Adobe Photoshop Express از جمله اولین برنامه‌هایی بود که Adobe  برای موبایل عرضه کرد. قبل از هر چیز هم باید یک نکته‌ی مهم را به کاربرانی گفت که قصد نصب این برنامه را دارند؛ اگر به دنبال یک ویرایشگر کامل همچون فتوشاپ ویندوز می‌گردید، به هیچ وجه Adobe Photoshop Express جواب گوی شما نخواهد بود چون این برنامه یک اپلیکیشن جمع و جور اما بسیار عالی است که به درد کسانی می‌خورد که بدون دانش فنی بخواهند عکس‌های خود را به بهترین شکل ویرایش کنند.

نکته مهم دیگر این است که Adobe Photoshop Express کاملا رایگان بوده و هیچ گونه پرداخت درون برنامه‌ای ندارد. واترمارک یا ذخیره عکس‌ها با کیفیت پایین نیز در این برنامه معنایی نداشته و همه چیز به صورت کاملا رایگان در دسترس شماست، فقط نیاز است که ابتدا در سیستم Adobe  ثبت نام کنید.

 

باز کردن فایل‌هایی که پشتیبانی می‌شوند

قبل از هر چیز چند راه برای باز کردن یک پروژه جدید در این برنامه دارید. شما می‌توانید با دوربین عکسی گرفته و شروع به کار کنید، از طریق حافظه دستگاه عکس را اضافه کنید، از لایت روم موبایل پروژه‌ای را به فتوشاپ منتقل کنید یا فایلی را از سیستم ابری مخصوص Adobe  باز کنید. در نظر بگیرید که امکان باز کردن فایل‌های PNG، JPG و RWA در این برنامه در نظر گرفته شده که نوع آخر در معدود برنامه‌هایی قابل انجام هستند و اگر هم باشند، برنامه‌ها قیمت بالایی دارند.

امکانات و مزیت‌های برنامه

امکاناتی که Adobe Photoshop Express در اختیارتان می‌گذارد را می‌توانید در برنامه‌های مختلفی ببینید، اما نکته مهم این است که هیچ کدام از آن برنامه‌ها تا این حد از امکانات را به صورت رایگان ارائه نمی‌کنند و همچنین در بسیاری موارد کیفیت کار نیز به اندازه این برنامه نخواهد بود. شما در Adobe Photoshop Express چند دسته ابزار دارید که از جمله آن‌ها می‌توان به ۶۰ فیلتر مختلف و تم‌های مختلف رنگی اشاره کرد. هر کدام از این فیلترها قابل تغییر بوده و سپس تنظیمات خود را نیز می‌توانید با اسمی جدید ذخیره کنید.

ابزارهای ویرایشی از جمله چرخواندن و تغییر اندازه عکس نیز در این برنامه گنجانده شده که یکی از نکات آن گذاشتن اندازه‌های مختلف برای شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. مثلا شما می‌توانید اندازه اینستاگرامی، کاور فیسبوک، اندازه مونیتور دستگاه خودتان، اندازه پست توییتر، یا بسیاری از مدل‌های این چنینی را تعیین کنید و سپس شروع به کار نمایید.

در بخش دیگری ابزارهایی از جمله تغییر کنتراست، ایجاد بلور برای ساخت افکت لنزهای DSLR، تصحیح پرسپکتیو، تصحیح قرمزی چشم و بسیاری نکات اینچنینی قرار گرفته که در کنار اضافه کردن نوشته، استیکر و قاب از Adobe Photoshop Express برنامه‌ای کامل و بسیار عالی می‌سازد.

فراموش نکنید که Adobe Photoshop Express در سیستم عامل iOS، سیستم عامل اندروید، ویندوز موبایل، ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ قابل نصب است و می‌توانید در تمام پلت‌فرم‌ها از آن استفاده کنید.

ایراداتی که Adobe Photoshop Express دارد

Adobe Photoshop Express کاری را که قرار است به خوبی انجام می‌دهد و تنها ایرادی که می‌توان به آن گرفت امکاناتی است که می‌شد در آن باشد اما نیست. به همین خاطر است که برای انجام بعضی کارها به لایت روم احتیاج دارید یا برای تنظیمات پیشرفته‌تر حتما باید برنامه‌های پولی را خریداری کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *