در خیلی از موارد پیش می‌آید که شما در جایی باشید که دسترسی به اینترنت برای لپتاپتان ممکن نباشد یا به هر دلیلی PC لینوکسی شما به اینترنت متصل نباشد. در چنین مواردی اشتراک گذاری اینترنت موبایل با لینوکس، بهترین چاره برای شماست. در آموزش امروز ما به شما یاد خواهیم داد که چطور اینترنت موبایل را به وسیله‌ی کابل USB، با لینوکس به اشتراک بگذارید.

برای انجام این کار از قابلیت Tethering در اندروید و iOS استفاده می‌کنیم.

Tethering چیست؟

Tethering اسمی است که توسعه‌دهندگان سیستم عامل‌های موبایل برای اشتراک گذاری اینترنت از طریق موبایل به دیگر دستگاه‌ها داده‌اند. به طور کلی Tethering به شما این امکان را می‌‌دهد تا از طریق کابل USB، اینترنت موبایل را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارید که در این مورد ما به دنبال اشتراک گذاری اینترنت با دستگاه لینوکسی هستیم.

نکاتی که در مورد Tethering برای لینوکس

  • حتما از کابل USB خوب استفاده کنید، بعضی از کابل‌ها با کیفیت پایین خود باعث بروز مشکلاتی در اتصال می‌شوند
  • اگر از لپتاپ استفاده می‌کنید، بدانید که موبایل از باتری دستگاه شما استفاده می‌کند

استفاده از Tether اندروید برای اشتراک گذاری اینترنت با لینوکس

اگر دستگاه اندرویدی دارید، می‌توانید به سادگی از تنظیمات اینترنت را با لینوکس به اشتراک بگذارید. در واقع گوشی‌های اندرویدی برای این کار بهتر هم هستند. پس ابتدا کابل USB را متصل کنید و سپس وقتی پیغام دسترسی برایتان ظاهر شد، با زدن روی Allow آن را تایید کنید.

از بخش نوتیفیکیشن‌ها روی پیغامی که برای اتصال USB آمده بزنید و زیر بخش Use USB for، گزینه‌ی USB tethering را انتخاب نمایید.

در بسیاری از موارد این کار برای برقراری اینترنت کافی است. شما می‌توانید روی لینوکس ترمینال را باز کنید و با فرمان ifconfig آی پی داده شده به USB را مشاده کنید.

در بعضی موارد ممکن است کارها به صورت خودکار انجام نشود. برای این کار بعد از انجام مسیر بالا باید به تنظیمات شبکه رفته و auto usb0 را پیدا کنید. در این بخش باید حالت اتصال را روی کابل USB بگذارید تا مشکل حل شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *