گیف‌ها این روزها در همه جا دیده می‌شوند. در بنرهای تبلیغاتی، شبکه‌های اجتماعی یا حتی گفتگوهای آنلاین. در واقع چت‌های آنلاین بدون حضور گیف‌ها دیگر معنایی ندارد و خیلی‌ها برای ابراز احساس خود یا رساندن منظورشان، از این گیف‌ها استفاده می‌کنند.

ساخت گیف نیز آسان است اما خیلی اوقات، وقتی یک گیف کوتاه می‌سازیم، متوجه حجم بالای آن می‌شویم که باعث می‌شود، نتوانیم راحت از آن استفاده کنیم. این جاست که ابزارهای بهینه‌سازی گیف سر می‌رسند و ما را نجات می‌دهند. در زیر، لیستی 9 تایی از بهترین ابزارهای بهینه‌سازی حجم گیف را مشاهده می‌کنید.

Giffing Tool

این برنامه یکی از محصولات بسیار خوب برای ویرایش و بهینه‌سازی گیف به حساب می‌آید و به صورت خودکار با سیستم‌ فشرده‌سازی پیشرفته، می‌تواند حجم گیف را کاهش دهد. همچنین شما می‌توانید در این برنامه، با اضافه کردن فرمت‌های ویدیویی مختلف، گذاشتن فیلتر، ساخت لوپ و خیلی کارهای دیگر، گیف مخصوص به خود را ساخته و خروجی بگیرید. Giffing Tool ابزاری کامل و بسیار خوب است که تنها برای ویندوز ارائه شده.

Giffing Tool

Shrink O’Matic

این برنامه‌ی نسبتا قدیمی اما دوست داشتنی، یکی از ساده‌ترین ابزارها برای انجام این کار است و کافی‌ست، گیف خود را کشیده و روی برنامه رها کنید و تغییرات مد نظر خود را روی آن انجام دهید. Shrink O’Matic به صورت کد باز و رایگان عرضه شده و به وسیله‌ی آن می‌توانید بر روی گیف واترمارک بگذارید، تصویر را بچرخانید، اندازه آن را تغییر دهید و … . همچنین امکان اضافه کردن چند گیف به صورت همزمان و تغییر دسته‌ای نیز وجود دارد.

Shrink O’Matic

ImageOptim

اگر از سیستم عامل مک استفاده می‌کنید، یک برنامه‌ی بسیار خوب با کاربری راحت به نام ImageOptim را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه نیز کاملا رایگان است و کافی‌ست گیف خود را روی آن کشیده و کار فشرده‌سازی را روی آن انجام دهید. اگر حجم گیف شما خیلی بالا باشد، 60 تا 80 درصد آن را فشرده کرده بدون این که کیفیت گیف خیلی افت کند. این برنامه همچنین متادیتا گیف را پاک کرده و امکان انجام چند تغییر دیگر را نیز در گیف می‌دهد.

ImageOptim

FileOptimizer

بر خلاف دو گزینه قبلی، برنامه FileOptimizer برای هر سه سیستم عامل محبوب دسکتاپ یعنی لینوکس، ویندوز و مک ارائه شده و بازه‌ی بزرگی از فرمت‌های مختلف عکسی و حتی فیلم و موسیقی را پشتیبانی می‌کند. از جمله کاربردهای خیلی خوب FileOptimize برای گیف‌هاست که به خوبی عمل فشرده‌سازی را انجام داده و از کیفیت محصول نهایی نیز کم نمی‌کند. با این که برنامه ظاهری قدیمی دارد اما کار با آن راحت است و همچنین کیفیت بالای خروجی آن باعث می‌شود، یکی از بهترین گزینه‌های لیست باشد.

FileOptimizer

FILEminimizer Pictures

این ابزار رایگان ویندوزی از جمله برنامه‌هایی است که بیشترین حد فشرده‌سازی را بر روی گیف و دیگر فرمت‌های عکسی انجام می‌دهد و بعضا نتیجه کار آن شما را شگفت زده می‌کند. این کار با استفاده از قابلیت Optimize Files در برنامه انجام گرفته و اگر خیلی با جزییات فنی کم و زیاد کردن اندازه گیف و فریم‌ریت و این چیزها آشنایی ندارید، می‌توانید تغییرات را تمام و کمال به خود برنامه بسپارید تا جای ممکن، حجم گیف را برایتان کم کند.

FILEminimizer Pictures

 RIOT

RIOT از جمله برنامه‌های معروف برای فشرده سازی فرمت‌های مختلف عکس است که به فشرده‌سازی سنگین و تغییر حجم بالایی که انجام می‌دهد، معروف است و با توجه به این که قابلیت انجام این کار روی فایل‌های گیف را هم دارد، در این نوشته نیز اسمش را آورده‌ایم. رابط کاربری برنامه بسیار راحت است و همچنین این امکان در RIOT گنجانده شده که اطلاعات متادیتا را پاک یا تغییر دهید و این که اگر خواستید، می‌توانید از آن برای تغییر فرمت دیگر عکس‌های خود هم استفاده کنید. البته RIOT تنها برای سیستم عامل ویندوز ارائه شده و برای دیگر سیستم‌های عامل در دسترس نیست.

 RIOT

ابزارهای آنلاین بهینه‌سازی گیف

در حال حاضر، خیلی اوقات اصلا نیاز نیست برنامه‌ای را روی دستگاه خود دانلود کنید، چون خیلی از آن‌ها، گزینه‌های مناسبی روی اینترنت دارند که تحت وب کار کرده و تنها کافی‌ست، فایل خود را روی این ابزارهای آنلاین آپلود کنید تا بتوانید از خدمات آن‌ها بهره ببرید. Veed.IO یکی از معروف‌ترین آن‌هاست که یک بخش اختصاصی برای فشرده‌سازی گیف دارد. البته این سایت، ابزارهای متنوعی برای ساخت ویدیو، ساخت گیف و خیلی چیزهای دیگر عرضه کرده اما بخشی از خدمات آن پولی‌ست.

Veed.IO

اگر به دنبال یک سایت کاملا رایگان و کارآمد می‌گردید، بهتر است به سراغ Online GIF optimizer بروید که هم ساده است و هم کاملا رایگان ارائه شده. این سایت نیز ابزارهای مختلفی به شما ارائه می‌کند و امکان تبدیل فرمت‌های مختلف به همدیگر را نیز در خود دارد.

Online GIF optimizer

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *