گوگل در چند مدت اخیر برنامه‌های زیادی منتشر کرده یا نسخه‌های جدیدی از برنامه‌های قدیمی خود را ارائه نموده است. البته‌ی همه‌ی این برنامه‌های جدید عالی و به درد بخور نیستند، اما با نگاهی گذرا به بعضی از آن‌ها، می‌توان ابزارهای بسیار خوبی پیدا کرد.

به طور معمول گوگل تمرکز خود را بر روی نرم‌افزارهای تحت وب و یا اندروید می‌گذارد، اما به نظر می‌رسد برنامه‌هایی که بر روی پلت‌فرم‌های مختلف منتشر می‌شوند نیز کم‌کم جای خود را میان خیل برنامه‌های گوگل باز کرده‌اند. اما کدام یک از برنامه‌های جدید گوگل را باید شناخت؟ شاید این موارد مورد توجه شما باشند:

  1. Digital Well-Being for Families (تحت وب)

Digital Well-Being for Families

این برنامه یک پرتال کوچک برای خانواده‌هاست تا بتوانند روش سالم برای استفاده از تکنولوژی‌های مختلف پیدا کنند، بدون این که به جمعشان آسیبی وارد شود. این برنامه‌ی تحت وب ۶ بخش دارد:

  • ۵ سایت برای یادگیری مهارت‌های جدید
  • تصمیم گیری برای این که کی و چطور از دستگاه‌ها استفاده شود
  • پیدا کردن محتوای مناسب و مثبت
  • تعیین زمان مناسب برای استفاده‌ی کودکان از دستگاه‌های مختلف
  • استفاده‌ی درست و سالم از جوامع مجازی
  • تجربه درست از بازی‌های کامپیوتری
  • تعادل میان فعالیت‌های آفلاین و آنلاین
  1. Unlock Clock (اندروید)

Unlock Clock
Unlock Clock

این برنامه در واقع یک والپیپر متحرک است که هر بار قفل گوشی را باز می‌کنید، ساعتش شروع به کار می‌کند. ساعتی بزرگ و توی چشم که گوگل امیدوار است وقتی شماره‌های آن رو افزایش می‌رود، شما دچار احساس گناه شده و کم‌تر سر در گوشی کنید. این ساعت هر روی از نو کار خود را شروع می‌کند و اطلاعاتی از قبیل تاریخ و آب و هوا را نیز به شما نمایش می‌دهد.

  1. We Flip (اندروید)

We Flip
We Flip

دوستان شما وقتی که با هم معاشرت دارید، بیش از حد سرشان توی گوشی است؟ این بازی را با آن‌ها انجام دهید تا بفهمید کدام یک بیشتر به گوشی اعتیاد دارید و در قرارهای جمعی بیشتر درگیر گوشی هستید تا صحبت کردن با دیگران. وقتی این بازی را اجرا می‌کنید، به محض باز کردن قفل گوشی، زمان آن شروع می‌شود و بعد از قفل کردن می‌ایستد. تا وقتی که بازی را متوقف نکنید این روند ادامه پیدا می‌کند تا بفهمید چه کسی بیشترین استفاده از گوشی را داشته است.

  1. Post Box (اندروید)

Post Box
Post Box

یکی دیگر از برنامه‌های بسیار خوبی که گوگل ارائه کرده Post Box است که اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن‌های گوشی را با تاخیر به شما نمایش می‌دهد تا اگر در حال کاری هستید، وقفه‌ای در آن به وجود نیاید. شما می‌توانید برنامه‌های مختلف را در دسته‌بندی‌های متفاوت قرار داده و این برنامه را کاملا به نحوی برنامه‌ریزی کنید که اعلان مهمی از منظر شما جا نماند. زمان بندی نیز برای این کار وجود دارد تا بتوانید هر چقدر که می‌خواهید در اعلام اعلان‌ها وقفه ایجاد کنید.

  1. Morph (اندروید)

Morph
Morph

Morph در واقع یک کلمه‌ی جدید برای پروفایل است. شما برای هر کدام از Morphهایی که می‌سازید چند برنامه در نظر می‌گیرد. سپس برای آن زمانی خاص از طول روز یا موقعیت مکانی تعیین می‌کنید. بدین ترتیب در زمان‌هایی از روز در جاهایی خاص از شهر، تنها برنامه‌هایی که تعیین کرده‌اید برایتان فعال خواهد بود.

  1. Desert Island (اندروید)

Desert Island
Desert Island

“جزیره متروکه” دقیقه‌ها را به شما نشان می‌دهد که چقدر به گوشی خود وابسته هستید. وقتی این برنامه را اجرا می‌کنید، می‌توانید ۷ برنامه‌ی مهم و اساسی را در آن نشان کنید و سپس Desert Island بقیه برنامه‌ها را ۲۴ ساعت از دسترس شما خارج می‌کند. شما در نهایت می‌توانید به دیگر برنامه‌های خود دسترسی داشته باشید، اما با انتخب آن‌ها چالش ۲۴ ساعته خود را خراب می‌کنید!

  1. Rivet (اندروید و iOS)، Bolo (اندروید)

Rivet
Rivet

البته این برنامه بیشتر به درد خانواده‌های انگلیسی زبان می‌خورد یا بچه‌هایی که از سن پایین به یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازند. در این بازی‌های کودکانه سعی شده تا بهتر خواندن به بچه‌ها یاد داشده شود. هر دوی آن‌ها کاملا آفلاین بوده و هیچ تبلیغاتی ندارند.

  1. Touring Bird (تحت وب)

Touring Bird
Touring Bird

خیلی‌ها از تعطیلی گوگل تریپ شاکی بودند، اما شاید Touring Bird جایگزینی مناسب برای آن‌ها باشد. سایتی که در واقع اطلاعات مختلفی از شهرهای متفاوت دنیا به گردشگران می‌دهد و تمامی اطلاعاتی که مورد نیاز آن‌هاست را می‌توانند در آن جا پیدا کنند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *