کسب‌وکار آنلاین برخلاف کسب‌وکارهای آفلان ممکن است به بودجه زیادی نیاز نداشته باشند اما در این مسیر نیاز به هوشمندی بسیار بالایی خواهید داشت. بنابراین در این مسیر تمامی کارهایی که انجام می‌دهید، نیازمند آنالیز دقیق هستند تا بتوانید استراتژی خوبی برای آینده داشته باشید. در این مسیر ابزارها هستند که به شما کمک می‌کنند تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. اهداف خود را تعیین کنید، تجارت خود را آنالیز و تحلیل کنید و در نهایت فروش موفق داشته باشید.در ادامه به معرفی ابزارهای دیگر می‌پردازیم.

ایجاد ایمیل مارکتینگ قدرتمند برای کسب‌وکارها با ابزار Mailerlite

Mailerlite یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند دیگر در زمینه ایمیل مارکتینگ است؛ این ابزار مانند Mailchimp از تعرفه‌های بسیار خوبی برخوردار است و توانسته طرافداران زیادی داشته باشد. این سیستم نیز تاکنون باتوجه به تحریم‌ها مشکلی برای کاربران ایرانی بوجود نیاورده است و یک گزینه بسیار خوب است! اما توجه داشته باشید که باتوجه به شرایط تحریم‌ها همیشه از لیست ایمیل کاربران خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید در کمترین زمان ممکن از سیستم دیگری استفاده کنید.

این سیستم نسبت به سیستم MailChimp مزایای بیشتری دارد . همین موضوع سبب شده تا کاربران بیشتری را به خود جلب کند. باتوجه به اینکه پرداخت ارزی برای صاحبان‌ کسب‌وکارهای ایرانی کمی مشکل است، هر چقدر خدماتی که یک سیستم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد بیشتر باشد، به راحتی می‌تواند کاربران ایرانی و کشورهایی که مشکل پرداخت ارز دارند را به سمت خود جلب کند. میلرلایت نیز با استفاده از همین سیاست توانسته است نظر تعداد زیادی از کاربران ایرانی را به خود جلب کند . همین موضوع سبب شده است تا میلرلایت به محبوب‌ترین سیستم ایمیل مارکتینگ برای ایرانیان تبدیل شود.

دو نوع عضویت برای استفاده کاربران از میلرلایت وجود دارد:

  • بسته رایگان: این نوع عضویت برای کاربران ایرانی بسیار به صرفه و ارزشمند است که البته محدودیت‌هایی نیز دارد! با استفاده از این بسته می‌توانید تا ۱,۰۰۰ کاربر را به لیست ایمیل خود اضافه کرده و تا ۱۲,۰۰۰ ایمیل در ماه برای آنها ارسال کنید. در این بسته محدودیت‌هایی برای شما وجود دارد که البته باز هم امکانات نسخه رایگان برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مفید و ارزشمند است.
  • بسته تجاری: این نوع عضویت به چندین دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شود که باتوجه به تعداد کاربران شما هزینه‌های آن نیز متغیر هستند! به طور مثال اگر تعداد ایمیل‌های موجود در لیست ایمیل شما ۲,۰۰۰ نفر باشند، شما باید ۱۵ دلار و اگر تعداد کاربران شما ۱۰,۰۰۰ نفر باشند، باید ۵۰ دلار پرداخت کنید. در این نوع بسته‌ها محدودیت ارسال ایمیل در ماه وجود ندارد و به تعداد دلخواه می‌توانید ایمیل ارسال کنید! یعنی با تهیه این بسته‌ها تفاوتی میان ارسال ۵,۰۰۰ ایمیل در ماه یا ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ایمیل نیست و نیازی به پرداخت هزینه اضافه نخواهید داشت. البته اگر کسب‌وکار شما کوچک است، پیشنهاد ما استفاده از بسته رایگان است تا پس از افزایش تعداد به بیش از ۱,۰۰۰ نفر بتوانید عضویت رایگان خود را به عضویت تجاری تبدیل کرده و از امکانات بیشتر که در بسته‌های تجاری وجود دارند، استفاده کنید.
  • با برخی از مفاهیم کلیدی در حوزه دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید – بخش اول

این ابزار امکانات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد و مهم‌ترین آن قابلیت اتصال مستقیم به سایت‌ است! در واقع شما با قرار دادن فرم مربوط به خبرنامه Mailerlite در سایت به راحتی می‌توانید ایمیل کاربران را دریافت کنید و به صورت کاملا خودکار آن را به لیست ایمیل خود در این سیستم اضافه کنید. از طرف دیگر این ابزار قابلیت طراحی قالب‌های مختلف ایمیل جهت ارسال محتوای موردنظرتان به کاربران را می‌دهد. جالب است بدانید قالب‌ها و محتوای بصری که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد، ابزارهای تست‌شده هستند و نرخ کلیک بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

با این حال این سیستم قابلیت تست A/B نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید کمپین‌های ایمیل خود را مقایسه کنید و در کمپین‌های بعدی خود از نتایج حاصل از این تست استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از ویرایشگر HTML محتوای ایمیل را کاملا شخصی‌سازی کنید و از عناصر دلخواه خود برای نمایش در ایمیل کاربران استفاده کنید. این سیستم فایل‌منیجر اختصاصی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید فایل‌های خود را مدیریت کنید و از آنها در محتوای ایمیل‌های ارسالی استفاده کنید.

مزایای استفاده از سرویس رایگان Mailerlite:

  • قابلیت عضویت ۱,۰۰۰ نفر در لیست ایمیل شما
  • قابلیت ارسال ۱۲,۰۰۰ ایمیل در ماه برای کاربران
  • قابلیت ایجاد اکانت چند کاربره جهت اتصال چند مدیر به ابزار مدیریت ارسال ایمیل
  • نگه‌داری ایمیل‌های ارسالی در طولانی‌مدت
  • قابلیت مدیریت فایل‌های آپلودشده از طریق فایل‌منیجر
  • قابلیت استفاده از قالب‌های آماده موجود در Mailerlite
  • قابلیت آنالیز کمپین‌های تبلیغاتی
  • قابلیت مقایسه میان کمپین‌های مختلف بر اساس تست A/B
  • قابلیت استفاده از فرم‌های دریافت ایمیل در صفحات فرود، صفحات دلخواه، به صورت پاپ‌آپ و…
  • قابلیت تعیین نرخ کلیک در کمپین‌های ارسال ایمیل

استفاده از ابزار در کسب‌وکارهای آنلاین به رشد و پیشرفت سریع‌تر کمک می‌کنند و با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید تمامی فعالیت‌های خود را آنالیز کنید. در این مقاله به بررسی برخی از ابزارهای کاربردی در زمینه مدیریت کسب‌وکار آنلاین پرداختیم و در مقاله بعدی به بررسی برخی دیگر از ابزارهای موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *