استفاده از عکس در سندهای ورد، باعث می‌شود تا به جذابیت کار شما اضافه شود و همچنین در بعضی موارد اصلا لازم است از عکس‌ استفاده کنید. با توجه به پس زمینه‌ی سفید این سندها، در بسیاری از مواقع، عکس شما نمایش خوبی روی کار نخواهد داشت و یا وقتی قصد دارید عکس‌ها را در کنار متن استفاده کنید، ممکن است کمی از شکل ظاهری کار کاسته شود.

یکی از راه‌هایی که شما به وسیله‌ی آن می‌توانید از بروز چنین مشکلات ظاهری جلوگیری کنید، ایجاد حاشیه یا قاب دور تصویر است. درست مثل کاری که در فتوشاپ یا دیگر برنامه‌های گرافیکی انجام می‌دهید. اما برای انجام این کار نیاز به آن برنامه‌ها نخواهید داشت و خود ورد امکاناتی در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید حاشیه مورد نظر خود را در هر رنگی که خواستید دور عکس ایجاد نمایید.

برای این کار ابتدا فایل ورد مورد نظر خود را باز کنید. در نظر داشته باشید که تنها در نسخه‌های جدید مایکروسافت ورد، این کار قابل انجام است. اگر از قبل عکسی در سند خود دارید رویش کلیک کنید، در غیر این صورت از برگه Insert عکسی اضافه کرده یا آن را بکشید و روی سند خود رها کنید.

وقتی روی عکس کلیک می‌کنید، برگه‌ای با عنوان  Picture Format در بالای سند نمایش داده می‌شود که باید روی آن کلیک نمایید. در این برگه استایل‌های مختلفی در بخش Picture Styles می‌بینید که می‌توانید یکی از آن‌ها را نتخاب نمایید.

می‌توانید با کلیک بر روی فلش زیر این بخش، تمامی استایل‌های موجود را مشاهده کنید.

برای این که فریمی که مد نظر دارید را انتخاب نمایید، کافی است روی آن کلیک کنید و سپس استایل روی عکس اعمال می‌شود. برای مثال، در عکس زیر ما از استایل Metal Frame استفاده کرده‌ایم که به این شکل در آمده است:

شما می‌توانید به جای این که از فریم‌های آماده استفاده کنید، در همان برگه‌ی Picture Format به سراغ گزینه‌ی Picture Border بروید که برای گذاشتن حاشیه دور عکس درست شده است.

وقتی روی این گزینه کلیک می‌کنید، یک منو باز شونده می‌بینید که شامل بخش انتخاب رنگ، میزان ضخامت خط و مدل حاشیه اعم از خطی، نقطه چین، خط چین و … می‌شود.

شما می‌توانید با تنظیمات بالا، هر حاشیه‌ای که مد نظر دارید را برای عکس خود بسازید. در نظر بگیرید که اگر به هر نحوی از استایلی که برای عکس خود ساخته‌اید، خوشتان نمی‌آید، کافی است روی آن کلیک کرده به برگه Picture Format بروید و گزینه‌ی Reset Picture را انتخاب کنید.

به این ترتیب ظاهر اولیه عکس نمایش داده می شود و تمامی استایل‌هایی که برایش در نظر گرفته‌اید، از بین می‌رود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *