شبکه‌های اجتماعی حالا بخشی از زندگی روزمره مردم شده‌اند و آمار اشتراک آن‌ها به بیش از 3.9 میلیارد نفر رسیده است. فیسبوک با 2.7 میلیارد کاربر در صدر لیست قرار گرفته و همین طور به محبوبیت شبکه‌های اجتماعی همچون تیک تاک، اینستاگرام و … اضافه می‌شود.

خیلی از کاربرانی که در این فضا به فعالیت مشغول هستند -شخصی یا برای شغل خود- با برنامه‌های مختلف گرافیکی آشنایی زیادی ندارند و برای تولید محتوا روی شبکه‌های عکس محور، مشکلاتی را خواهند داشت. به همین دلیل سال‌های اخیر، ابزارهای متنوعی برای ساخت پست جهت انتشار در شبکه‌های اجتماعی ارائه شده که ما در پست امروز، برترین آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. ابزارهایی که هیچ دانش فنی برای کار کردن با آن‌ها نخواهید داشت و بعضی از نظر رنگ بندی و هنری نیز، بخش اعظمی از کار را خودشان به انجام می‌رسانند.

Canva

Canva

Canva بدون شک محبوب‌ترین ابزار آنلاین برای ساخت پست در شبکه‌های اجتماعی است که با داشتن طرح‌های آماده‌ی بسیار برای کاربردهای متفاوت، تا حد زیادی شما را از کار کردن با برنامه‌های گرافیکی بی‌نیاز می‌کند. قالب‌های Canva از پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام تا استتوس واتساپ، تامبنیل یوتیوب و  ویدیوهای تیک تاکی را شامل می‌شود و تنوع بی‌نظیری دارد.

Canva

حتی آموزش‌های مختلفی در Canva تهیه دیده شده تا حتی اگر با همین سیستم هم نتوانید کار کنید، با آن‌ها کارتان راه بیفتد. همچنین شما می‌توانید در محیط Canva، طرح‌های خود را از پایه بسازید و از قالب‌های آماده استفاده نکنید. این پلت‌فرم یک نسخه رایگان دارد که تا حد زیادی کار شما را راه خواهد انداخت اما اگر می‌خواهید به امکانات کامل و تمامی 75 میلیون طرح، ویدیو، عکس و فایل‌های صوتی آن دسترسی داشته باشید، باید سالانه مبلغ 120 دلار پرداخت نمایید.

Snappa

از بین تمام سایت‌های اسم و رسم داری که خدمات ساخت محتوای گرافیکی برای شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند، Snappa تنها گزینه‌ای است که قالب‌های آماده‌ی آن به صورت کامل و رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. در واقع این سرویس، محدودیت‌های خود در زمینه نسخه‌ی رایگان را بر تعداد دانلود‌ها در یک روز گذاشته تا این که طرح‌ها را جدا کند.

Snappa

Snappa بخش‌های متعددی داشته که شامل افکت‌های متنوع، آیکون‌های بسیار، طرح‌های گرافیکی و عکس می‌شود. همچنین شما می‌توانید کارهای ساخته شده در Snappa را دانلود کرده یا مستقیم در شبکه‌های اجتماعی مورد نظر خود منتشر کنید. نسخه پولی این ابزار ماهانه 10 دلار است که باید به صورت سالانه پرداخت نمایید.

Figma

Figma خیلی بیشتر از برنامه‌ای برای ساخت پست جهت انتشار در شبکه‌های اجتماعی است و قالب‌های زیادی برای فلوچارت، بوردهای متنوع و حتی کیت ساخت UI برای برنامه‌های موبایلی را در کنار قالب‌های پست‌های اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های را به شما ارائه می‌کند. ابزارهای این سایت بسیار متنوع هستند و در عین حال کار کردن با آن‌ها نیز ساده است.

Figma

اندازه‌های مختلف برای توییتر، یوتیوب، اینستاگرام، لینکدین و … برای Figma در نظر گرفته شده که بخش زیادی از آن‌ها با محدودیت ساخت پروژه در روز، در نسخه رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما اگر بخواهید از تمامی امکانات Figma استفاده کنید، باید 15 دلار ماهانه (12 دلار اگر یکسال را یکجا بپردازید)  پرداخت نمایید.

Mockofun

بر خلاف canva و snappa، این برنامه یک ابزار قدرتمند آنلاین برای طراحی گرافیکی است که قالب‌های رایگان و قاب‌هایی که برای شبکه‌های اجتماعی در آن در نظر گرفته شده، بخش جانبی آن به حساب می‌آیند. شما با استفاده از ابزارهای Mockofun می‌توانید هر چیزی که بخواهید از لوگو تا محتوای گرافیکی برای شبکه‌های اجتماعی یا حتی قالب سایت را بسازید.

Mockofun

Mockofun بیش از 800 فونت رایگان و طرح‌های متنوع و افکت‌های مختلف داشته و قالب‌های رایگان بسیار زیادی برای اینستاگرام و فیسبوک در آن گنجانده شده است. متاسفانه نسخه رایگان آن محدودیت‌های زیادی داشته و شما تنها به بخشی از محتوا دسترسی دارید و برای نسخه پولی نیز باید ماهیانه، 10 دلار پرداخت کنید.

Visme

این ابزار نیز تنها برای ساخت پست‌های شبکه‌های اجتماعی نیست و به شما کمک می‌کند تا فایل‌های پرزنتیشن، انیمیشن‌ها و ویدیوهای متخلف، چارت‌ها و اینفوگرافیک و خیلی چیزهای دیگر بسازید.

Visme

رابط کاربری Visme واقعا عالی بوده و کار کردن با آن لذت بخش است، همچنین قالب‌های آماده‌ی متعددی در آن گنجانده شده که دست شما را برای ساخت انواع طرح‌های باز می‌گذارد. البته نسخه رایگان آن تنها نمایی از امکانات سایت را داشته و به هیچ وجه قابل قبول نیست و برای استفاده از Visme حتما باید نسخه پولی آن را خریداری کنید که 15 دلار در ماه است و به صورت سالانه باید پرداخت شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *