ابزارهای زیادی در ویندوز هستند که به صورت پولی یا رایگان، این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید به راحتی فایل‌های ویدیویی حجیم را فشرده یا به اصطلاح کم حجم کنید. اما خیلی از کاربران مک نیز برایشان این سوال پیش می‌آید که آیا این برنامه‌ها برای مک نیز وجود دارد؟ ما قبلا آموزش استفاده از Handbrake را در این آدرس قرار داده‌ایم، این برنامه یک نسخه مک هم دارد که کار کردن با آن را در پست مربوطه یاد خواهید گرفت.

در این پست اما به سراغ Wondershare UniConverter رفته‌ایم، برنامه‌ای قدرتمند و عالی برای کم کردن حجم ویدیوها در مک و آموزش کاملی از روند انجام کار را برایتان ذکر خواهیم کرد و در انتها چند برنامه‌ی دیگر در این رابطه را نیز به شما معرفی می‌کنیم. البته به یاد داشته باشید که این برنامه نسخه سیستم عامل ویندوز هم دارد .

Wondershare UniConverter

این برنامه با ابزارها و امکانات فراوانی که به شما ارائه می‌کند، مجموعه‌ای کامل برای تبدیل و کم کردن حجم ویدیوها است که از فرمت‌های بسیار زیادی پشتیبانی کرده و می‌تواند هر کدام از فرمت‌ها را به دیگری تبدیل کند و در این روند کم‌ترین میزان از کیفیت کسر گردد. شما در Wondershare UniConverter امکان انجام تنظیمات گوناگونی را دارید تا نتیجه نهایی دقیقا همان چیزی باشد که می‌خواهید.

بعضی از امکانات برنامه:

  • پشتیبانی از فرمت‌های بسیار زیاد تصویری
  • امکان فشرده سازی خودکار ویدیوها به صورت دسته‌ای و تکی و همچنین به صورت خودکار یا با تنظیمات دستی
  • سریع و با کیفیت بسیار خوب
  • امکان ویرایش ابتدایی تصاویر قبل از گرفتن خروجی
  • امکان رایت بر روی DVD به همراه پوسته‌هایی برای منوی DVD
  • امکان ضبط و دانلود از صدها سایت ویدیویی در اینترنت

آموزش کار با Wondershare UniConverter

باید توجه داشت که این برنامه پولی بوده اما می‌توانید نسخه‌ی رایگان آن را برای امتحان کردن Wondershare UniConverter از این لینک دانلود کنید. همانطور که گفتیم اگر به دنبال یک برنامه‌ی کاملا رایگان می‌گردید که امکاناتش کمی کم‌تر است اما کار فشرده‌سازی را به خوبی انجام می‌دهد، بهتر است از همان Handbrake استفاده کنید. بعد از دانلود Wondershare UniConverter روند نصب را به صورت پیش فرض طی کنید و سپس برنامه را اجرا نمایید.

در همان ابتدای کار روی برگه‌ی Convert کلیک کرده و Add Files را انتخاب نمایید. حالا باید آدرس ویدیو یا ویدیوهایی که می‌خواهید کم حجم کنید را آدرس بدهید.

بعد از انتخاب ویدیوها باید از پنلی که در سمت راست مشخص می‌شود، خروجی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ردیف اول از سمت چپ، ابتدا باید فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید که عموما Mp4 یا MKV مورد استفاده قرار می‌گیرند، با این حال بسته به دستگاهی که می‌خواهید ویدیو را در آن به نمایش بگذارید، انتخاب این گزینه اهمیت زیادی پیدا می‌کند. ستون بعدی مربوط به اندازه و دیگر گزینه‌های ویدیو است که هم می‌توانید آن را به صورت پیش فرض رها کنید و هم این که تا جزییات همچون بیت ریت و کیفیت صدا نیز پیش روید. اگر می‌خواهید به صورت دسته‌ای ویدیوها را تنظیم کنید، روش کار این است که بر روی Convert all tasks to در بالای صفحه کلیک کنید تا یک روند خودکار برایتان پیش گرفته شود.

با زدن روی این گزینه می‌توانید در برگه‌ی جدید Small Size را انتخاب کنید و سپس در همین جا هم کمی بیت ریت، اندازه تصویر و فرمت صدا را تغییر دهید. در نهایت روی Create کلیک کنید تا تنظیماتی که در نظر گرفته‌اید به لیست اضافه گردد.

نکته‌ی دیگر این که اگر خواستید تک به تک ویدیوها را از نظر تنظیم خروجی مشخص کنید، باید هر بار روی یکی از ویدیوها کلیک کرده، تنظیمات آن را انجام دهید، ذخیره کنید و به ویدیوی بعدی بروید. در این بخش می‌توانید تنظیم کنید که دوست دارید ویدیوی نهایی شما چقدر حجم داشته باشد تا برنامه بر اساس حجم درخواستی شما، بهترین تنظیمات ممکن را لحاظ کند.

در نهایت با کلیک بر روی Convert All روند فشرده سازی فایل‌های شما آغاز می‌شود.

از دیگر برنامه‌هایی که می‌توانید در مک از آن‌ها استفاده کنید QuickTime Player و iMovie خواهد بود و اگر هم با استفاده از ابزارهای آنلاین در مک مشکلی ندارید، حتما از CompressVideo بهره ببرید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *