دارک مود یا حالت تاریک که گزینه‌ی بسیار بهتری برای مرور وبسایت‌ها و همچنین خواندن مطالب در محیط‌های تاریک روی مرورگر است، قبلا بر روی چندین سایت به صورت مجزا اضافه شده بود و کاربران در آن سایت‌ها می‌توانستند از این امکان استفاده کنند. حالا اما در نسخه‌های جدید مرورگر کروم دارک مود به هسته‌ی اصلی برنامه اضافه شده است و خیلی از کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. البته دارک مود اگر چه در مرورگر اضافه شده، اما برای خیلی از کاربران هم فعال نیست و ما به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید آن را مجبور به اجرا کرده و سپس افزونه‌ای را هم به شما معرفی می‌کنیم که کار را ساده‌تر و با امکانات بهتری برایتان انجام می‌دهد.

قبل از هر کاری باید بدانید که شما به نسخه ۷۴ کروم در سیستم عامل ویندوز یا بالاتر احتیاج دارید. سپس به محل نصب برنامه بروید و یک میانبر از برنامه روی دستکتاپ ایجاد کنید. اگر مسیر نصب را تغییر نداده باشید در ویندوز ۱۰ مسیر آن به این ترتیب خواهد بود:
C:Program Files (x86)GoogleChromeApplication
حالا یک کپی از میانبر جدید روی دسکتاپ ایجاد کنید و اگر می‌خواهید با نسخه معمولی اشتباه نشود، نام آن را به Chrome Dark Mode تغییر دهید.

حالا با کلیک راست روی آیکون جدید به Properties بروید و در پایان آدرسی که در مقابل Target نوشته شده این عبارت را اضافه کنید:
--force-dark-mode


حالا OK را زده و برنامه را از آیکون جدید اجرا کنید. می‌بینید که کروم به صورت دارک مود اجرا می‌شود، از این به بعد شما می‌توانید برای اجرا در این حالت از میانبر جدید استفاده کرده و برای حالت معمولی از آیکون معمولی استفاده کنید.

اما پیشنهاد ما به شما این است که از افزونه‌های خوبی که برای کروم ارائه شده استفاده کنید تا هم امکانات بهتری داشته باشید و هم راحت‌تر از این امکان استفاده کنید. یکی از این افزونه‌ها که سبک و با کارایی بسیار خوب بوده، Dark mode / night reader است. برای نصب این افزونه ابتدا به فروشگاه کروم رفته و اسم آن را جستجو می‌کنید.

با کلیک بر روی افزونه و انتخاب Add to Chrome افزونه برایتان نصب و اجرا می‌شود. از این به بعد وقتی سایتی را اجرا می‌کنید و کلیک بر روی افزونه در بالای پنجره‌ی کروم، میزان روشنایی برنامه برایتان تغییر می‌کند. بر خلاف دارک مود سایت‌ها و برنامه‌ها، این برنامه به شما چند پله‌ی خاکستری و سیاه و سفید ارائه می‌کند تا بتوانید دقیقا آن طور که می‌خواهید صفحه را تنظیم کند.

امکاناتی هم در Dark mode / night reader وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تعیین اعمال دارک مود برای یک سایت، همه‌ی سایت‌ها و همچین با کلیک بر روی افزونه اشاره کرد.

Join the Conversation

1 Comment

  1. این افزونه که معرفی کردین چندان خوب نیست روی رنگهای دیگه هم تاثیر میزاره وکلا رنگها رو کال نشون میده ، من خیلی افزونه ها رو امتحان کردم که هر کدوم یه ایرادی دارند ، بهترین و کم ایراد ترینش اسمش هست Sauron – Dark mode for all websites

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *