همان طور که می‌دانید فاکتورهای رتبه‌بندی متفاوت و خاصی درباره جستجو کردن وجود دارد. به عنوان مثال، با Go Fish Digital  و کار بر روی پیوندهای داخلی می‌توان شاهد موفقیت مداوم بود. البته که تازگی یکی دیگر از این عوامل به شمار می‌رود. هر چند که به نظر می‌آید جامعه سئو مدتی است که این مفهوم را دست کم گرفته‌اند. به همین دلیل در این متن دلیل آن را بررسی می‌کنیم.

بررسی‌های اولیه

  • سایت‌های خبری: کار با یک ناشر خبری برای ورود به داستان‌های برتر گوگل برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی با مشکلی جدی مواجه بود. چرا که محتوای آنها نمی‌توانست در این ویژگی گنجانده شود و می‌خواستند که دلیل آن را بدانند.
  • داستان‌های برتر: با تمرکز بر روند ثابت یکی از ماهرترین سایت‌های دنیا، متوجه می‌شویم که CNN تقریبا همیشه یک URL کاملاً جدید ایجاد می‌کند. از آنجایی که آنها می‌دانند که Google نتایج داستان‌های برتر را هر روز برای پرس و جوهای مربوط به موضوع‌های مورد توجه مثل جنگ‌ها یا حوادث مهم نشان می‌دهد، هر روز یک  URL‌ جدید می‌سازد. برخلاف توصیه‌های سنتی سئو، این نشان می‌دهد که صاحبان وب باید URL‌های ثابتی را حفظ کنند تا اطمینان حاصل کنند که ارزش آنها کاهش نمی‌یابد. اما برای واجد شرایط بودن برای داستان‌های برتر، گوگل به یک URL تازه نیاز دارد تا ایندکس شود و محتوا واجد شرایط باشد.
  • رتبه‌بندی: لازم است بدانیم که چگونه رقبا به ‌طور مکرر استوری‌های خود را یک بار در چرخ فلک داستان‌های برتر به‌روزرسانی می‌کنند. از اینکه رسانه‌های خبری چطور محتوای خود را به‌روزرسانی می‌کنند شگفت‌زده خواهید شد.
  • ۱۵ مرحله سئو برای توسعه موفقیت‌آمیز

هنگام بررسی سه مقاله در یک دوره چهار ساعته، میانگین زمانی به‌روزرسانی‌ها برای رسانه‌های اصلی را اینگونه یافتیم؛

USA Today در هر هشت دقیقه، نیویورک تایمز در هر 27 دقیقه و شبکه CNN در هر 28 دقیقه صفحه خود را به روز می‌کرد. در نتیجه مفهوم تازگی برای وب بسیار ارزشمند و الگوریتم کاربردی که در سئوی سایت‌های خبری بیشتر به کار می‌آید و موفقیت به همراه دارد.

محتوای همیشه سبز

در بحث سئو لازم است بدانیم که در کنار مفهوم تازگی، محتوای مقالات همیشه سبز از اهمیت بالاتری برخوردارند. سایت‌هایی که همیشه یک دسته خاص برای محصولات یا موضوعات خود در یک صفحه دارند. به طور مثال محصولات رقابتی همچون الکترونیک یا لوازم خانگی را می‌توان به راحتی در فاصله زمانی کمی به روز کرد و از آنجایی که این مقالات مکررا به روز می‌شوند، تاکید بر تازگی این سایت‌ها دارند. گوگل این سایت‌ها را از دیگری متمایز می‌کند.

آزمایش مفهوم تازگی

شما هم می‌توانید در یک وبلاگ یا وب سایت مختص خودتان این مفهوم را امتحان کنید تا ببینید تأثیر این به روز رسانی‌ها چطور می‌تواند باشد. به طور مثال مقاله‌ای را انتخاب کنید که حاوی اطلاعات سبز اما به روز نباشد. محتوا را به‌روزرسانی کنید و کمتر از پنج درصد متن را تغییر دهید و برچسب آن را به تاریخ امروز اضافه کرده و به روز منتشر کنید. احتمالا بلافاصله، شاهد بهبود رتبه‌بندی برای کلمه کلیدی مورد نظر خواهید بود. همچنین می‌توانید برچسب عنوان را بدون تغییر در محتوای صفحه به روز کنید که انجام این مورد را به تکرار به شما توصیه نمی‌کنیم.

با این آزمایش‌ متوجه می‌شویم که گوگل به تازگی محتوا اهمیت زیادی می‌دهد و این موضوع فراتر از مقالات مرتبط با چرخه اخبار است. در واقع اگر گوگل فکر کند که محتوا قدیمی است، چگونه باید به درستی اطلاعات اعتماد کند؟ اگر موتور جستجو ببیند که مقاله شما در مدت پنج سال به روز نشده است، در حالی که رقبای شما محتوای جدیدتری تولید کرده‌اند، ممکن است نشانه‌ای باشد که محتوای آنها قابل اعتمادتر از محتوای شما است. پس گوگل فقط صفحاتی را رتبه‌بندی می‌کند که در یک یا دو ماه گذشته به روز شده باشند. دلیلش هم این است که فناوری، اخبار و هر چیز دیگری به سرعت در حال تغییر است. در نتیجه شما هم می‌توانید در وب سایت یا وبلاگ خود از این ترفند استفاده کرده و با تازه و به روز نگه داشتن محتوای سبز خود خواننده و ببینده‌های سایت خود را بالا ببرید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *