برای اکثر کاربران فونت پیش فرضی که گوگل برای کروم انتخاب کرده، کاملا اندازه است و اگر در وبسایتی خاص این فونت را دوست نداشته باشید، آن را تغییر می‌‌دهید. اما اگر به طور کلی با فونت پیش فرض کروم برای تمامی وبسایت‌ها راحت نیستید، می‌توانید آن را تغییر دهید.

این کار بر روی مرورگر کروم در تمامی سیستم‌های عامل از جمله ویندوز، مک، لینوکس و سیستم عامل کروم قابل انجام است. پس بدون فوت وقت به سراغ آموزش انجام آن می‌رویم:

ابتدا یک روش جایگزین: استفاده از زوم

قبل از این که به سراغ دستکاری فونت پیش فرض گوگل برویم، بد نیست قابلیت زوم را به شما معرفی کنیم. شما به وسیله‌ی این قابلیت می‌توانید تمام صفحه را بزرگ یا کوچک کنید تا بتوانید نوشته‌ها را به اندازه‌ای که می‌خواهید ببینید.

راحت‌ترین راه برای استفاده از این قابلیت به این ترتیب است که در صفحه‌ی سایت مورد نظر خود، کلید کنترل را نگه داشته و اسکرول موس را بالا یا پایین بچرخانید تا صفحه بزرگ و کوچک شود. در نظر داشته باشید که با این کار تمامی اندازه‌ی صفحه تغییر می‌کند، در صورتی که با گزینه‌های بعدی و تغییر اندازه‌ی فونت، تنها اندازه‌ی نوشته‌های صفحه‌ها تغییر خواهند کرد.

تغییر اندازه‌ی فونت در کروم

اگر با تمام این صحبت‌ها هنوز می‌خواهید اندازه فونت را در کروم تغییر دهید، باید به تنظیمات این مرورگر بروید. برای این کار روی سه نقطه سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و سپس در منوی باز شده، Settings را انتخاب نمایید.

برای تغییرات ظاهری همیشه باید به Appearance بروید، پس روی این گزینه کلیک کنید. سپس باید Font Size را پیدا کنید.

شما می‌توانید گزینه‌های مختلف برای اندازه‌ی فونت را از بین ۵ گزینه از خیلی کوچک تا خیلی بزرگ را انتخاب کنید.

Medium یا متوسط اندازه‌ی پیش فرضی است که برای این مرورگر در نظر گرفته شده و با توجه به این اندازه می‌توانید دو گزینه‌ی بزرگ‌تر یعنی Large و Very Large یا دو گزینه‌ی کوچک‌تر یعنی Small یا Very Small را انتخاب نمایید.

بعد از انجام این تغییر صفحاتی که تازه باز می‌کنید یا صفحاتی که رفرش می‌کنید با اندازه‌ی جدید برایتان به نمایش در می‌آیند. این را هم در نظر بگیرید که همیشه می‌توانید این تنظیمات را تغییر دهید.

تغییر جزییات بیشتر در اندازه و شکل فونت

اگر تنظیمات پایه اندازه‌ی فونت در کروم برایتان کامل به نظر نمی‌رسید، می‌توانید به سراغ تنظیمات جزیی‌تر و کامل‌تر بروید. برای این کار بعد از این که به مسیر Settings > Appearance در کروم رفتید، روی Customize fonts کلیک کنید.

شما در این جا می‌توانید به جای اندازه‌ی کلی، بین فونت‌های سایز ۹ تا ۷۲ را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که فونت ۱۶ انتخاب پیش‌فرض کروم برای شماست. همچنین می‌توانید کم‌ترین اندازه‌ی فونت در مرورگر را نیز ثبت کنید تا سایت‌های مختلف، از آن کوچک‌تر را برایتان به نمایش در نیاورند.

و همچنین شما می‌توانید فونتی که برای نمایش نوشته‌ها مشخص می‌شود را نیز تغییر دهید.

بهتر است با این تنظیمات کمی کار کنید تا دقیقا به آن چیزی که می‌خواهید برسید. نگران دستکاری آن‌ها نیز نباشید، چون همانطور که گفتیم، همیشه می‌توانید به گزینه‌ی پیش فرض باز گردید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *