برای خیلی از افرادی که در زمینه طراحی گرافیک اعم از تولید کارهای دو بعدی و سه بعدی یا کار کردن برای شرکت‌های مختلف فعالیت دارند، درآمد خیلی زیادی به همراه نخواهد داشت. برای چنین افرادی، یک درآمد اضافه فوق‌العاده ارزشمند خواهد بود، حتی آن‌هایی که به دنبال کار کردن برای خود هستند، می‌توانند دنبال روش‌هایی باشند که امروز و در این پست معرفی می‌کنیم و به مرور به یک درآمد پایدار دلاری برسند.

در اکثر مواردی که در لیستمان به آن‌ها اشاره داریم، جایگزین ایرانی وجود نداشته و برای دریافت این درآمد، حتما باید از یک حساب خارجی بهره ببرید.

فروش بسته‌های آموزشی

این مورد یکی از راه حل‌هایی هست که حتی در سایت‌های ایرانی نیز می‌توانید به دنبالش بروید، اما سایت‌های خارجی هم از نظر درآمد و هم تنوع بسیار بهتر هستند. در واقع وقتی شما به عنوان یک متخصص در زمینه گرافیک، مشغول به کارید، صد در صد در این زمینه مهارت لازم برای آموزش را نیز خواهید داشت و می‌توانید با تولید بسته‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف و فروش آن‌ها در سایت‌های مورد نظر، به درآمد برسید.

سایت‌های فروش بسته‌های آموزشی عموما به دو دسته تقسیم می‌شوند. یکی سری سایت‌ها مثل Skillshare، به شما این امکان را می‌دهند تا بسته‌های آموزشی خود را آپلود کنید و کاربرانی که اشتراک این سایت‌ها را خریداری می‌کنند، به این آموزش‌ها دسترسی داشته و درصدی از فروش اکانت‌ها بسته به تعداد بازدید آموزشتان، درآمد شما تلقی می‌شود. اما از طرفی سایت‌هایی مثل Udmy هم هستند که شما بسته‌ی آموزشی خود را قیمت گذاری کرده و بعد از فروش، مبلغ کمی از آن به سایت و باقی به شما می‌رسد.

حتی آموزش رایگان بر روی یوتیوب هم درآمد خوبی برای شما خواهد داشت، اگر بازدید بالایی داشته باشید. راه‌های درآمد از طریق یوتیوب بسیار زیاد است و فرصت‌های خیلی خوبی را در اختیار شما می‌گذارد.

ساخت و فروش تمپلیت

ساخت تمپلیت یکی از راه‌های بسیار پرطرفدار برای درآمد زایی محسوب می‌شود. سایت‌های زیادی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها، تمپلیت‌های خود را به صورت فایل‌های فتوشاپ، ایلاستریتور و … به فروش برسانید. حتی سایت‌هایی مثل Figma یا Canva نیز هستند که ویرایشگرهای آنلاین داشته و تمپلیت‌های شما در محیط این ویراشگرها به نمایش در می‌آید.

برای فروش این گونه فایل‌ها نیز مثل اکثر گزینه‌های دیگر لیستمان، سایت‌های متنوعی وجود دارد که هم قیمت گذاری تکی می‌کنند و هم برای کاربران خود، اکانت اشتراک ارائه می‌کنند که گزینه دوم در حال حاضر بیشتر طرفدار دارد.

فروش پریست‌های لایتروم

اگر در زمینه تصحیح و ویرایش رنگی عکس‌ها دستی در آتش دارید، حتما از لایتروم استفاده می‌کنید. رنگ گذاری در لایتروم هم به صورت دستی انجام می‌شود و هم این که می‌توانید آن‌ها را از طریق پریست‌ها به صورت خودکار و با چند کلیک اعمال کنید. این پریست‌ها به وسیله‌ی هنرمندان طراحی شده و یا به صورت رایگان یا برای فروش منتشر می‌شوند.

امروزه جدا از امکان فروش پریست‌های لایتروم در سایت‌های مختلف، امکان فروششان بر روی سایت‌های فروشگاهی و حتی سایت‌های شخصی نیز ممکن است. پریست‌ها چون بر روی نسخه موبایل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، طرفداران بسیار زیادی دارند. برای فروش بهتر پریست‌ها، بهتر است خود از آن‌ها استفاده کرده و نمونه‌هایشان را نیز با کاربران به اشتراک بگذارید.

طراحی برای محصولات فیزیکی

یک سری سایت‌ها مثل  RedBubble هم هستند که طراحی‌های شما را برای چاپ روی تی‌شرت، تابلو، کوسن و … پیشنهاد می‌کنند و اگر کاربری، محصولاتی با طراحی شما سفارش داد، درصدی از این فروش به شما می‌رسد.  طراحان گرافیک، همیشه کارهای بامزه برای خود، خانواده یا اینترنت تولید می‌کنند، دلیلی ندارد از این طرح‌ها استفاده نکنید، با ارائه آن‌ها در این گونه سایت‌ها، امکان درآمدزایی خوبی دارید.

NFT

اگر چه بازار NFT این روزها در اوج خود قرار ندارد، اما این روزها به راه حلی موثر برای درآمدزایی تبدیل شده است. مخصوصا این که بازارهایی مثل Opensea دیگر هزینه‌ای برای ثبت اثر ندارند و تنها درصد خود از فروش را بر می‌دارند. برای فروش در بازار NFT باید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت مناسب داشته باشید و بتوانید خود را به خوبی به کاربران مختلف بشناسانید. تنها ارائه کارهای زیبا و هنرمندانه در بازار NFT، جواب راه حل نیست.

برای آن‌هایی که با NFT آشنایی ندارند، خلاصه‌اش این می‌شود که شما کارهای خود را بر روی بازارهای مختلف ارائه می‌کنید و خریداران، آن‌ها را با ارزهای دیجیتال همچون اتریوم یا تسوس از شما خریده و از آن به بعد آن‌ها صاحب اثر خواهند بود. حتی اگر بعد از این، کار هنری شما دوباره فروخته شود، درصدی از معامله بعدی دوباره برای خالق آن خواهد بود.

سایت‌های فروش آموزش، سایت‌های ارائه تمپلیت یا فروش آثار هنری آن‌قدر زیاد هستند که نمی‌توان یک به یک به آن‌ها اشاره کرد و در واقع هر کدام از آن‌ها برای دسته‌ای از محصولات مناسب هستند، پس قبل از ارائه کارهای خود، حتما در مورد سایت‌ها و شرایطشان تحقیق لازم را انجام دهید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *