شیائومی سال گذشته با رونمایی از تلفن هوشمند «Mi Mix» توجه همگان را به خود جلب کرد، دستگاهی با نمایشگری بسیار بزرگ و تقریباً بدون حاشیه که ردپای طراح افسانه‌ای «فلیپ اِستارک» در آن به چشم می‌خورد. هر چند کمپانی چینی اسمارت فون مورد بحث را یک «موبایل مفهومی» خطاب می‌کرد اما حالا و در کمتر از یکسال شاهد پرده برداری از می میکس ۲ هستیم که قادر است دل هر کاربری را برباید.

در می میکس ۲ از نمایشگری ۵.۹۹ اینچی استفاده شده که قدری از نمایشگر ۶.۴۴ اینچی نسل اول این دستگاه کوچک‌تر است. ضمناً صفحه نمایش از نسبت تصویر ۱۸ به ۹ پشتیبانی می‌کند و البته باید بگوئیم وقتی موبایل جدید چینی‌ها را در دست می‌گیرید ابعاد آن احساسی کمتر از تلفن هوشمندی مرتبط به اعدادی که در بالا ذکر کردیم را به شما منتقل می‌کنند.

در کنار تغییراتی که به آنها پرداختیم ذکر این نکته هم ضرورت دارد که حاشیه زیرین نمایشگر نسبت به گذشته شاهد کاهشی ۱۲ درصدی بوده و گوشه‌های می میکس ۲ هم از قبل گردتر شده‌اند. فریم آلومینیومی دیوایس با قاب پشتی سرامیکی همراه گشته و شیائومی بنا دارد یک نسخه‌ی ویژه از آن را هم ارائه کند که گفته می‌شود نخستین تلفن با بدنه یکپارچه سرامیکی خواهد بود.

موبایلی که در بالا از آن سخن گفتیم حالا و در قیاس با اولین نسل خود دیگر به روش‌های خاص و متفاوت برای تولید صدا متکی نیست و از یک اسپیکر واقعی بهره مند است که خروجی بسیار کوچکش در لبه‌ی بالایی تعبیه شده. دیگر تفاوت می میکس ۲ نسبت به نمونه‌ی پیشین آن در دوربین جلوییش خلاصه شده که حالا به شکلی هوشمندانه‌تر در حاشیه پائینی دستگاه ادغام شده؛ هر چند هنوز هم برای سلفی گرفتن با این دوربین باید اسمارت فون خود را بر عکس در دست بگیرید.

از سایر مشخصه‌های اصلی می میکس ۲ نیز می بایست به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال ۴ جهته و گشودگی دهانه لنز f/2.0، صفحه نمایش ال‌سی‌دی با رزلوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۴۰۱ppi، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم (میزان این حافظه برای نسخه‌‌ی ویژه ۸ گیگابایت خواهد بود)، حافظه‌ی داخلی ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی، باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی، درگاه USB-C (دستگاه به جک هدفون مجهز نیست)، بلوتوث ۵، رابط کاربری MIUI 9 و اندروید نوقا اشاره کرد.

اگر می میکس ۲ آنقدر برای شما هیجان انگیز بوده است که کنجکاو هستید بدانید برند سازنده‌اش چه قیمتی را برای آن در نظر گرفته، در پاسخ باید بگوئیم نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی با ۶ گیگابایت رم با رقمی حدود ۵۰۰ دلار به بازار خواهد آمد این عدد برای نمونه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی نیز به ترتیب ۵۵۰ و ۶۱۰ دلار خواهد بود.

همانطور که ذکر شد نسخه‌ای از دستگاه با بدنه یکپارچه سرامیکی، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز ارائه خواهد شد که تهیه‌اش هزینه‌ای ۷۲۰ دلاری را در پی خواهد داشت.

منبع: TheVerge

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *