اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد آموزش افزونه Order Delivery Date for WooCommerce را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را مدیریت کنید و راحت‌تر فروش خود را افزایش دهید.

افزونه Order Delivery Date for WooCommerce برای تعیین تاریخ دریافت سفارش در ووکامرس است این افزونه در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون موفق به نصب بیش از ۶٫۰۰۰ فعال و کسب امتیاز ۴٫۴ شده است. با استفاده از افزونه Order Delivery Date for WooCommerce قادر به فراهم کردن قابلیت تعیین زمان دریافت کالا در ووکامرس خواهید بود. برای استفاده از این افزونه به صفحه افزونه در مخزن وردپرس رفته و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در فروشگاه ووکامرس خود کنید.

تنظیمات افزونه Delivery Times for WooCommerce

بعداز اینکه شما این افزونه را روی سایت خود نصب و فعال کردید، یک گزینه به اسم “Delivery Times” به پیشخوان ووکامرس اضافه خواهد شد، زمانی که روی این گزینه کلیک کنید به یک صفحه مشابه تصویر زیر برده خواهید شد:

همان‌طور که می‌بینید، در این صفحه دو تب Basic Settings و Business Hours را می‌بینید. هر یک از این تب‌ها دارای گزینه‌های مختلفی هستند که در اینجا آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

Pre-order Days

در این بخش شما می‌توانید یک محدودیت برای کاربر قرار دهید که مثلاً از ۳ روز قبل از تاریخ موردنظر خودشان مجاز هستند که از سایت شما یک محصول را سفارش دهند. البته اگر این مورد را خالی بگذارید مسلماً کاربرپسندتر خواهد بود اما باید زمان دلیور شدن محصول به شهرهای مختلف را هم در نظر بگیرید.

Delivery Days Prep

در این قسمت هم باید یک مدت‌زمانی را برای تحویل دادن محصول وارد کنید، مثلاً ممکن است شما بخواهید این زمان را ۲ روز در نظر بگیرید و این به معنی تحویل تا دو روز می‌باشد. پیشنهاد ما این است که این مورد را هم خالی بگذارید، اما به‌صورت کلی این موارد به سیاست سایت شما بستگی دارد. اگر این باکس را خالی بگذارید، به این معنی است که تحویل محصول باید در همان روز صورت بگیرد.

Delivery Time Prep

این گزینه برای وب‌سایت‌هایی است که می‌خواهند تحویل محصول را در همان روز انجام دهند، در این بخش می‌توانید زمان تحویل را مشخص کنید، مثلاً می‌توانید زمان را روی ۸ ساعت قرار دهید؛ که این یعنی محصول در ۸ ساعت آینده به دست مشتری خواهد رسید.

Delivery Date Label

توی این بخش باید تیتر این قابلیت را مشخص کنید، مثلاً اگر من در این قسمت عبارت ” انتخاب تاریخ تحویل محصول” را وارد کنم، کاربر این قابلیت را با همین عنوانی که مشخص شده در صفحه پرداخت محصول مشاهده می‌کند. در این بخش می‌توانید هر عنوان دلخواهی را قرار دهید.

Require Delivery Date

اگر تیک این گزینه را فعال کنید، این افزونه در هنگام خرید، از کاربر درخواست می‌کند که یک زمان تحویل برای محصول انتخاب کند.

Delivery Time Label

این مورد هم مانند عنوان تاریخ است، اما در مورد زمان تحویل است، مثلاً کاربر می‌تواند ۱۲ ظهر را برای تحویل در نظر بگیرد، در این قسمت شما باید یک عنوان برای نمایش در سایت در نظر بگیرید، مثلاً می‌توانید عبارت ” انتخاب زمان تحویل محصول” را در نظر بگیرید.

Require Delivery Time

این گزینه هم برای درخواست زمان تحویل محصول است و اگر شما تیک آن را فعال کنید، از کاربر درخواست می‌شود که زمان ارسال کالا را انتخاب کند.

در آخر بعد ازاینکه تمامی موارد و تغییرات موردنظر خودتان را جایگذاری و انتخاب کردید، روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا روی سایت شما اعمال شوند.

Delivery Days

در این بخش باید مشخص کنید که فروشگاه اینترنتی شما در چه روزهایی از هفته، به کاربر خدمات ارائه می‌دهد، در این بخش باید تیک روزهایی موردنظر خود را فعال کنید و اگر مثلاً در روز جمعه ارائه و ارسال خدمات ندارید باید تیک آن را غیرفعال نگه دارید.

Opening Time

Opening Time هم مربوط به زمانی است که شما در یک روز کاری شروع به کار می‌کنید، در واقع شما باید در این قسمت زمان شروع تحویل محصولات به کاربر را وارد کنید.

Closing Time

گزینه آخر هم برای مشخص کردن زمانی است که شما ارسال بسته‌ها را متوقف می‌کنید، مثلاً می‌توانید یک زمانی را در نظر بگیرید که سایت شما قادر به ارائه و تحویل محصولات نیست. اما در آخر این بخش هم باید بعد از وارد کردن اطلاعات، روی گزینه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا موارد موردنظر شما روی سایت اعمال شود. به همین راحتی توانستید یک قابلیت بی‌نظیر را به سایت فروشگاهی خودتان اضافه کنید و مطمئن باشید که این مورد در سایت شما تأثیرات بسیار خوب و مثبتی خواهد داشت.

نتیجه‌گیری

حتما در خریدهای اینترنتی برای شما هم پیش آمده است که در هنگام اقدام به خرید از یک فروشگاه اینترنتی ،سفارش زمانی ارسال شده که یا نتونستید محصول را دریافت کنید و یا این که به سختی محصول را در یک زمان پر مشغله دریافت کردید. بنابراین اضافه کردن قابلیت تعیین تاریخ زمان دریافت سفارش در ووکامرس این امکان را به شما می‌دهد تا تاریخ دقیقی را مشخص کنید که اعلام کنید در این زمان در محل سفارش حضور دارید و فروشگاه اینترنتی مذکور دقیقا سفارش را به گونه‌ای ارسال کند که در روز تعیین شده به دست شما برساند. در چند مقاله به بررسی کامل این افزونه پرداختیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *