کسب‌وکار آنلاین برخلاف کسب‌وکارهای آفلان ممکن است به بودجه زیادی نیاز نداشته باشند اما در این مسیر نیاز به هوشمندی بسیار بالایی خواهید داشت!اهداف خود را تعیین کنید، تجارت خود را آنالیز و تحلیل کنید و در نهایت فروش موفق داشته باشید؛ در ادامه به معرفی ابزارهای دیگر می‌پردازیم.

ابزار ایمیل مارکتینگ برترین ابزار تعامل برای کاربران سایت

آیا تاکنون چیزی درباره ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی شنیده‌اید؟ از مفهوم این لغت مشخص است که این ابزار برای بازاریابی و جذب مخاطب از طریق ایمیل است! اما با استفاده از چنین ابزاری شما برای چه چیزی بازاریابی انجام می‌دهید؟ پاسخ این سوال بازاریابی محصول، خدمات یا حتی محتوای منتشرشده در سایت شما است. ابزار ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از مخاطبان خود اطلاعاتی نظیر نام و ایمیل آنها را دریافت کنید و در بازه‌های زمانی مختلف برای آنها ایمیل ارسال کنید!

گاهی هدف اصلی بازاریابی برندینگ و شناساندن کسب‌وکار خود به مشتریان است اما بازاریابی ایمیلی کمی متفاوت است؛ در این روش شما مخاطبان خود را در گذشته جذب و ایمیل آنها را دریافت کرده‌اید و در این مرحله تنها محصولات یا خدمات خود را به کاربران معرفی می‌کنید. بنابراین شما در حال فروش محصول یا خدمات به کاربران فعلی سایت خود هستید و هدفی برای جذب مخاطبان جدید در بازاریابی ایمیلی نیست. البته گاهی از لیست ایمیل سایت‌های دیگر برای ارسال ایمیل تبلیغاتی برای معرفی کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید که این مسئله در دسته تبلیغات اینترنتی قرار می‌گیرد و مربوط به شاخه‌های بازاریابی اینترنتی نمی‌شود.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ سرویس‌های آنلاینی هستند که به شما بستر ارسال ایمیل به کاربران خود را ارائه می‌کنند. اگر بخواهید ابزار ایمیل مارکتینگ را بر روی سرور خود پیاده کنید، محدودیت‌های سرور اجازه انجام این کار را به صورت حرفه‌ای نمی‌دهد. بنابراین استفاده از یک ابزار ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا بتوانید با پرداخته هزینه معقول یک سرویس ایمیل مارکتینگ بسیار قدرتمند برای ارسال ایمیل داشته باشید. در ادامه به معرفی چند ارائه‌دهنده حرفه‌ای و قدرتمند در زمینه ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم تا بتوانید سرویس ارسال ایمیل کسب‌وکار خود را فعال کنید.

ایمیل مارکتینگ قدرتمند و حرفه‌ای با استفاده از ابزار MailChimp

ابزار MailChimp یک ابزار بسیار قدرتمند و حرفه‌ای است که به شما خدمات ایمیل مارکتینگ ارائه می‌کند! این ابزار دارای خدمات رایگان و تجاری است که اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، به راحتی می‌توانید از نسخه رایگان این سرویس استفاده کنید. قابلیت آنالیز و کنترل دقیق یکی از ویژگی‌های این ابزار است که نقش بسیار مهمی در کسب‌وکار شما خواهد داشت؛ در واقع با استفاده از این سرویس به راحتی می‌توانید آمار دقیقی از تعداد ایمیل ارسال‌شده، تعداد ارسال ناموفق، تعداد باز شدن ایمیل توسط کاربران، تعداد کلیک بر روی لینک‌های موجود در ایمیل‌های ارسالی و در نهایت نرخ کلیک هر ایمیل ارسالی را مشاهده کنید.

از دیگر ویژگی‌های این ابزار کاربردی می‌توانید به قابلیت ارسال ایمیل‌های جذاب و حرفه‌ای در کنار تست A/B اشاره کرد که این موضوع نیز بر روی نرخ کلیک شما تاثیر بسیار بالایی خواهد داشت. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، باید به شما تبریک بگوییم! وردپرس افزونه‌های کاربردی بسیار زیادی برای این سیستم ایمیل مارکتینگ میل‌چیمپ دارد که هر یک از آنها کمک زیادی به شما می‌کند. مثلا با استفاده از افزونه‌‌های این ابزار می‌توانید ایمیل‌های خود را از طریق خود سیستم وردپرس ارسال کنید، آمار مربوط به ایمیل‌های ارسالی را آنالیز و کنترل کنید، فرم زیبایی جهت ثبت و دریافت ایمیل از کاربران طراحی کنید، فرم‌های طراحی‌شده را به صورت مستقیم به لیست ایمیل‌های خود در سیستم Mailchimp درج کنید و در نهایت یک سیستم ارسال ایمیل بسیار قدرتمند برای سایت وردپرسی خود طراحی کنید.

برخی از ویژگی‌های ابزار ایمیل مارکتینگ Mailchimp:

  • قابلیت اتصال مستقیم ایمیل‌های دریافتی به لیست ایمیل در میل‌چیمپ
  • قابلیت آنالیز و تحلیل دقیق ایمیل‌های ارسالی
  • قابلیت مشاهده نرخ کلیک از طریق سیستم تحلیل کلیک‌ها
  • قابلیت اتصال به صفحه فیسبوک برای افزایش مخاطبان کسب‌وکار
  • قابلیت ایجاد اتوماسیون جدید برای کنترل بهتر ایمیل‌ مارکتینگ کسب‌وکار
  • قابلیت اتوماتیک‌سازی ارسال ایمیل در مواقع موردنظر؛ مثلا ارسال ایمیل برای اهدای هدیه در ازای عضویت کاربران در سایت
  • قابلیت دریافت ایمیل کاربران و ارسال لینک فایل به آنها در سایت
  • قابلیت زمان‌بندی ارسال ایمیل به کاربران؛ مفید برای استفاده در زمان‌ مربوط به جشنواره‌های تخفیفی
  • قابلیت انجام تست کاربرد‌پذیری ایمیل از طریق آزمایش‌هایی نظیر تست A/B

مزایای استفاده از سرویس رایگان Mailchimp:

  • قابلیت عضویت ۲,۰۰۰ نفر در لیست ایمیل شما
  • قابلیت ارسال ۱۲,۰۰۰ ایمیل در ماه برای کاربران
  • قابلیت ایجاد اکانت چند کاربره جهت اتصال چند مدیر به ابزار مدیریت ارسال ایمیل
  • نگهداری ایمیل‌های ارسالی تا ۳۰ روز
  • و ده‌ها ویژگی‌ مشترک بین سرویس‌ رایگان و سرویس‌های تجاری

استفاده از ابزارهای آنلاین در کسب‌وکارهای آنلاین به رشد و پیشرفت سریع‌تر کمک می‌کنند و با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید تمامی فعالیت‌های خود را آنالیز کنید. در این مقاله به بررسی برخی از ابزارهای کاربردی در زمینه مدیریت کسب‌وکار آنلاین پرداختیم و در مقاله بعدی به بررسی برخی دیگر از ابزارهای موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *