اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد آموزش گوگل سرچ کنسول را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این ابزار و بهینه‌سازی سایت با استفاده از آن، سئوی سایت خود را بهبود ببخشید و ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید.

گوگل سرچ کنسول برای چه افرادی مناسب است:

  • صاحبان کسب و کارها: استفاده از این سرویس به منظور بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به ویژه موتور جستجو گوگل بسیار کارآمد خواهد بود. کسی که یک وب سایت دارند باید بتواند با استفاده از گوگل سرچ کنسول و داشتن تحلیلی درست و دقیق عملکرد خود را بهبود بخشیده و به یکی از نتایج ابتدایی گوگل تبدیل شود.
  • سئوکاران و بازاریابان: زمانی که شخصی روی بازاریابی آنلاین تمرکز دارد، می تواند از خدمات وبمستر تولز به شکلی مناسب استفاده نماید. در واقع با استفاده از گوگل سرچ کنسول می توانید ترافیک سایت خود را کنترل کرده و رتبه آن را بهبود بخشید. چرا که حجم زیادی از مشتریان از طریق موتورهای جستجو وارد یک وبسایت می شوند.
  • مدیران سایت: به عنوان یک مدیر سایت، باید عملکرد سایت خود را بررسی نمایید. google search console به شما این امکان را می دهد تا برخی از ارورهای سرور یا مشکلات امنیتی سایت خود را کنترل و حل نمایید.
  • توسعه دهندگان وب: اگر شما در حال نوشتن markup یا کدی برای سایت خود هستید، می توانید به کمک کنسول گوگل آنها را کنترل نمایید. برخی از مشکلات موجود نیز از طریق سرچ کنسول گوگل قابل حل شدن خواهد بود.
  • سازگاری با موبایل ، اصل کلیدی وبسایت کسب‌و‌کار شما

سرچ کنسول جدید گوگل چه تغییراتی داشته است؟

جدید در مقایسه با نسخه قبلی آن برخی تغییرات کلی داشته است که سبب بهبود عملکرد آن شده است. در آموزش های بعدی به شرح مفصل این تغییرات خواهیم پرداخت . برخی از مهم ترین این تغییرات عبارتند از:

  • در نسخه قبلی اطلاعات مربوط به ترافیک سرچ سه ماهه بود. اما در نسخه جدید آن اطلاعات ۱۶ ماهه به نمایش گذاشته می شود.
  • جزییات بیشتری درباره صفحات سایت در اختیار کاربران قرار می گیرد. اطلاعاتی درباره ایندکس شدن صفحه، URLهای استاندارد، موبایل فرندلی و خیلی موارد دیگر ارائه می شود.
  • در نسخه جدید وبمستر تولز می توانید جرییانات را دنبال کنید. این کار به شما کمک می کند تا صفحاتی که در هنگام بررسی توسط خزنده های گوگل دچار مشکل شده اند را شناسایی و آنها را حل نمایید.
  • بخش گزارش دهی وبمستر تولز و برخی از ابزارهای آن بهبود یافته اند.
  • در نسخه جدید روی بحث گوشی های تلفن همراه و ارائه خدمات بهتر برای آنها نیز کار شده است
  • معرفی برخی از برترین سرویس‌های جستجوی کلمات کلیدی سایت

گوگل وبمستر تولز یکی از ابزارهایی می باشد که صاحبان کسب و کارهای آنلاین باید برای بهبود عملکرد خود از آن استفاده می کنند. با دسترسی ها و آمارهای دقیقی که از طریق این برنامه در اختیار افراد قرار می گیرد، می‌توان تحلیل کامل و دقیقی را درباره روند کار و نتایج به دست آمده داشت. همین امر نیز سبب می شود تا تصمیمات بهتری درباره ادامه فعالیت ها و در صورت نیاز تغییرات احتمالی اتخاذ کرد.

چگونه سایت خود را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنیم؟

اگر شما صاحب یک وب سایت هستید، مطمئنا نام گوگل سرچ کنسول را شنیده اید. این سرویس که پیش تر با نام وبمستر تولز گوگل شناخته می شد یک نرم افزار تحت وب رایگان است که به شما امکان مدیریت وب سایت و بهبود عملکرد آن را می دهد. ثبت سایت در گوگل لازمه استفاده از گوگل سرچ کنسول است. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال کسب آموزش ثبت سایت در گوگل هستند. مدتی است که از سرچ کنسول جدید گوگل رونمایی شده است. در این مقاله تصمیم داریم آموزش معرفی سایت به گوگل سرچ کنسول را ارائه کنیم. اگر به دنبال راهنمای ثبت سایت در کنسول گوگل هستید، به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید. بیایید قبل از ثبت سایت کمی به عملکرد سرچ کنسول بپردازیم، ببینیم دقیقا چیست و چه کاربردی دارد!

سرچ کنسول گوگل یک نرم افراز رایگان می باشد که توسط شرکت گوگل در اختیار افراد قرار گرفته است. به کمک این سرویس می توانید به مجموعه اطلاعاتی دست پیدا کنید که هیچ سرویس دیگری در اختیار شما قرار نمی دهد. با وجود اینکه در ابتدا با نام وبمستر تولز شناخته می شد، اما به گوگل سرچ کنسول تغییر کرد. چرا که به اعتقاد مسئولین این شرکت، نام قبلی تکنیکال تر به نظر می رسید و همین امر می تواندنست روی باور افراد درباره این نرم افزار کاربردی تاثیر بگذارد.

زمانی که فردی تصمیم به راه اندازی یک وب سایت می گیرد، باید در مراحل ابتدایی اقدام به ثبت سایت در کنسول گوگل نماید. موضوع حائز اهمیت این است که از سرچ کنسول گوگل می توان برای اپلیکیشن ها نیز استفاده نمود. به همین دلیل توسعه دهندگان وب یا اپلیکیشن می‌توانند از آمار و اطلاعات حاضر در کنسول گوگل بهره ببرند. با استفاده از گوگل سرچ کنسول می توانید به مجموعه ای از داده های دقیق درباره وب سایت خود و نوع نگاه موتورهای جستجو به آن دست یابید. علاوه بر آن امکان مشاهده ارورهای سایت، بررسی لینک های داخلی یا خارجی، تایید ایندکس شدن سایت و خیلی از موارد دیگر را خواهید داشت. در کنار تمامی این موارد با دریافت نوتیفیکیشن های مهم از طریق کنسول گوگل می توانید سایت خود را به شکل بهتری مدیریت کنید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *