با توجه به اوضاع اقتصادی کشور ،ما هر روز درگیر تورم هستیم! شاید شما هم اطرافتان کسی را دیده باشید که از درآمد دلاری صحبت می کند. حتی شاید با خودتان فکر کرده باشید که چنین افرادی چقدر خوش شانس هستند که حتی اگر دلار هم بالا برود، باز هم مشکل خاصی برای آن ها به وجود نخواهد آمد. تا به حال فکر کرده اید که درآمد دلاری داشته باشید تا شما هم به شکل راحت تری زندگی کنید؟ کسب درآمد دلاری رویا نیست و افراد زیادی وجود دارند که از داخل ایران، درآمدهای بسیار بالایی به صورت دلاری کسب می کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی کسب درآمد دلاری در ایران بپردازیم و ببینیم که آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟ همراه ما باشید.

کسب درآمد دلاری در ایران امکان پذیر است؟

از هیچکس پوشیده نیست که ایران در سال های اخیر با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو بوده و همین مسئله باعث بالا رفتن نرخ ارز شده است. همه چیز به اقتصاد بستگی دارد و اگر اقتصاد فردی شما مناسب نباشد، نمی توانید زندگی راحتی داشته باشید. حال فرض کنید شما به صورت ریالی درآمد دارید اما هزینه هایی که برای خرید چیزی می کنید، به صورت دلاری است. در این صورت زندگی خیلی سخت می شود و قطعاً هیچ کس دوست ندارد در چنین شرایطی باقی بماند. در چنین شرایطی یا باید درآمد بسیار بالایی داشته باشید یا این که به صورت دلار کسب درآمد کنید.

اما ما که در ایران هستیم و تحریم ها هم که داستان بزرگی شده است! پس چطور از داخل ایران به کسب درآمد دلاری بپردازیم؟ در حال حاضر افراد زیادی هستند که از داخل ایران درآمدهای بسیار بالایی به صورت دلاری دارند. در شرایطی که 1000 دلار حدود 30 میلیون تومان است، گرفتن یک پروژه به ارزش هزار دلار می تواند کاری کند که یک ماه به راحتی زندگی کنیم. پس کسب درآمد دلاری لذت وصف نشدنی دارد و کاربران زیادی به دنبال چنین روش کسب درآمدی هستند. مسئله مهم این است که کسب درآمد دلاری در ایران هم امکان پذیر است و شما هم می توانید به آن دست پیدا کنید.

کسب درآمد دلاری چه مزایایی دارد؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی روش های کسب درآمد دلاری بپردازیم، ابتدا بهتر است ببینیم که کسب درآمد دلاری چه مزایایی دارد. در واقع این روش کسب درآمد باید مزایای زیادی داشته باشد که آرزوی هر کسی این است که به صورت دلاری کسب درآمد کند. اگر به کسب درآمد دلاری مطمئن نیستید، بهتر است چند مورد از مزایای این روش درآمدی را با هم بررسی کنیم تا ببینیم که آیا واقعاً استفاده از این روش ارزشش را دارد؟ پس در این بخش با مزایای کسب درآمد دلاری همراه ما باشید:

  • امکان کسب درآمد بیشتر

اولین مزیت کسب درآمد دلاری این است که شما می توانید به درآمد بیشتری دست پیدا کنید؛ چطور؟ قیمت ارز بالا است. هنگامی که شما به صورت دلاری کار می کنید، مانند این است که چند برابر بیشتر از درآمدی که در ایران دارید را دریافت می کنید. مثلاً ممکن است یک پروژه 500 دلاری بگیرید که در مجموع 3 روز هم از شما وقت نگیرد. در این صورت در 3 روز توانسته اید 15 میلیوم تومان کسب کنید. شاید دست یافتن به چنین رقمی در ایران غیرممکن نباشد اما کار سختی است که بخواهید چنین مبلغی را در 3 روز بدست آورید. در حالی که کسب درآمد دلاری به شما این امکان را می دهد.

  • عدم تاثیرپذیری از نرخ تورم

همه ما تورمی که در کشورمان وجود دارد خسته شده ایم و مهم ترین دلیل، این است که نرخ ریال ثابت است اما کالا و خدمات با نرخ دلار تغییر می کند. با کسب درآمد دلاری دیگر جای نگرانی برای نرخ تورم نیست! زیرا شما دیگر به صورت ریالی کسب درآمد نمی کنید؛ بلکه هر چقدر هم تورم باعث بالا رفتن دلار شود، شما باز هم همان مقدار را هزینه را به صورت دلاری می پردازید. پس اگر کسب درآمد دلاری را شروع کنید، دیگر جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و با خیالی آسوده می توانید هر چیزی که نیاز داشتید را بدون این که نرخ تورم برایتان مهم باشد تهیه کنید.

  • بین المللی شدن کسب و کارتان

اگر برای کسب درآمد دلاری یک کسب و کار راه اندازی کنید، آن کسب و کار کم کم به سمت بین المللی شدن پیش می رود. دلیل آن هم این است که شما کم کم با کسب و کارهای بزرگ جهانی همکاری می کنید و پروژه های بزرگی را در سطح دنیا انجام می دهید. حال اگر شرکتی داشته باشید، این مسئله رزومه بزرگی برای شرکت شما خواهد بود و می توانید درهای بسیار موفقی را به روی کسب و کارتان باز کنید. حتی ممکن است پس از چند سال بخواهید شرکت خود را به خارج از ایران منتقل کنید و روز به روز پله های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کنید و بهترین ها نصیبتان شود.

  • برندسازی بین المللی

اگر شرکتی ندارید و به صورت فریلنسری با شرکت های جهانی همکاری می کنید، این مسئله به برندسازی شخصی شما کمک زیادی می کند. اگر شناخته شده نیستید، کافی است یک بار یک پروژه بین المللی و بزرگ انجام دهید تا همه افراد شما را بشناسند. پس از آن، پروژه های دیگری هم به سمت شما می آیند که رزومه خود را جا بیندازید. در حال حاضر شما می توانید با شرکت های ایران و خارجی به صورت هم زمان همکاری کنید و اصلاً جای نگرانی وجود ندارد. با این حال، به دنبال شرکت های بین المللی باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید و درآمد خود را تا هم تا حد زیادی افزایش دهید.

در گذشته نقد کردن درآمد دلاری کمی مشکل بود اما در حال حاضر شما به راحتی می توانید آن را نقد کنید! چطور؟ در حال حاضر پلتفرم های مختلفی وجود دارند که این کار با در کمتر از چند دقیقه برای شما انجام می دهند. البته در گذشته راه های دور زدن تحریم ها متفاوت بود و همین مسئله باعث می شد تا نتوانید درآمدهای خود را بدون ریسک نقد کنید. اما در حال حاضر شرکت های واسط کاملاً شما را راهنمایی می کنند تا ببینید که چه کاری را باید انجام دهید. پس جای نگرانی برای نقد کردن درآمد دلاری نیست و می توانید از همین الان شروع کنید.

  • بدون نیاز به سرمایه اولیه

یکی دیگر از مزایای کسب درآمد دلاری این است که نیاز به هیچ سرمایه اولیه نخواهید داشت! مگر آن که بخواهید کسب و کار شخصی خود را داشته باشید که در این صورت می توانید با هزینه کم آن را راه اندازی کنید. البته راه های دیگری هم وجود دارند که نیازمند سرمایه زیاد هستند اما پیشنهاد می کنیم در ابتدای مسیر از راه های بدون هزینه یا حداقل کم هزینه استفاده کنید. در حالت کلی اگر بخواهید به صورت دلاری کسب درآمد کنید، نیاز به هیچ گونه سرمایه اولیه نخواهید داشت و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

روش های کسب درآمد دلاری

اکنون که با درآمد دلاری و مزایای آن آشنا شدید، زمان آن می رسد که با روش های کسب درآمد دلاری هم به خوبی آشنا شوید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 6 مورد از بهترین روش های کسب درآمد دلاری بپردازیم تا بتوانید هر چه زودتر درآمد دلاری خود را کسب کنید. این روش ها عبارتند از:

  • تولید محتوا در یوتیوب

اولین روش کسب درآمد دلاری، تولید محتوا در یوتیوب است. جالب است بدانید که یوتیوب به ازای هر کاربری که ویدیوهای منتشر شده توسط شما را مشاهده می کنید، پول می دهد. البته شرایطی هم دارد؛ مثلاً باید هزار نفر شما را دنبال کنند و در مدت 12 ماه گذشته باید زمان پخش ویدیوی شما توسط کاربران از 4 هزار ساعت عبور کرده باشد. این روش نیازمند هیچ گونه سرمایه ای نیست، در حالی که می توانید از آن درآمدهای بسیار بالایی داشته باشید. فقط کافی است یک کانال یوتیوب ایجاد کنید و در آن محتوای جذاب و ارزشمند قرار دهید تا کاربران آن را مشاهده کنند.

  • معامله در بازار فارکس

فارکس یک بازار پر ریسک و البته پر سود است که کاربران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. برای آن که بتوانید از طریق فارکس درآمد دلاری کسب کنید، باید زمان زیادی برای کسب دانش درست صرف کنید. بنابراین این روش کاملاً تخصصی است و البته نیازمند سرمایه اولیه است. از یک دلار تا چند صد هزار دلار امکان سرمایه گذاری دارید اما در ابتدای مسیر بهتر است از سرمایه های بسیار کم شروع کنید تا کاملاً یاد بگیرید. در حال حاضر افراد زیادی در ایران هستند که از طریق فارکس روزانه چندین هزار دلار درآمد دارند و دیگر مشکلی بابت تورم و نرخ ارز ندارند.

مهارتی یاد دارید که دیگر به آن نیاز دارند؟ استفاده از سایت های فریلنسری گزینه بسیار مناسبی است که با استفاده از آن می توانید پروژه موردنظر خود را قبول کنید. اگر ابتدای مسیر هستید، با قیمت پایین شروع کنید تا بتوانید یک رزومه عالی درست کنید. پس از آن، می توانید قیمت پیشنهادی برای هر پروژه را افزایش دهید؛ زیرا یک رزومه قوی برای خود ساخته اید و کارفرما احتمالاً افراد قوی را نسبت به افرادی که هزینه کمتری می گیرند ترجیح می دهد. بسیاری از کارفرماهای خارجی روی رزومه حساس هستند و به همین دلیل است که می گوییم هر چقدر رزومه شما قوی تر باشد، کسب درآمد دلاری بیشتری را تجربه خواهید کرد.

  • فروش دوره های آموزشی

اگر در یک زمینه خاص به قدری حرفه ای هستید که می توانید تدریس کنید، فروش دوره آموزشی گزینه مناسبی است. در حال حاضر سایت های مختلفی وجود دارد که به شما امکان ضبط دوره های آموزشی و فروش آن ها را می دهد. حتی اگر زبان انگلیسی را مسلط نیستید، می توانید به زبان فارسی ضبط کنید تا فارسی زبان هایی که ساکن خارج از ایران هستند، از آن استفاده کنند. سایت Udemy یکی از بهترین ها است که می توانید آموزش خود را با هر زبان در آن انتشار دهید. این روش می تواند درآمد دلاری بسیار خوبی برای شما ایجاد کند و زندگی بهتری داشته باشید.

  • همکاری در فروش

در مورد سیستم های همکاری در فروش چیزی شنیده اید؟ در ایران هم برخی سیستم های همکاری در فروش وجود دارند. یکی از راه های کسب درآمد دلاری همکاری در فروش است. با استفاده از همکاری در فروش به راحتی می توانید محصول یا خدمات دیگر فروشگاه ها را به فروش برسانید و پورسانت دریافت کنید. این روش یکی از پردرآمدترین روش های کسب درآمد دلاری است! تا جایی که حتی افراد ساکن خارج از ایران هم از این روش استفاده می کنند و درآمدهای بسیار بالایی دارند. آمازون یکی از سایت های معتبری است که در زمینه همکاری در فروش فعالیت می کند و می توانید با آن همکاری کنید.

ارزهای دیجیتال یکی دیگر از روش های کسب درآمد دلاری هستند که با استفاده از آن می توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید. این ارزها برای سرمایه گذاری مناسب هستند تا سود کلانی به شما بدهند. در واقع با کمک ارزهای دیجیتال می توانید درآمد عالی و بی نقص داشته باشید و بهترین نتایج را بگیرید. گاهی اوقات افراد به جای آن که همیشه حواسشان به پایین و بالا رفتن قیمت ارزهای دیجیتال باشد، یک ارز خریداری می کنند و آن را کنار می گذارند. پس از چند سال چندین برابر می شود و پول خود را برمی دارند که البته این روش در دراز مدت جوابگو است.

همین امروز شروع کنید!

بسیاری از افراد یک تفکر اشتباه دارند؛ آن هم این که کسب درآمد دلاری کاملاً پیچیده و دشوار است. در حالی که رسیدن به درآمدهای دلاری کار سختی نیست و در حال حاضر هم افراد زیادی وجود دارند که از آن استفاده می کنند. برای کسب درآمد دلاری کافی است یک تخصص یا مهارتی داشته باشید که افراد ساکن در کشورهای دیگر به آن نیاز دارند. مثلاً طراحی گرافیک یکی از کارهایی است که با استفاده از آن می توانید از ساکنان کشورهای دیگر نظیر آمریکا پروژه بگیرید و درآمد دلاری داشته باشید. بنابراین باید ببینید که کدام راه کار واقعاً به درد شما می خورد و همان را شروع کنید. کسب درآمد دلاری بسیار شیرین است و حتی یک روز هم نباید آن را عقب بیندازید! همین امروز شروع کنید تا بهترین نتایج را بگیرید.

نتیجه گیری

در اطراف شما کسانی هستند که به صورت دلاری درآمد داشته باشند؟ چنین افرادی دیگر با مشکلاتی نظیر تورم اقتصادی روبرو نیستند و هر چقدر هم که قیمت دلار بالا باشد، باز هم به راحتی زندگی می کنند. اگر شما هم می خواهید جزء این دسته از افراد باشید، باید راهی برای کسب درآمد دلاری پیدا کنید. درآمد دلاری به شما کمک می کند تا بدون هیچ دغدغه مالی پروژه های خارجی بگیرید و از آن استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *