زندگی به سرعت در حال تغییر است و اگر لحظه‌ای به اطراف توجه نکنید آن را از دست خواهید داد. برنامه‌های تلوزیونی محبوب می‌آیند و می‌روند و همه چیز در اطراف ما تغییر می‌کند. و حالا در این مقاله به معرفی ۹ مورد از این تکنولوژی‌های جدید می‌پردازیم که ده سال گذشته وجود نداشتند اما حالا جزوی از زندگی روزمره بسیاری از مردم دنیایند.

۹- Uber

Uber

مطمئنا ده سال پیش برای رفتن به جایی نظیر فرودگاه تنها راه پیش روی شما استفاده از تاکسی بود. اما از سال ۲۰۰۸ به بعد تنها با چند تپ ساده روی گوشی هوشمند خود می‌توانستید چند تاکسی پیدا کنید. و پس از آن شخصی با طرز برخورد راننده‌های تاکسی به دنبال شما می‌آمد. بنابراین شما با پرداخت پول نقد آنجا را ترک می‌کردید. حالا اوبر مسیری را باز کرده که تاکسی‌های دیجیتال زیادی در دنیا از جمله ایران بازگشایی شدند و در شهرهای بزرگ گویی سال‌هاست ازآن‌ها استفاده می‌کنیم و بدون آن‌ها شهر چیزی کم دارد.

۸- Bitcoin

Bitcoin

استخراج مخفیانه بیت‌کوین با استفاده از رایانه‌های کاربران وبسایت‌های پربازدید

کمی کمتر از یک دهه پیش، یک نوع ارز رمزپایه به کیف پول مردم راه یافت و حالا طبق گفته‌ها تا پایان سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۴۳ میلیارد دلار ارزش بیت‌کوین موجود در بازار است. البته هنوز در مورد اینکه تا چه اندازه می‌تواند مورد قبول و استفاده در تجارت قرار بگیرد اطمینانی وجود ندارد. برای نمونه مارکت مک‌دونالد آن را به رسمیت نمی‌شناسد اما چند شرکت ژاپنی از حالا به گرفتن ارز دیجیتال عادت کرده‌اند.

۷- اینستاگرام

Instagram

۶ اپلیکیشنی که با آنها می‌توانید استوری‌هایی متفاوت در اینستاگرام به اشتراک بگذارید

هیچ چیزی به اندازه سرویس اشتراک‌گذاری اینستاگرام، نمونه بارز پیشرفت تکنولوژی در دهه اخیر نیست. هرچند که بعضی‌ها استدلال می‌کنند عاشقان سلفی در اینستاگرام در حال عقب‌گرد هستند. اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ برای اپل و دو سال بعد برای سیستم عامل اندروید عرضه شد. اینستاگرام صدها میلیون کاربر ماهانه فعال دارد که ۹۵ میلیون عکس و ویدیو در طول روز به اشتراک می‌گذارند. از سال ۲۰۱۰ تا به کنون کاربران اینستاگرام بیش از ۴۰ میلیارد عکس به اشتراک گذاشته‌اند.

تغیر فونت اینستاگرام با برنامه Font Changer App در اندروید

۶- منوپاد

منوپاد

بسیار خب،  این وسیله شاید تکنولوژی پیشرفته‌ای نباشد اما یک گام اساسی برای ما بوده‌است. البته انواع نگه‌دارنده‌های دوربین به قبل یک دهه پیش بر می‌گردد. اما از زمان ظهور گوشی‌های هوشمند با دوربین جلو و محدودیت بازوی انسان برای گرفتن عکس‌های سلفی اینستاگرام پسند، بیش از یک دهه نمی‌گذرد. منوپاد‌ها پاسخی به این نیاز همه گیر بود که تا پیش از این وجود نداشت. اوج شهرت منوپاد زمانی بروز کرد که مجله تایمز در سال ۲۰۱۴ آن را جزو ۲۵ اختراع برتر معرفی کرد.

۵- Spotify

Spotify

یکی از تازه واردهای زندگی ما و اینترنت، Spotify است که یک سرویس پخش موسیقی با ۱۴۰ میلیون کاربر ماهانه با مجموعه عظیمی از آلبوم‌ها و بالغ بر ۳۰ میلیون آهنگ است. Spotify در اواخر سال ۲۰۰۸ به صورت رایگان و با چند تبلیغ اینترنتی در گوشه و کنارش عرضه شد. پس اگر از وجود آگهی‌ها ناراضی هستید و می‌خواهید آن‌ها را از بین ببرید باید ماهانه ۹٫۹۹ دلار پرداخت کنید. همچنین می‌توانید آهنگ‌ها را برای گوش دادن در حالت آفلاین دانلود کنید. Spotify اساسا یک پخش‌کننده موسیقی عظیم برای گوش دادن به آهنگ در گوشی‌های هوشمند است.

۵ ابزار رایگان برای SoundCloud

 

۴- Airbnb

Airbnb

یکی دیگر از نام‌آوران اشتراک‌گذاری جدید Airbnb است. از سال ۲۰۰۸ و هم‌زمان به عرضه اوبر در صنعت تاکسی‌رانی، Airbnb هم باعث تغییر و تحول در صنعت هتل‌داری شد. نرم‌افزار و وب‌سایت Airbnb به افرادی که به دنبال جایی برای اقامت غیر از هتل هستند کمک می‌کند. Airbnb در بیش از ۶۵ هزار شهر در بیش از ۱۹۱ کشور دنیا به بالای ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا محلی برای اقامت ارائه می‌دهد که دیگران آن را به اشتراک می‌گذارند. در واقع اگر در جایی از دنیا اتاقی برای کرایه دادن داشته باشید یا اینکه اتاقی برای کرایه بخواهید، بهترین روش استفاده از Airbnb خواهد بود.

۳- Snapchat

Snapchat

Snapchat با ایده‌ای نو پای به عرصه شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدیو گذشت و خیلی زود پله‌های ترقی را طی کرد. کپی‌برداری‌های اینستاگرام و فیسبوک و به دنبل آن‌ها برنامه‌های دیگر در نهایت باعث تاثیر گذاری زیاد Snapchat در به اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو در سراسر اینترنت گذاشت. خود این سرویس نیز بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر ماهانه دارد.

چگونه مطمئن شویم کسی به حساب فیسبوکمان دسترسی دارد یا نه؟

چگونه ویدیوهای اینستاگرام، توییتر و فیس بوک را با تلفن‌های هوشمند اندرویدی دانلود کنیم؟

۲- تسلا

Tesla

حدود ۴۰ سال پیش پسرکی در آفریقای جنوبی به دنیا آمد که آرزوهای بزرگی داشت و برای رسیدن به آن آرزوها زحمات بسیار زیادی کشید. یکی از ایده‌های ایلان ماسک ساخت خودروهای تمام الکتریکی بود که کند و پر مصرف نبوده و نیازی به شارژهای پیاپی نیز نداشته باشند. او این کار را در تسلا انجام داد و حالا ماشین‌های الکتریک به عضوی از خانواده‌ی ماشین‌های پر استفاده دنیا بدل شده‌اند.

۱- آیپد

ipad

ویژگی کاربردی آیفون که در اندروید وجود ندارد

بله همه‌ی ما می‌دانیم که گوشی آیفون اهمیت زیادی دارد و ما خیلی به آن وابسته‌ایم، اما این دستگاه قبل از ۲۰۰۷ معرفی شد و جایی در لیست ما ندارد. اما آیپد متفاوت است، این دستگاه که کم‌تر از ده سال است که وارد بازار شده، هم خود جایگاه ویژه‌ای در استفاده کاربران دارد هم اینکه تاثیر بسیار زیادی در محصولات دیگر شرکت‌ها نیز داشته است. اپل ۱۰٫۳ میلیون آیپد را تنها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ فروخت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *