دیجیتال مارکتینگ یکی از تخصص‌های جدید است که در زمینه افزایش فروش محصولات یا خدمات آنلاین کمک زیادی به سایت‌ها و کسب‌وکارها می‌کند. یکی از جذاب‌ترین مواردی که سبب شده تا کاربران زیادی در اینترنت به سمت دیجیتال مارکتینگ روی بیاورند بروز بودن آن است. از طرف دیگر بسیاری از تخصص‌های جذاب در زمینه طراحی سایت و سئو در این شاخه قرار می‌گیرد که به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ اجازه می‌دهد تا بتواند تمامی این زمینه‌ها را در کنار یکدیگر فرا بگیرند. چندین سال است که فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ روش‌های جدید و خلاقانه‌ای برای افزایش فروش کسب‌وکارها انجام می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ترندهای تاثیرگذار و جهانی دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ بپردازیم.

تحقیق و پژوهش انجام شده از دیجیتال مارکترها در سال ۲۰۱۸

در سال ۲۰۱۸ از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و فعالان این حوزه پژوهشی انجام شد تا در آن از بهترین روش‌هایی که سودآوری بیشتری داشته است، سخن بگویند. از آنها سوال شده است که کدام یک از از حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ توانسته است بیشترین سودآوری و فرصت تجاری را برای کسب‌وکار شما ایجاد کند؟ در ادامه به بررسی پاسخ‌های صورت گرفته می‌پردازیم که درصدها بر اساس نظر متخصصان بیش از ۵۰۰۰ کسب‌وکار آنلاین است. البته توجه داشته باشید که هر یک از فعالان این حوزه تنها قادر به انتخاب یک گزینه بوده‌اند و انتخاب بیش از یک انتخاب برای هیچ یک از آنها مجاز نبوده است.

 بهینه‌سازی تجربه مشتریان

در میان نتایج حاصل از نظرسنجی میان فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ، بیشترین آراء مربوط به بهینه‌سازی تجربه مشتریان بوده است. جالب است بدانید ۱۹ درصد کسب‌وکارها و ۱۶ درصد آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ این گزینه را انتخاب کرده‌اند و نشان‌دهنده اهمیت آن است. با توجه به اینکه تعداد زیادی این گزینه را انتخاب کرده‌اند، نشان‌دهنده آن است که کسب‌وکارها باید به بهینه‌سازی تجربه مشتریان از سایت و خرید خود اهمیت زیادی بدهند.

تجربه مشتری چیست؟

تجربه مشتریان به هر آنچه که کاربر از تعامل و ارتباط با کسب‌وکار شما در مراحل مختلف تجربه می‌کند، گفته می‌شود. در بهینه‌سازی تجربه کاربری به دنبال افزایش رضایت مشتریان در دستیابی مشتریان به بخش‌های مختلف کسب‌وکار می‌پردازیم. با استفاده از بهینه‌سازی تجربه مشتریان به افزایش رضایت، حمایت مشتریان، وفاداری آنها و همچنین اعتماد مشتریان نسبت به کسب‌وکار خود کمک زیادی خواهید کرد. باتوجه به بازار رقابتی امروز و افزایش تعداد کسب‌وکارها، باید مزیت‌های منحصر به فردی به کسب‌وکارهای خود اضافه کنید که مهم‌ترین آن تجربه مشتری است.

بهینه‌سازی تجربه مشتریان چه اهمیتی برای کسب‌وکارها دارد؟

بهینه‌سازی تجربه مشتریان کمک زیادی به افزایش فروش کسب‌وکار شما می‌کند؛ هر کسب‌وکاری به دنبال این است که بتوانید محصولات یا خدمات خود را به تعداد بیشتری از مشتریان ارائه کند و در نهایت بتوانید فروش بیشتری داشته باشد. مهم‌ترین مسئله که برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد، مسئله فروش است که به کمک بهبود تجربه مشتریان می‌توانید فروش کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید. در این بخش قصد داریم به ۳ مورد مهم که به بهینه‌سازی تجربه مشتریان کمک می‌کند بپردازیم.

  • با برخی از مفاهیم کلیدی در حوزه دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید – بخش اول
  • ایجاد بخش پروفایل مشتریان و تکمیل آن به مرور زمان: پروفایل مشتریان شما ابزاری است که مشتریان در آن اطلاعاتی که از آنها خواسته‌اید را درج می‌کنند. اطلاعات پایه آنها شامل نام، نام خانوادگی، شهر، ایمیل و شماره تماس است و اطلاعات مهم دیگری نظیر شغل و مسائلی از این دسته است که به ارائه پیشنهادهای بهتر به کاربران کمک می‌کند. همچنین با داشتن اطلاعات بیشتر می‌توانید ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنید و اعتماد آنها را جلب کنید.
  • شخصی‌سازی تعامل با کاربران با استفاده از اطلاعات تماس آنها: با ایجاد بخش پروفایل مشتریان، شما اطلاعات زیادی از آنها می‌گیرید که ارزشمند‌ترین بخش اطلاعات، اطلاعات تماس آنها است. در واقع هنگامی که کاربران شما اطلاعات تماس خود را وارد می‌کنند، پتانسیل بسیار بالایی نیز برای برقراری ارتباط و ایجاد تعامل کسب‌وکار با آنها ایجاد می‌کنید. با استفاده از این اطلاعات نه تنها می‌توانید مشتریان خود را پیگیری کنید، بلکه می‌توانید به آنها پیشنهادهای رد نشدنی ارائه کنید؛ هنگامی که شما یک محصول ارزشمند را با تخفیف خوبی ارائه می‌کنید، احتمالا خرید کاربران بسیار بالا است و می‌توانید روی خرید آنها حساب کنید. البته توجه داشته باشید نباید تنها بر روی این مسئله تمرکز کنید! مهم‌تر از اطلاعات تماسی که کاربر در اختیار شما قرار می‌دهد، بررسی صفحاتی است که کاربران در آن فعالیت زیادی دارند. در فروشگاه‌های آنلاین بخشی وجود دارد که در آن کاربران می‌توانند سفارش‌های خود را مشاهده کنند؛ این صفحه می‌توانید یک محل مناسب برای نمایش پیشنهادهای شگفت‌انگیز و تخفیف‌دار خوبی باشد که پتانسیل خرید کاربران از سایت شما نیز بسیار بالا است. در این صفحه می‌توانید به صورت پویا محصولاتی را که مرتبط با محصولات سفارش‌ داده شده توسط کاربران است را مشاهده کنید.به طور مثال اگر شما یک محصول را در سایت مشاهده کنید، در پایین سایت محصولات مرتبط به آن محصول به شما نمایش داده می‌شود که شانس خرید کاربران را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. بنابراین سعی کنید از اطلاعات کاربران برای افزایش تعامل استفاده کنید و با یافتن صفحات پرطرفدار، پیشنهاد‌های شگفت‌انگیزی به آنها ارائه کنید.

در سال‌های اخیر دیجیتال مارکتینگ رشد و توسعه زیادی داشته است و بسیاری از کسب‌وکارهای ترفندهای مختلف آن را برای افزایش فروش که منجر به افزایش درآمد می‌شود را استفاده می‌کنند! در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی تاثیرگذارترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ پرداختیم تا بتوانید در کسب‌وکار خود از آنها استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *