در روزهایی که محتوای ویدیویی از هر نظر اهمیت بیشتری پیدا کرده و شبکه‌های اجتماعی را به تسخیر در آورده‌اند، مسلما ترندهای ادیت ویدیو نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند. اگر شما هم به تولید محتوا مشغول هستید و می‌خواهید از این قافله عقب نمانید، بهتر است این 10 ترند که حتما در سال 2023 بیشتر از آن‌ها می‌شنوید را به خاطر سپرده و برای ساخت محتوا به کار ببرید.

  1. ویدیوهای عمودی

هر سال که می‌گذرد، ویدیوهای عمودی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و خب دلیل اصلی آن نیز فرمت گوشی‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی بوده که دیدن این ویدیوها برای کاربران راحت‌تر خواهد بود. بر همین اساس، تصویر برداری و ادیت ویدیوهایی که بر روی تیک تاک، اینستاگرام، اسنپ چت و … عمودی بوده و تولید کنندگان محتوا نیز اکثرا به سراغ همین فرمت رفته‌اند.

  1. ویدیوهای 360 درجه

ویدیوهای 360 درجه تنها به وسیله‌ی دوربین‌های مخصوص که برای این کار در نظر گرفته شده‌اند، قابل فیلم‌برداری خواهند بود. این دوربین‌ها، از تمامی زوایا تصویر را ثبت می‌کنند و می‌توان آن‌ها را بر روی پلت‌فرم‌های مختلف از کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند تا انواع هدست‌های واقعیت مجازی پخش کرد. همچنین این ویدیوها برای ساخت افکت‌های جالب نیز به کار گرفته می‌شوند و در صنعت توریسم نیز کاربرد زیادی دارند.

  1. ویدیوهای کوتاه

ویدیوهای بسیار کوتاه به خاطر جذابیتی که در خود دارند، به عنوان کارهای تبلیغاتی بسیار پرطرفدار شده‌اند. ویدیوهایی که از المان‌های گرافیکی بهره برده و خیلی سریع هم آماده می‌شوند و از آن‌ها می‌توان برای تبلیغات استفاده کرد.

  1. ویدیوهای ASMR

ASMR مخفف عبارت “واکنش درونی اوج حسی” (Autonomous Sensory Meridian Response) است و در سال گذشته، سومین سرچ محبوب در یوتیوب به حساب می‌آمده است. ASMR به حسی رضایت بخش اشاره دارد که بعضی از افراد با مواجه با صدا و تصاویری به دست می‌آورند. در ویدیوهایی که در این دسته منتشر شده، خیلی اوقات زنی را می‌بینید که با صدایی آرام به شکل نجوای آهنگین صحبت کرده و افکت‌هایی صوتی را با اشیا مختلف ایجاد می‌کند. این ویدیوها آرامش بخش بوده و گفته می‌شود، به بعضی که دچار اختلال اضطراب هستند نیز کمک می‌کند.

  1. ادیت ویدیو با استفاده هوش مصنوعی

سال گذشته، سال اوج گیری هوش مصنوعی در زمینه هنر بود عکس‌ها ونقاشی‌های متعددی بر روی اینترنت منتشر شده بود که تولید آن‌ها تمام و کمال به دست هوش مصنوعی انجام گرفته بود. البته کاربرد ابزارهای ادیت ویدیو با استفاده از هوش مصنوعی کمی متفاوت استو این برنامه‌ها، می‌توانند با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته خود، بخش‌های مهم ویدیو را شناسایی کرده و آن‌ها را جدا کند. این ابزارها در آینده و با رشد و بهتر شدن، کاربردهای بسیاری پیدا می‌کنند. همچنین، حتما باید نگاهی به ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه ادیت صدا هم داشته باشید. این ابزارها به شدت کارآمد هستند و می‌توانند برای انواع ویدیوها به کار گرفته شوند.

  1. پخش زنده

هر کسی که این روزها به فکر رشد در شبکه‌های اجتماعی است، باید به فکر پخش زنده باشد. شکل‌های مختلف از استریم در شبکه‌های اجتماعی رایج شده و برای مثال، استریم بازی‌های آنلاین در سال گذشته، یکی از بیشترین حجم از بازدیدکننده‌ها را در یویتیوب، توییچ و سایت‌های مثال آن داشته است.

  1. ولاگ (ویلاگ)

ولاگ‌ها یا ویدیوهایی که به تجربه‌های شخصی اختصاص دارند، یکی دیگر از شکل‌های ویدیویی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و در همین راستا، اینو ویدیوها بازدیدکنندگان زیادی نیز دارند. ولاگ‌ها می‌توانند در دسته‌های مختلف جای بگیرند و شامل ویدیوهای سفر، زیبایی، زندگی روزمره و خیلی چیزهای دیگر باشند. شیوه‌ی روایی و ادیت این گونه ویدیو، کاملا با ویدیوهای کوتاه و داستانی متفاوت است و جنس مخاطبی که به دنبال آن‌هاست نیز تفاوت زیادی دارد.

  1. تبلیغات درون ویدیویی

یکی از روش‌های درآمدزایی بر روی کانال‌های مختلف، تبلیغات درون ویدیوهاست که اول، میان یا آخر ویدیو لحاظ می‌شود. روش‌های مختلفی برای ارائه این گونه ویدیوها وجود دارد اما یکی از ادیت‌های رواج پیدا کرده در کارهای حال حاضر، ادغام کردن آن در محتواست تا هم بازخورد بهتری داشته باشد و هم اسپانسر، بیشتر مشتاق دادن دوباره تبلیغات به تولیدکننده محتوا باشد. با بیشتر شدن تولید محتوای ویدیویی و زیاد شدن اینفلوئنسرها، تبلیغات درون ویدیویی نه تنها حالا حالاها کاهش پیدا نکرده، بلکه روز به روز اسپانسرها بیشتر به سمت چنین تبلیغاتی می‌روند.

  1. سئو ویدیو

این مورد از لیست ما در واقع مربوط به خود ویدیو نیست بلکه به عنوان، نوع ارائه، تگ‌ها، محتوای نوشتاری که همراهش پست می‌شود و متادیتای آن‌ مرتبط است تا در نهایت به بهتر دیده شدن آن کمک کند. شما می‌توانید، در کنار رعایت نکات مهم سئو، با پروموت کردن ویدیو خود در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات کردن برایش، ترافیک بیشتری دریافت کرده و بهتر دیده شوید و سریع‌تر در این شبکه‌ها رشد داشته باشید. اما اگر قصد دارید در یوتیوب، توییچ یا سایت‌های این چنینی فعالیت کنید، حتما باید سئو را جدی بگیرید.

  1. ادیت به وسیله گوشی

در سال گذشته تعداد برنامه‌هایی که با امکانات زیاد و پیشرفته در زمینه ادیت ویدیو بر روی گوشی‌های هوشمند ارائه شده‌اند، بیشتر شده و همچنین این گوشی‌ها نیز توانایی گرافیکی بالاتری پیدا کرده‌اند به گونه‌ای که حالا، خیلی از آن‌ها به خوبی می‌توانند از پس ادیت ویدیوهای معمولی و حتی با افکت‌های پیشرفته بر آمده و در زمان کوتاهی، از آن خروجی بگیرند. حتی شرکت‌های بزرگ نیز برنامه‌های اختصاصی در این زمینه ارائه کرده‌اند، پس شما هم باید برای ادیت سریع ویدیوهایی که نیاز به کارهای پیچیده ندارد، به سراغ این گوشی‌ها و برنامه‌های مخصوص بروید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *