چکیده : امروزه با پیشرفت تکنولوژی، اکثر فعالیت‌ها و کارهای روزمره از طریق اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های گوشی انجام می‌شود که در آسایش و راحتی ما بسیار تاثیرگذار هستند. برای سفر نیز اپلیکیشن‌های مناسبی طراحی شده تا سفری راحت و آسوده داشته باشیم.

با اپلیکیشن های مورد نیاز برای سفر آشنا شوید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، اکثر فعالیت‌ها و کارهای روزمره از طریق اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های گوشی انجام می‌شود که در آسایش و راحتی ما بسیار تاثیرگذار هستند. برای سفر نیز اپلیکیشن‌های مناسبی طراحی شده تا سفری راحت و آسوده داشته باشیم. مثلاً در سفر به بندرعباس، می‌توان به‌راحتی از طریق اپلیکیشن رزرو هتل، یکی از هتل های بندرعباس را رزرو کرد.

اپلیکیشن‌ها امروزه کاربرد بسیار چشمگیری در زندگی ما دارند که نمی‌توان نقش آنها را نادیده گرفت. اپلیکیشن رزرو هتل، بلیط قطار یا هواپیما، اپلیکیشن مسیریابی، اپلیکیشن هواشناسی، اپلیکیشن‌های پرداخت بانکی و… از اپلیکیشن‌های ضروری سفر هستند که با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توان برنامه سفر را با دقت و سرعت بیشتری انجام داد. در این مطلب با چند اپلیکیشن سفر آشنا خواهیم شد.

اپلیکیشن رزرو هتل

هنگام سفر به شهرهای پرمسافر به‌خصوص در پیک ‌سفریا ایام نوروز، پیدا کردن اتاق خالی و هتل مناسب بسیار دشوار است. اما با استفاده از اپلیکیشن ایران هتل آنلاین می‌توان به آسانی و بدون مشکل، هتل موردنظر خود را رزرو کرد. در این اپلیکیشن، اطلاعات کامل مربوط به هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، سوئیت، ویلا و اقامتگاه‌های بوم‌گردی تمام شهرهای ایران در دسترس است تا در هر زمان و مکانی به‌راحتی محل اقامت خود را انتخاب کرد.

در این اپلیکیشن، اطلاعات مربوط به هتل‌ها ‌همراه با عکس‌ و نظرات مسافران قبلی ثبت شده تا کاربران بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. می‌توان با مقایسه امکانات و خدمات، هزینه‌ها وتخفیفات مربوط به هر هتل‌ و اقامتگاه، بهترین انتخاب را انجام داد که پس از پرداخت آنلاین، واچر هتل صادر می‌شود. این اپلیکیشن سفر کاربرد بسیار زیادی برای گردشگران و مسافران دارد.

اپلیکیشن رزرو بلیط

سفر کردن با هواپیما یا قطار و اتوبوس نیاز به گرفتن بلیط دارد و باید برای رزرو بلیط هواپیما به فرودگاه، قطار به راه آهن و اتوبوس به پایانه‌های شهری رفت. اما امروزه با استفاده از اپلیکیشن علی بابا می‌توان به‌راحتی بلیط خود را به صورت ۲۴ ساعته رزرو کرد. این اپلیکیشن سفر در وقت و هزینه مسافران و گردشگران صرفه‌جویی می‌کند.

اپلیکیشن مسیریابی

یکی از مشکلات سفر با اتومبیل شخصی، پیدا کردن آدرس‌ها و مکان‌ها در طول مسیر یا شهر مقصد می‌باشد. این اپلیکیشن سفر، دیگر جایی برای نگرانی مسافران نمی‌گذارد و می‌توان باخیال راحت و بدون اشتباه، سریع‌ترین مسیر را پیدا کرد.

Waze

از برجسته‌ترین اپلیکیشن‌های مسیریاب، اپلیکیشن waze می‌باشد. از امکانات این برنامه، داشتن دستیار صوتی به زبان فارسی است که کمک قابل‌توجهی به راننده در حین رانندگی می‌کند. فقط کافی است راننده مبدا و مقصد خود را انتخاب کند؛ پس از آن دستیار برنامه با زبان فارسی، راننده را راهنمایی کرده و راحت‌ترین و سریع‌ترین مسیر باکمترین ترافیک را پیشنهاد می‌دهد.

این اپلیکیشن سفر یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در ایران است زیرا اطلاعات دقیق مانند مسیرهای شلوغ و پرترافیک، دوربین‌های کنترل سرعت و چراغ قرمزها را نشان می‌دهد. این برنامه حتی خطاهای مسیر رانندگان را اصلاح می‌کند، به این صورت که اگر راننده مسیر را به اشتباه رفته باشد دستیار صوتی باتوجه به موقعیت مکانی جدید، مسیر جدید را به راننده پیشنهاد می‌دهد.

اپلیکیشن نشان

اپلیکیشن نشان، همانند یک راه‌بلد در سفرهای درون شهری و بین شهری و حتی در تمام دنیا همراه شما خواهد بود. این برنامه با داشتن سخنگوی فارسی، اطلاعاتی مانند سرعت‌گیر، پلیس، دوربین‌های کنترل سرعت، آلودگی هوا، طرح ترافیک، سرعت مجاز، مسیرهای ترکیبی با اتوبوس و مترو، نقشه آفلاین کامل ایران و جهان، بهترین انتخاب و ارزان‌ترین روش رسیدن به مقصد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اپلیکیشن‌های بانکی

برنامه‌های بانکی یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های گوشی همراه است. این اپلیکیشن سفر برای انجام اموری مانند کارت به کارت، خرید شارژ، مشاهده موجودی، خرید اینترنتی و… کاربرد دارد.

همراه کارت

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های بانکی، می‌توان همراه کارت را نام برد. استفاده از این اپلیکیشن در سفر بسیار کاربردی و ضروری است. برای استفاده و ثبت کارت‌های بانکی در این اپلیکیشن، نیاز به مراجعه به بانک نیست. فقط باید صاحب کارت با نام صاحب سیم‌کارت یکی باشد. اپلیکیشن همراه کارت از ۳۰ درگاه بانکی پشتیبانی می‌کند و کاربران همراه کارت می‌توانند، کارت بانکی خود را در لیست کارتهای اپلیکیشن خود اضافه کنند.

اپلیکیشن یادگیری زبان

در سفر چه در داخل ایران چه در خارج از مرزهای ایران ممکن است بخواهید پوستر یا نوشته‌ای را بخوانید و کسی برای ترجمه، در کنار شما نباشد! در این حالت می‌توان از اپلیکیشن Google translate بهره برد. طرز استفاده از این اپلیکیشن به این صورت است که عکسی از روی نوشته یا پوستر موردنظر گرفته و در اپلیکیشن بارگذاری می‌شود سپس برنامه علاوه بر نمایش متن روی عکس آن را به زبان انتخابی ترجمه می‌کند.

این برنامه پرکاربرد، به‌صورت آفلاین هم قابل استفاده است. با افزودن دیگشنری زبان فارسی به دیتای این برنامه می‌توان بدون اینترنت در هر زمان و مکانی از این برنامه استفاده کرد. این اپلیکیشن سفر می‌تواند در سفرهای خارجی یا حتی داخل ایران به کاربران کمک کند.

اپلیکیشن Google trips

قبل از سفر به شهر مقصد با کمک اپلیکیشن Google trips می‌توان از شرایط آب و هوایی و اماکن دیدنی شهر موردنظر خود مطلع شد. از مزیت‌های اصلی این برنامه، امکان ذخیره و دسترسی آفلاین اطلاعات است. این اپلیکیشن سفر، راهنمایی و پیشنهادات لازم را برای مکان اقامت، اماکن گردشگری و دیدنی، را به کاربران می‌دهد‌. این برنامه از طرف شرکت گوگل معرفی شده که می‌تواند نمایان‌گر قابل اعتماد بودن برنامه باشد.

اپلیکیشن مدیریت سیم کارت

کاربران سیم کارت‌های همراه اول یا ایرانسل و… بهتر است اپلیکیشن سیم کارت موردنظر خود را در تلفن همراه نصب داشته باشند. تا در صورت به‌وجود آمدن مشکل برای سیم کارت، بتوانند به‌راحتی آن را رفع کنند. از کاربردهای این اپلیکیشن سفر، نمایش حجم اینترنت و شارژ سیم کارت، خرید شارژ و همچنین انتقال شارژ برای دوستان و… است.

اپلیکیشن اسکن مدارک

اپلیکیشن Cam Scanner و یا آفیس لنز از مفیدترین اپلیکیشن‌های گوشی هستند. برای استفاده از این برنامه‌ها ابتدا از هر سند و مدرکی باید عکس گرفت و با ویرایش‌های خودکاری که روی سند انجام می‌گیرد یک سند ادیت شده و باکیفیت برای کاربران تهیه می‌شود. این اپلیکیشن سفر برای اسکن مدارک شناسایی در هنگام سفر بسیار کاربردی ومفید است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *