یکی از موارد بسیار مهم و جذابی که کاربران اینترنت را درگیر خود کرده است، بلاگ‌نویسی و ارائه محتوای ارزشمند به کاربران است. بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی هم برای آن که بتوانند ارزشی به کاربران ارائه کنند، بخش وبلاگ خود را راه‌اندازی می‌کنند تا بتوانند اعتماد کاربران را راحت‌تر جلب کنند. اگر در مورد بلاگ‌نویسی چیزی نمی‌دانید یا می‌خواهید به صورت اصولی بر روی آن کار کنید، در این مقاله به بررسی کامل بلاگ‌نویسی می‌پردازیم تا به راحتی بتوانید محتوای ارزشمند به کاربران خود ارائه کنید. اگر مایل هستید در مورد بلاگ‌نویسی برای کسب‌وکار که منجر به افزایش مشتریان و در نهایت افزایش فروش می‌شود بدانید، در این مقاله همراه ما باشید.

بلاگ‌نویسی چیست و چه اهمیتی برای کسب‌وکار اینترنتی دارد؟

بلاگ به بیان ساده به فضایی اینترنتی می‌گویند که افراد برای نوشتن دربارۀ زندگی شخصی، تجربیات کاری، عقاید و کسب‌و‌کارها خود از آن استفاده می‌کنند. هر بلاگ می‌تواند نمایانگر شخص یا کسب‌و‌کاری باشد که در جامعه و فرهنگ سازمانی خاصی رشد پیدا کرده است و می‌تواند خود را در کلمات و جمله‌ها به نمایش بگذارد. این نمایش می‌تواند از سویی معرف خود شخص یا کسب‌و‌کار و از سوی دیگر معرف جامعه یا صنعتی باشد که کسب‌و‌کار در آن فعال است.

مسئله وبلاگ نویسی و استفاده از وبلاگ برای اهداف مختلف پیشینه خیلی قدیمی دارد و می‌توان ادعا کرد که همزمان با سایت‌ها به وجود آمده است. امروزه استفاده از وبلاگ به عنوان یک ابزار برای تبلیغات و تقویت سایت فروشگاهی به یک موضوع مهم و تعیین‌کننده تبدیل شده و حتی شرکت‌های بزرگ دنیا نیز از این ابزار استفاده می‌کنند. برای درک اهمیت نوشتن وبلاگ و محتوای آن تنها می‌توانید به چند تا سایت برتر دنیا مانند سایت یوآست، دیجیتال مارکتینگ، موز (moz) و حتی خود گوگل مراجعه کنید که با وجود داشتن رتبه برتر در دنیا، از بخش وبلاگ استفاده می‌کنند.

وبلاگ نویسی به نوعی احترام به بازدید کننده و مخاطب است و شرایطی به وجود می‌آورد که آنها راحت‌تر به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند. اهمیت وبلاگ‌ها ما را در گروه مدیر وب بر آن داشت که یک مطلب را به طور ویژه به بحث وبلاگ نویسی و استفاده از آن اختصاص دهیم و سعی می‌کنیم در این مطلب به چند سؤال زیر پاسخ دهیم:

  • چه آموزش‌هایی برای وبلاگ نویسی مورد نیاز است؟
  • وبلاگ نویسی چگونه است؟
  • بلاگر یا وبلاگ‌نویس به چه کسی گفته می‌شود؟
  • مراحل آماده سازی یک وبلاگ به چه صورت است؟
  • اهمیت نوشتن وبلاگ در کسب‌وکار چیست؟
  • چه روش‌هایی برای کسب درآمد از وبلاگ وجود دارد؟
  • راهکارهای موفقیت یک وبلاگ در چیست؟
  • چگونه برای وبلاگ خود یک متن جذاب بنویسیم؟

مطمئناً پاسخ دادن به این سؤالات می‌تواند بسیاری از ابهامات ما را در مورد وبلاگ نویسی از بین ببرد و حتی کمک کند که وبلاگ‌های موجود را با کیفیت بالاتری آماده کنیم.

چه آموزش‌هایی در وبلاگ نویسی به ما کمک می‌کند؟

برای کسانی که در ابتدای راه هستند و به دنبال صفر تا صد وبلاگ نویسی هستند، چند آموزش زیر حیاتی است:

یک) آموزش انجام طراحی قالب وبلاگ

  • آموزش طراحی قالب وبلاگ از نظر بسیاری از وبلاگ نویسان و وبمستران اهمیت چندانی ندارد و معتقدند که یک وبلاگ‌نویس به چنین اطلاعاتی نیاز ندارد. بررسی مسیر یک وبلاگ از لحظه شروع تا لحظه رسیدن به درآمد نشان می‌دهد که تنها، گام‌های ابتدایی آن برای اهداف شخصی است و کم‌کم رقابت با سایر رقبا و به دست آوردن رتبه بهتر در اولویت قرار می‌گیرد. پس باید بپذیریم که سئو فنی در رتبه‌بندی وبلاگ‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و کسی که به دنبال پیروزی در رقابت با سایر وبلاگ نویسان است، باید بتوانند قالب وبلاگ خود را از جهات مختلف بهینه کند تا برای رقابت آماده باشد.
  • باید‌ها و نباید‌های طراحی وبسایت

دو) آموزش در مورد نوشتن مطالب خلاقانه

  • آموزش بعدی در وبلاگ نویسی، آموزش نوشتن مطالب جذاب و خلاقانه است. نمی‌دانم تا چه اندازه با فضای اینترنت و وبلاگ‌ها آشنایی دارید، اما با جستجوی یک کلیدواژه ساده مانند «وبلاگ» در حدود 96 میلیون نتیجه در گوگل دریافت می‌کنید که هر کدام از آنها ممکن است مطالب اختصاصی یا تکراری داشته باشد. این آمار نشان می‌دهد که انتخاب کلید واژه، انتخاب متن و حتی انتخاب کلمات استفاده شده در آن اهمیت ویژه‌ای دارد. پس کسی که به دنبال وبلاگ نویسی حرفه‌ای باشد، باید بتواند مطالبی خلاقانه و جذاب بنویسد تا کاربر در نگاه اول با این متن ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده کنند.
  • شخصی‌سازی محتوا در کسب‌وکارها چه اهمیتی دارد؟ – بخش اول

سه) یادگیری روش‌های مختلف گردآوری مخاطب و افزایش نرخ تبدیل

چهار) یادگیری نحوه انتخاب هاستینگ مناسب برای وبلاگ

  • هاستینگ برای یک وبلاگ بسیار مهم است و سرعت بارگذاری و همچنین گرفتن رتبه در موتورهای جستجو با توجه به این مسئله اهمیت پیدا می‌کند. هاست از کلمه انگلیسی Host برگرفته شده است که به معنی میزبانی است. در واقع شما یک میزبان وب برای وبلاگ خود انتخاب می‌کنید که کلیه اطلاعات شما بر روی آن‌ها بارگذاری می‌شود. اگر بتوانید یک‌ هاست مناسب و با کیفیت انتخاب کنید، مطمئناً کیفیت وبلاگ شما بالا خواهد بود و می‌توانید بیشترین بهره وری از آن را داشته باشید. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *