگونه عمل کرده است! اگر درصد بالایی از کاربران رضایت داشته باشند، نشان دهنده آن است که تیم محتوای شما حرفه ای است و می تواند به رشد صفحه کمک کند. از طرف دیگر، اگر کاربران از محتوای شما راضی نباشند، یا تعامل آن ها کاهش می یابد یا عدم رضایت خود را از طریق کامنت ها و دایرکت به شما اعلام می کنند. بنابراین شکایت کاربران ممکن است باعث شود تا شما برای تغییر تیم محتوای خود تصمیم بگیرید. یکی دیگر از مسائلی که ممکن است پیش بیاید، این است که شاید کاربران در مورد صفحه شما نظر منفی داشته باشند! در این صورت تیم محتوا باید تلاش کند تا رضایت آن ها را کسب کند که این مورد هم می تواند یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی هزینه تولید محتوای اینستاگرام شما باشد.

  1. میزان تخصص و مهارت فرد متخصص در مدیریت اینستاگرام

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذاری روی هزینه تولید محتوای اینستاگرام، این است که تیم تولید محتوا چقدر تجربه دارند و رزومه آن ها چقدر قوی است! برخی از تیم ها سابقه چندین ساله در تولید محتوا و مدیریت اینستاگرام دارند که هزینه آن ها نسبت به تیم های تازه کار بیشتر است. همچنین برخی از تیم ها نمونه کارهای بسیار قوی دارند و با شرکت های بزرگی همکاری دارند؛ چنین تیم هایی معمولاً کارآمدتر از تیم های کم تجربه تر هستند و به همین دلیل است که هزینه تولید محتوای شما هنگام استفاده از تیم های با تجربه بیشتر، افزایش پیدا می کند. البته در برخی موارد ممکن است افراد کم تجربه هم بتوانند کمک زیادی به رشد صفحه اینستاگرام شما کنند اما به دلیل تجربه کم و رزومه متوسط، هزینه ای که از شما دریافت می کنند کمتر است. بنابراین بهترین راه برای پیدا کردن تیم یا فرد مناسب برای تولید محتوا، مشاهده نمونه کارها و دیدن نتایج آن ها است. حتی گاهی اوقات می توانید به افراد تازه کار فرصت بدهید تا انگیزه آن ها برای رشد صفحه شما، بتواند به افزایش فالوور و تعامل صفحه اینستاگرام شما کمک کند.

  1. ارائه گزارش عملکرد در پایان هر ماه به شما

مهم ترین چیزی که به کمک آن می توانید عملکرد تیم تولید محتوا را ببینید، گزارش عملکرد است. در واقع گزارش عملکرد به شما کمک می کند تا ببینید آن تیم چقدر موثر بوده است و اگر بازخورد خوبی نداشته، دلیل آن چه چیزی بوده است! گاهی اوقات ممکن است تیم تولید محتوا توانسته باشد فالوورهای شما را افزایش دهد و حتی تعامل صفحه شما را افزایش داده باشد اما فروشی اتفاق نیفتاده باشد! در این صورت باید به دنبال علت بگردید؛ ممکن است عملکرد خودتان برای بازاریابی محصولات درست نبوده باشد یا ممکن است فالوورهایی که جذب شده اند، مخاطبان هدف شما نباشند. بنابراین باید علت این مسائل را به دقت بررسی کنید که گزارش عملکرد هفتگی و ماهانه می تواند شما را در این زمینه یاری کند! این مسئله که شما در ماه چند گزارش بخواهید روی هزینه تولید محتوای اینستاگرام و مدیریت صفحه تاثیرگذار است. هر چقدر تعداد گزارش ها بیشتر باشد، هزینه آن هم بیشتر است.

نتیجه گیری

در سال های اخیر بسیاری از کسب و کارها از اینستاگرام برای بازاریابی و جذب مخاطب هدفمند استفاده کرده اند! یکی از مواردی که برای داشتن صفحه اینستاگرام اهمیت دارد، تعیین بودجه برای تولید محتوای اینستاگرام است. دلیل آن هم این است که اگر نتوانید محتوای جذاب و ارزشمندی تولید کنید، مخاطبان هدف شما هم جذب نمی شوند. در این مقاله به بررسی کامل فاکتورهایی که می تواند روی هزینه تولید محتوای اینستاگرام و مدیریت صفحه تاثیرگذار باشند، پرداختیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *