بلاک‌های نقل قول، عموما به این دلیل ساخته می‌شوند تا نقل قول‌ها را از نوشته‌های خودتان جدا کنید. بر خلاف خیلی کارها که به سادگی در ورد انجام می‌شوند، در این برنامه برای ساخت این بلاک‌های نقل قول باید چند مرحله را طی کنید.

این مهم به خاطر استانداردهای نویسندگی آکادمیک است که باعث می‌شود شما نتوانید بلاک‌ها را هر طور که خواستید، استفاده کنید. اما چون ما اصرار به این کار داریم، چند راه حل برای انجامش وجود دارد که از آن‌ها استفاده خواهیم کرد!

استفاده از منو Layout

این روش، سریع‌ترین راه برای اضافه کردن بلاک نقل قول در فایل ورد است. تنظیمات مربوط به پارگراف‌ها در برگه Layout وجود دارد، پس ابتدای امر باید این برگه را باز کنید.

استانداردهایی برای استفاده از بلاک نقل قول وجود دارد، اما در همه‌ی موارد باید این بلاک‌ها نیم سانت از پاراگراف‌های معمولی فاصله داشته باشند. در مثال زیر به خاطر این که متن انگلیسی است، ما از سمت چپ فاصله داده‌ایم که برای متن فارسی باید این مهم از سمت راست اعمال شود.  فراموش نکنید که برای اعمال این تغییر، قبل از وارد کردن نیم سانت، باید متنی که می‌خواهید به صورت نقل قول بیان شود را انتخاب کرده باشید.

بعد از وارد کردن عدد مورد نظر، میبینید که نوشته شما از پاراگراف اصلی فاصله گرفت. اگر ادامه متن را تایپ نکرده‌اید، باید برای بعد از نقل قول، این عدد را به حالت اول خود بازگردانید. بهتر است نوشته‌ها را ایتالیک کرده و علامت مخصوص نقل قول را نیز در دو طرف پاراگراف بیاورید. در مجموع تغییر ظاهر متن نقل قول، می‌‌تواند به زیبایی سند ورد شما کمک کند.

استفاده از خط کش ورد

در نسخه‌های قدیمی ورد، راحت‌ترین راه برای اضافه کردن بلاک نقل قول، استفاده از خط کش بود و هنوز هم می‌شود از این قابلیت استفاده کرد. در ابتدای امر شما باید خط کش را فعال کنید. برای این کار به برگه View رفته و در بخش Show تیک مربوط به Ruler را فعال کنید.

به این ترتیب خط کش در بالا و سمت چپ سند شما نمایش داده می‌شود. حالا می‌توانید با انتخاب متنی که مد نظر دارید و بردن نشانه‌ی سفید رنگ روی خط کش به سمت راست یا چپ، فاصله‌ی مورد نظر خود را پیاده کنید.

این روش نسبتا ساده است اما باید خط کش را از قبل فعال کنید.

استفاده از پاراگراف

در این روش شما بعد از این که متن مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید کلیک راست کنید و در منوی کلیک راست Paragraph را انتخاب کنید.

بعد از این که پنجره‌ی جدید باز شد، شما باید وارد برگه Indents And Spacing شده و در بخش Indentation فاصله گذاری مد نظر خود را اعمال کنید. در این جا تنظیمات بیشتری وجود دارد که در مواقع مورد نیاز می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

در نهایت OK را بزنید تا تغییرتی که در نظر گرفته‌اید، اعمال شوند.

از هر روشی که استفاده می‌کنید، فراموش نکنید که حتما فونت و دیگر خصوصیات ظاهری نقل قول را تغییر دهید و از همان استایل برای دیگر نقل قول‌های سند خود استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *