چه کاربر معمولی باشید و چه وب‌مستر یا حتی کسی که هر روز با ساخت یا ویرایش ویدیو سر و کله می‌زند، در نهایت کارتان به ساخت یا حداقل ویرایش ویدیو افتاده است. اما با توجه به ابزارهای متنوع، برای انجام کارهای ویرایش یا ساخت باید از کدام یک از برنامه‌ها استفاده کنیم؟ برای ویرایش کدام اپلیکیشن بهتر است و کدامشان برای ساخت؟ در این پست قصد داریم نگاهی گذرا به مهم‌ترین برنامه‌های این دسته بندازیم؛

Subtitle Workshop

Subtitle Workshop

شاید Subtitle Workshop را بتوان یکی از کامل‌ترین ابزارها برای ویرایش زیرنویس و البته برنامه‌ای بسیار خوب برای ساخت آن به حساب آورد. اول از همه باید در نظر گرفت این برنامه از فرمت‌های Ass،DKS، SCR، Sub و Srt پشتیبانی می‌کند و می‌تواند این فرمت‌ها را به هم تبدیل کند. مضاف اینکه ابزارهای موجود در آن از هر نظر کاملند و صد البته پیش‌نمایش ویدیویی هم دارد که به شما اجازه می‌دهد، همزمان زیرنویس خود را بر روی ویدیو نیز مشهاده کنید.

SubtitleCreator

SubtitleCreator

از قدیمی‌های ویرایش زیرنویس که یکی از مهم‌ترین دلایل حضورش در این لیست، امکاناتی است که برای اضافه کردن زیرنویس درون DVD به کاربر می‌دهد. در این برنامه می‌توانید زیرنویس‌های SRT یا Sub را ویرایش کنید و SRT را برای اینکه در پخش روی پلیرها به مشکل بر نخورد به Sub/IDX تبدیل کنید.

SubtitleCreator از جمله برنامه‌هایی است که به شما امکان تغییر رنگ و فونت و … را در این دست زیرنویس‌ها می‌دهد

AegiSub

AegiSub

این برنامه از آن دست اپلیکیشن‌هایی به حساب می‌آید که محبوبیت آنچنانی ندارد اما کارایی فوق‌العاده‌ای را به رایگان عرضه می‌کند و دلیل اینکه همه از آن استفاده نمی‌کنند فرمت ASS زیرنویس‌هایی است که به وسیله آن تولید می‌شود. نکته اینجاست که در این برنامه شما بدون هیچ دانش برنامه‌نویسی می‌توانید به راحتی رنگ، فونت، اندازه، جایگاه و همه چیز زیرنویس را تغییر دهید و در همان ویرایشگر نتیجه کار را روی ویدیو مشاهده کنید.

ابزارهای بی‌شماری برای سه‌بعدی سازی، هماهنگ سازی ویدیو، ایجاد طرح و … در  AegiSub وجود دارد که همگی آن‌ها به راحتی قابل استفاده‌اند، اما همانطور که گفته شد این فرمت ASS دردسرهایی دارد. اول اینکه عموما تنها به درد کامپیوتر و موبایل می‌خورد و به ندرت تلوزیون‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. در بعضی (تعداد کمی) از پخش‌کننده‌های ویدیویی هم برای اینکه این رنگ‌بندی و استایل‌ها به خوبی دیده شود باید در تنظیمات آن را فعال کرد.

به واسطه ابزارهایی مثل MKVToolnix روز به روز استفاده از فرمت ASS رونق بیشتری پیدا کرده است

برنامه‌های پولی

iToolSoft Movie Subtitle Editor

خب نباید امیدوار بود همه‌ی شرکت‌ها به رایگان ابزارهای خود را در اختیار کاربران قرار دهند، اما نکته اینجاست که اگر سراغ برنامه‌های پولی هم نروید کار شما به خوبی و به راحتی راه خواهد افتاد اما در نهایت این برنامه‌ها هم یک سری امکانات خاص ارائه می‌دهند.

مثل iToolSoft Movie Subtitle Editor سی و پنج دلاری که امکانات ویژه‌ای دارد و عملکرد بسیار خوبش باعث شده از چند سایت به عنوان اپلیکیشین برتر زیرنویس انتخاب شود. یا Womble EasySub که ۱۴۹ دلار قیمت دارد! هر طور هم که به امکاناتش نگاه کنید این قیمت نمی‌ارزد و تنها قابلیت بسیار خوبش امکانات بالایی است که برای اضافه کردن زیرنویس درون بلوری یا DVD در خود دارد.

در نهایت پیشنهاد ما به شما استفاده از ابزارهای رایگان است مگر اینکه مجبور باشید به خاطر امکانی خاص، به سراغ هزینه خرید برنامه‌های پولی بروید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *