یکی از قابلیت‌هایی که مایکروسافت ورد در نسخه‌های آخر خود دارد، اضافه کردن کامنت یا همان نظر در بخش‌های مختلف یک سند است. به این ترتیب شما می‌توانید بدون به هم زدن یک نوشته، نظرات خود را در مورد بخش‌های مختلف آن به این صورت وارد کنید و برای کس دیگری بفرستید. این مهم مخصوصا وقتی کارهای دیگران را مورد ارزیابی قرار می‌دهید، خیلی کمک حال شما خواهد بود.

اما اگر تا به حال در مورد این قابلیت نشنیده‌اید یا از آن استفاده نکرده‌اید، به شما نحوه‌ی اضافه کردن و حذف کامنت‌ها در ورد را یاد خواهیم داد.

اضافه کردن کامنت در ورد

برای این کار سند مورد نظر خود را در ورد باز کنید و بخشی از نوشته که می‌خواهید بر روی آن نظر خود را وارد کنید را انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که با انتخاب بخشی که مد نظر دارید، کسی که سند را باز می‌کند، در همان بخش نظر شما را خواهد خواند و به این ترتیب می‌تواند بفهمد که کامنت شما دقیقا برای کجا سند است.

بعد از انتخاب بخشی از نوشته، به برگه‌ی Review بروید و سپس گزینه‌ی New Comment را انتخاب کنید.

حالا نظر خود بنویسید. به همین سادگی شما می‌توانید نظر خود را در فایل وارد کنید. شما می‌توانید برای بخش‌های مختلف از یک سند کامنت بگذارید و محدود به تنها یک کامنت نیستید.

جواب دادن به کامنت در ورد

جواب دادن به کامنت‌ها در ورد خیلی ساده خواهد بود. کافی است به بخشی از نوشته بروید که کاربر نظر خود را گذاشته است و می‌بینید که کامنت نمایان می‌شود. حالا روی Reply کلیک کنید.

بعد از تایپ جواب خود آن اینتر بزنید.

حذف کامنت در ورد

شما اگر روی دکمه‌ی Resolved کامنت کلیک کنید، با این که مشکل حل شده است، اما کامنت در جای خود باقی خواهد ماند تا کسانی که با هم در یک پروژه همکاری دارند، بتوانند ببینند که مشکل حل شده است. اما اگر کامنتی را حذف کنید، به طور کامل از سند حذف شده و دیگر کسی آن را نمی‌بیند. پس اگر می‌خواهید همکار شما از حل مشکل با خبر بشود، دکمه Resolved را بزنید و اگر دیگر به کامنت نیازی نیست آن را پاک کنید.

در عکس زیر می‌بینید که دکمه Resolved درست کنار Reply قرار گرفته است.

برای پاک کردن کامنت روی آن کلیک راست کنید و گزینه‌ی Delete Comment را انتخاب کنید.

همچنین شما می‌توانید از طریق برگه Review به دسته بندی Comments رفته و از دکمه Delete در این بخش نیز استفاده کنید.

اگر شما در سند خود تعداد زیادی کامنت دارید که می‌خواهید همه را یک جا پاک کنید، از همین بخش کلید Delete All Comments In Document را انتخاب کنید.

بازگرداندن کامنت

کامنت‌هایی که پاک کرده‌اید کلا قابل بازیابی نیستند، اما اگر کامنتی را با گزینه‌ی Resolved بسته باشید، با کلیک راست روی آن و زدن روی گزینه‌ی Reopen Comment می‌توانید دوباره بازگشایی‌اش کنید.

بعد از حل مشکل، بر روی همین کامنت نیز دوباره می‌توانید از گزینه‌ی Resolved استفاده کنید.

Join the Conversation

1 Comment

  1. بعضی وقتها فایل ر ا توی ورد با نسخه پایینتر استفاده میکنید و بعد وقتی به نسخه بالاتر برمیگرده، قابلیت resolve خاموش میشه

    برای درست کردنش، از منو گزینه info انتخاب کنید و بعد convert را بزنید تا نسخۀ فایل بروز بشه و مشکل حل بشه

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *