ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از راه‌های بسیار تاثیرگذار برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود! اگر شما هم از کاربرانی هستید که از سرویس‌های آنلاین استفاده می‌کنید، حتماً در هفته چندین بار پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنید. مثلاً یکی از سرویس‌های بسیار پر استفاده در ایران، سرویس‌های سفارش آنلاین غذا هستند که در ماه چندین بار مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. حال اگر کاربری برای مدت دو هفته از این سرویس استفاده نکند، سیستم به صورت خودکار یک کد تخفیف برای او ارسال می کند تا کاربر خرید از آن سرویس را کنار نگذارد. از پیامک‌های تبلیغاتی برای جذب مشتریان جدید، نگه داشتن مشتریان فعلی، افزایش فروش، اطلاع رسانی و… استفاده می‌شود. اگر کسب‌وکاری دارید، شاید شما هم بخواهید از این روش استفاده کنید اما با تکنیک‌های آن آشنا نیستید! در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم‌ترین تکنیک‌های روان‌شناسی در نوشتن پیامک تبلیغاتی بپردازیم.

  1. پیام‌های ارسالی خود را تا حد ممکن شخصی‌سازی کنید!

گاهی اوقات کسب‌وکارها شماره مخاطبان خود را از طریق پروفایل آن‌ها به لیست شماره‌های خود اضافه می‌کنند. به همین دلیل حتماً ویژگی‌های آن‌ها را می‌دانند؛ مثلاً اگر از این طریق شماره‌های خود را به لیست اضافه می‌کنید، حتماً جنسیت مخاطب خود را می‌دانید. گاهی اوقات ارسال پیامک بر اساس ویژگی‌های فردی می‌تواند تاثیرگذاری بسیار بیشتری داشته باشد. شما‌ می‌توانید برای مخاطبان آقا یک نوع پیامک و برای مخاطبان خانم نوع دیگری ارسال کنید. با این کار به راحتی می‌توانید نظر کاربران زیادی را جلب کنید. شما می‌توانید در پنل پیامک خود دو لیست آماده کنید و مخاطبان را بر اساس ویژگی آقا یا خانم بودن در آن‌ها قرار دهید.

  1. پیام خود را با توجه به ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها، به کاربران نزدیک کنید!

یکی دیگر از مواردی که باید رعایت کنید، این است که متناسب با شخصیت کاربران پیامک ارسال کنید. معمولاً شخصیت کاربران از روی کسب‌وکارتان مشخص می‌شود؛ مثلاً اگر یک کسب‌وکار مرتبط با بازی دارید، کاربران شما می‌توانند هیجانی باشند و ارسال پیامک هیجانی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی روی آن‌ها داشته باشد. بنابراین بهتر است ابتدا شخصیت کاربران خود را بشناسید و سپس دست به ارسال پیامک تبلیغاتی بزنید. گاهی اوقات کاربران کسب‌وکارتان از سادگی خوششان می‌آید؛ با خرید سامانه پیامکی می‌توانید نظر آن‌ها را بیشتر جلب کنید و ارتباط کاربران با کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید.

  1. از واژه‌های مناسب و محترمانه استفاده کنید!

کاربران کسب‌وکاری را که برای آن‌ها احترام بیشتری قائل است، بیشتر دوست دارند! کسب‌وکارهای زیادی هستند که فقط به فکر سود خود هستند و با کاربران به درستی برخورد نمی‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود تا آن کسب‌وکارها به مرور زمان کمتر در میان کاربران محبوب باشند؛ شما می‌توانید از همین فرصت استفاده کنید و خود را جایگزین چنین کسب‌وکارهایی کنید. با استفاده از واژه‌های مناسب و محترمانه در ارسال پیامک تبلیغات برای کاربران این اتفاق به راحتی می‌افتد.

  1. ضمایر شما باید متناسب با شخصیت برندتان باشد!

هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی حتماً به ضمیرها توجه کافی داشته باشید! تا زمانی که نتوانید از ضمیرهای متناسب با شخصیت برندتان استفاده کنید، احتمالاً پیامک‌های تبلیغاتی‌تان هم بازخورد خوبی نخواهند گرفت. به عبارت ساده‌تر، ابتدا باید شخصیت برند و ضمیری که مخاطبان شما با آن راحت هستند را پیدا کنید. گاهی اوقات کاربران دوست دارند از ضمایر جمع برای خطاب کردن آن‌ها استفاده کنید و گاهی اوقات این مسئله کاملاً برعکس است! پس ابتدا شخصیت برند خودتان را بشناسید و سپس به سراغ ارسال پیامک تبلیغاتی به کاربران بروید.

  1. متن خود را کاملاً ساده اما جذاب بنویسید!

کاربران تنها زمانی دوست دارند متنی سخت و با کلمات سنگین را ببینند که در حال خواندن یک کتاب تاریخی باشند! هیچ کاربری دوست ندارد که هنگام خواندن پیامک تبلیغاتی با کلمات سنگین روبرو شود. بنابراین برای کاربران کاملاً ساده اما جذاب بنویسید. به جای آن که از کلمات سنگین استفاده کنید، یک دلیل به کاربران ارائه کنید وارد سایت مربوط به کسب‌وکارتان شوند. هر چقدر ساده‌تر بنویسید، کاربران حس صمیمیت بیشتری نسبت به شما دارند و هر چقدر محتوای سخت‌تری بنویسید، کاربران را بیشتر از خود دور می‌کنید.

  1. در پایان پیامک نام برند خود را درج کنید!

گاهی اوقات کاربران اصلاً نمی‌دانند پیامک دریافتی از طرف چه کسب‌وکاری است! در این صورت حتی اگر برند شما را دوست داشته باشند، هیچ‌گونه تعاملی با شما برقرار نخواهند کرد و دلیل آن، این است که آن‌ها نمی‌دانند این پیامک از طرف کدام برند ارسال شده است. در پایان پیامک حتماً نام برند خود را بنویسید تا کاربران راحت‌تر بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و فروش کسب‌وکارتان هم با این روش بیشتر شود. در بخش امضای نرم افزار ارسال پیامک انبوه می‌توانید نام برند خود را قرار دهید تا به صورت خودکار برای کاربران ارسال شود!

نتیجه گیری

بازاریابی پیامکی یکی از بخش های جدا نشدنی از هر کسب و کاری است! اگر بتوانید بازاریابی پیامکی درستی داشته باشید، به راحتی می توانید مشتریان و درآمد کسب و کارتان را تا حد زیادی افزایش دهید. در این مقاله به بررسی 6 نکته مهم و کاربردی برای داشتن بازاریابی پیامکی موفق و تاثیرگذار پرداختیم! اگر در این زمینه تجربه ای دارید می توانید از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. همچنین اگر در این زمینه سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *