یکی از چیزهایی که برای سایت‌های فروشگاهی یا شرکت‌هایی که به صورت فیزیکی کار می‌کنند، از واجبات است، نمایش ساعت کاری در این سایت‌هاست. به این ترتیب مشتریان و مراجعه کنندگان شما می‌توانند، برای حضور در محل کار شما برنامه ریزی کرده و شما نیز مجبور به پاسخ گویی برای ساعات کاری به آن‌ها نخواهید بود.

اما چطور باید این کار را انجام دهید؟ خیلی ساده است و ما آن را در نوشته امروز به شما یاد خواهیم داد.

چرا باید ساعات کاری را به وبسایت خود اضافه کنیم؟

جدا از دلایلی که در ابتدا ذکر کردیم، یک دلیل مهم‌تر، نمایش ساعت کاری در نتایج جستجوهای محلی است.

نزدیک به 46 درصد از جستجوهای اینترنتی در حالت محلی انجام می‌شود و این دقیقا جایی است که کسب و کارها برای کاربران نمایش داده می‌شوند. به همین دلیل اگر شما ساعت کاری خود را با فرمت درست قید کرده باشید، آن‌ها در نتایج جستجو نیز نشان داده خواهند شد.

وارد کردن ساعت کاری در افزونه‌ی All in One SEO

این متد راحت‌تر است و تمامی کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین شما این امکان را دارید تا در این روش مدیریت بهتری بر روی نمایش ساعت کاری در نتایج جستجو داشته باشید. برای این کار اما باید افزونه  All in One SEO را نصب کنید که یکی از بهترین افزونه‌های سئو برای وردپرس به حساب می‌آید. این را هم در نظر داشته باشید که باید نسخه‌ی شما حتما به روز باشد.

اگر قبلا آن را نصب نکرده‌اید، بعد از دانلود و فعال سازی، مراحل نصب آن و پیکر بندی‌اش را انجام دهید.

سپس به مسیر All in One SEO » Local SEO بروید.

در این جا باید گزینه‌ی Multiple Locations را روی Yes قرار دهید. حتی اگر تنها یک لوکیشن اضافه کرده باشید هم می‌توانید آن را روی Yes قرا دهید.

بعد از این کار به برگه‌ی Opening Hours بروید. به صورت پیش فرض این گزینه برای تمامی لوکیشن‌های شما فعال است اما شما اگر چند مکان در جاهای مختلف دارید، می‌توانید برای هر کدام به صورت جداگانه ساعات کاری قید کنید.

باید به پایین اسکرول کنید و بازه‌ی مورد نظر برای روزهای مختلف را در نظر بگیرید و روزهای تعطیل را نیز مشخص کنید. می‌توانید فرمت آن را نیز در بالا روی 24 ساعته یا 12 ساعته تنظیم کنید.

در پایان باید روی Save Changes بزنید تا اطلاعاتی که وارد کردید ذخیره شود.

حالا باید اطلاعات سئو محلی را پیکر بندی کنیم. برای این کار به مسیر Locations » Add New بروید.

ابتدا نام فروشگاه یا مکان مورد نظر خود را وارد کنید و سپس به پایین اسکرول کنید و بخش AIOSEO Local Business را باز نمایید.

در برگه Business Info اطلاعات کامل از کسب و کار خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام، آدرس، کد پستی، شهر و … می‌شود. حالا به برگه Business Hours‌ بروید و از آن‌جا می‌توانید، نمایش ساعات کاری را فعال کنید. برای این کار گزینه‌ی Show Opening Hours را روی Yes قرار دهید.

بعد از این که کار شما به پایان رسید، فراموش نکنید که روی دکمه Publish کلیک کنید.

نمایش ساعت کاری در پست یا پیج

افزونه All in One SEO به راحتی به شما اجازه می‌دهد تا این ساعت کاری را هر جا که خواستید نمایش دهید. کافی است در حالت ویرایش پیج یا پست مورد نظرتان، بلاک AIOSEO Local Open Hours را اضافه کنید.

بعد از این کار می‌توانید لوکیشینی که اضافه کرده‌اید را در تنظیمات بلاک مورد نظر، انتخاب نمایید. در نهایت روی دکمه Publish یا Update کلیک کنید.

بهتر است این اطلاعات را در صفحه “تماس با ما” اضافه کنید تا در کنار دیگر اطلاعات کلی همچون شماره تماس یا فرم تماس قرار بگیرد.

شما می‌توانید این بخش را به نوار کناری سایت اضافه کنید یا با استفاده از Shortcode در هر جای دیگری از وردپرس قرار دهید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *