یکی از فاکتور های بسیار مهمی که می تواند دیده شدن پست های اینستاگرام را تضمین کند، بهترین زمان گذاشتن پست است. تا زمانی که نتوانید بهترین زمان برای انتشار پست را شناسایی کنید، قطعاً نمی توانید به افزایش تعامل کاربران در آن پست کمک کنید. تا زمانی هم که نتوانید تعامل کاربران را در صفحه خود افزایش دهید، نمی توانید فالوورهای زیادی بگیرید یا در اکسپلور حضور داشته باشید. امروزه افراد بسیار زیادی از اینستاگرام استفاده می‌کنند و همچنین کسب و کارهای زیادی نیز برای جذب مخاطب بیشتر در این حوزه فعالیت می‌کنند. زمان‌بندی مناسب در ارسال پست در اینستاگرام، باعث می‌شود مخاطب پست شما را از دست ندهد و شما باید بتوانید با یک برنامه‌ریزی دقیق و شناخت از رفتار مخاطبین خود، بهترین زمان را برای ارسال پست انتخاب کنید! در این مقاله قصد داریم به بررسی اهمیت انتشار پست در زمانی که کاربران زیادی آنلاین هستند بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام را پیدا کنید. پس اگر یک صفحه اینستاگرامی دارید که می خواهید به افزایش تعامل پست های خود کمک کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

چرا زمان انتشار پست در اینستاگرام اهمیت دارد؟

یکی از مواردی که هنگام فعالیت و مارکتینگ در اینستاگرام باید به آن توجه کنید این است، زمان‌بندی در ارسال پست‌ها می‌باشد. شما باید بتوانید با زمان‌بندی مناسب، بیشترین بازخورد را از مخاطبین خود دریافت کنید. راه‌های بسیار زیادی برای شناخت بهترین زمان مناسب برای ارسال پست در اینستاگرام وجود دارد اما شاید بهترین راه این باشد که به آزمایش کردن بپردازید. برای پیدا کردن زمان مناسب برای ارسال پست در اینستاگرام، باید مخاطبین خود را به خوبی بشناسید و بررسی کنید که چه زمان‌هایی بیشتر به پست‌های شما واکنش نشان می‌دهند.

زمان انتشار پست در اینستاگرام به زمانی گفته می شود که شما می خواهید پست خود را منتشر کنید. اگر این زمان، زمانی نباشد که کاربران زیادی در اینستاگرام آنلاین هستند، آن پست نمی تواند دیده شود و در نهایت، نمی تواند نرخ تعامل خوبی را دریافت کند. از طرفی، هر کسب و کاری به دنبال این است که پست خود را به کاربران نمایش دهد و هر چقدر تعامل آن پست کمتر باشد، آن کسب و کار بیشتر هزینه و وقت خود را تلف کرده است. بنابراین زمان انتشار پست در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و این مسئله باید در استراتژی محتوای اینستاگرام شما در نظر گرفته شود.

به طور میانگین بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام ساعت ۲ تا ۴ بعد از ظهر می‌باشد. سطح تعاملی که با ارسال پست در این بازه زمانی بدست خواهید آورد، بسیار چشمگیر خواهد بود. اما روزهای هفته با هم متفاوتند و زمان ارسال یک پست در یک روز با روزهای دیگر در تفاوت است. این نیز تنها به علت آن است که روحیه و مشغله‌ی افراد در هر روز تغییر می‌کند و شما باید زمان‌بندی مخاطبین هدف خود را بسیار خوب بشناسید. ارسال پست در ساعت ۶ صبح در روزهای یک‌شنبه تا چهارشنبه، یکی از بهترین زمان‌ها برای ارسال پست می‌باشد. بیشتر افراد در این ساعت از خواب بیدار می‌شوند و به سراغ کارهای خود می‌روند. ۶ تا ۷ صبح بهترین زمان است تا به خوبی اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی خود را مرور کنند. همچنین ارسال ساعت ۱۲ تا ۳ بعد از ظهر نیز بهترین زمان برای ارسال پست می‌باشد. در این زمان بیشتر افراد به صرف ناهار مشغول هستند و در این بازه زمانی بیشتر گوشی خود را چک می‌کنند. زمان‌بندی ارسال پست در روزهای کاری با تعطیلات آخر هفته بسیار متفاوت است و بهترین زمان برای ارسال پست پنج‌شنبه ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح می‌باشد. تمامی این زمان‌بندی‌ها در میزان تعامل با پست شما موثرند اما بسیار بهتر است که صنعت خود را بشناسید و با توجه به رفتار مخاطبین هدفتان، به ارسال پست بپردازید. در ادامه بهترین زمان برای ارسال پست در هر روز را آورده‌ایم که بهتر است بدانید.

اما چرا کاربران در برخی از ساعت های شبانه روز، بیشتر به اینستاگرام مراجعه می کنند؟ یکی از سوالاتی که احتمالاً برای شما هم پیش می آید، این است که چرا کاربران اینستاگرام در برخی ساعت های شبانه روز بیشتر از صفحه شما بازدید می کنند. دلیل آن کاملاً مشخص است! اینستاگرام برای کاربران معمولی یک شبکه اجتماعی است که تنها اوقات فراغت آن ها را پر می کند. به همین دلیل، کاربران تنها در زمان هایی که بیکار هستند به آن مراجعه می کنند. در طی روز کاربران بیکار نیستند و سرگرم کار، زندگی، تحصیل و… هستند و به همین دلیل، تنها در برخی از ساعات شبانه روز فعالیت دارند. شما باید همین زمان هایی که کاربران در اینستاگرام فعالیت می کنند را شناسایی کنید و با انتشار پست خود در آن زمان، به دیده شدن بیشتر پست کمک کنید.

چه فاکتور هایی برای زمان انتشار اهمیت دارد؟

برای پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام، ابتدا باید فاکتور های مهم آن را در نظر بگیرید. برخی از فاکتورها هستند که به شما کمک می کنند تا بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام را پیدا کنید. البته این فاکتور ها همگی به رفتار کاربران در صفحه اینستاگرام شما مربوط می شوند و چیزی جدا از آن نیست. در حالت کلی 6 فاکتور اصلی برای شناسایی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام وجود دارد.

بررسی مخاطبان هدف و فالوور های صفحه

اولین و مهم ترین چیزی که برای پیدا کردن زمان انتشار پست در اینستاگرام باید به آن توجه کنید، بررسی مخاطبان هدف و ویژگیهای آن ها است. شما باید بدانید که چه کسانی صفحه شما را دنبال می کنند و چه ویژگی هایی دارند! به عنوان مثال اگر یک صفحه مربوط به صنعت گیم در اینستاگرام دارید، بهترین زمان برای انتشار پست شب است. معمولاً گیمر ها و افرادی که به بازی ها ویدیویی علاقه دارند، شب ها بیدار هستند. این در حالی است که اکثر گیمر ها روز ها می خوابند و از صبح تا ظهر اصلاً زمان مناسبی برای انتشار پست نیست. بنابراین شما ابتدا باید رفتار مخاطبان هدف خود را بشناسید تا بتوانید راحت تر در مورد زمان انتشار پست در صفحه اینستاگرام خود تصمیم بگیرید.

برخی از صفحات نسبت به صفحات دیگر عمومی تر هستند؛ مثلاً مخاطبان صفحات سرگرمی و فان، تمام افراد را تشکیل می دهد و مانند صفحات تخصصی تنها بخشی از کاربران جامعه را در بر نمی گیرد. در اینستاگرام صفحات سرگرمی زیادی وجود دارند که افراد مختلف در طی روز، چندین بار از آن بازدید می کند. این صفحات معمولاً زمانی مورد توجه کاربران قرار می گیرند که از سر کار به خانه بر می گردند و با توجه به خسته بودنشان، ترجیح می دهند مدت کوتاه را شاد باشند. پس نوع صفحه شما در انتخاب زمان انتشار پست اهمیت زیادی دارد و دلیل آن، رفتار کاربران صفحه است.

بررسی بهترین روز هفته برای انتشار پست

یکی دیگر از فاکتور هایی که اهمیت بسیار زیادی در انتشار پست در اینستاگرام دارد، روز های هفته است. طبیعتاً در روزهای کاری، کاربران زمان کمتری برای چک کردن اینستاگرام دارند و این موضوع در حالی است که در روز های تعطیل، کاربران چندین بار اینستاگرام خود را چک می کنند. حتی ممکن است تا چندین ساعت در روز از اینستاگرام استفاده کنند. اگر صفحه شما ایرانی است، می توانید روی روزهای پنج شنبه و جمعه حساب ویژه ای باز کنید؛ زیرا کاربران معمولاً زمان فراغت زیادی دارند و پست های شما را مشاهده می کنند. همچنین اگر پست های شما مربوط به یک صفحه خارجی است، می توانید روی روزهای شنبه و یک شنبه حساب ویژه باز کنید.

اگر پیج و صفحه‌ی شما مخاطب جهانی دارد و افراد مختلف از ایران گرفته تا آمریکا و چین به آن سر می‌زنند، موضوع با وقتی‌که مخاطبین شما اکثرا ساکن ایران هستند، زمین تا آسمان متفاوت است. خودتان بهتر می‌دانید که ساعت در هر کشور با کشور دیگر فرق دارد و زمان ارسال پست باید به این فاکتور نیز دقت کرد. حالا که تاثیر این دو عامل را متوجه شدیم به‌سراغ اصل مطلب می‌رویم تا مطلب طولانی‌تر نشود.ما فرض را بر این می‌گذاریم که پیج شما مخاطب عمدتا ایرانی و ساکن ایران دارد و با این فرض ما فاکتور موقعیت جغرافیایی را نادیده می‌گیریم. البته منظور ما این نیست که کاربران در روزهای کاری از اینستاگرام استفاده نمی کنند! بلکه منظور ما این است که ساعت فعالیت کاربران در روز های کاری و تعطیل متفاوت است که هنگام انتشار پست باید به آن توجه کنید. مثلاً کاربران در ساعت 12 روزهای کاری از اینستاگرام استفاده نمی کنند اما ممکن است ساعت 12 روزهای تعطیل، اوج شلوغی استفاده از اینستاگرام توسط کاربران باشد. بنابراین این موضوع را باید دقت کرده و برای استراتژی انتشار محتوای اینستاگرام خود از آن استفاده کنید.

در مقاله بعد به بررسی کامل آن ها می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *