در حال حاضر هوش مصنوعی در برخی از مهم‌ترین پیام‌رسان‌های بازار قرار داده شده تا کاربران بتوانند به راحتی با دستیارهای هوش مصنوعی در محیط پیام‌سان صحبت کنند. برای مثال، واتساپ از هوش مصنوعی اختصاصی متا استفاده کرده که با استقبال گسترده‌ی کاربران مواجه شده است.

حالا تلگرام هم با اضافه کردن هوش مصنوعی اختصاصی مایکروسافت به نام کوپایلوت (Copilot) این امکان را به شما می‌دهد تا به صورت کاملا رایگان در محیط خود تلگرام با دستیار هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنید. در نظر داشته باشید که حتما مسیر گفته شده در این نوشته را طی کرده و از فعال سازی بات‌های تقلبی پر تعداد در محیط تلگرام پرهیز کنید. این بات‌ها امنیت شما را در محیط پیام‌رسان به خطر می‌اندازند.

استفاده از هوش مصنوعی کوپایلت در تلگرام

قابلیت‌های کوپایلت در تلگرام

کوپایلوت به طور کلی دستیار هوش مصنوعی رایگان محسوب می‌شود و مسلما شما برای استفاده از آن در تلگرام نیازی به پرداخت پول نخواهید داشت. نکته دیگر این که این چت بات هم در نسخه موبایل و هم در نسخه دسکتاپ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و شما فارغ از پلت‌فرمی که تلگرام را روی آن نصب دارید، می‌توانید از کوپایلت استفاده کنید. فقط در نظر داشته باشید که کوپایلت هنوز در نسخه بتا قرار دارد و ممکن است ایراداتی داشته باشد، پس تمامی جواب‌های آن را صحیح در نظر نگرفته و در موارد مهم، حتما یک جستجوی دوباره در اینترنت انجام دهید.

دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت بر روی تلگرام به صورت یک صفحه چت معمولی باز شده، گویی در حال صحبت با یک کاربر دیگر در این پیام رسان هستید. این دستیار هوش مصنوعی از مدل GPT استفاده کرده و به موتور جستجوی بینگ (Bing) مایکروسافت نیز دسترسی دارد، به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید، جستجوهای اینترنتی خود را نیز در قالب همین گفتگو و از طریق کوپایلت انجام دهید. برای مثال می‌توانید از کوپایلت بخواهید که برای شما یک برنامه تمرینی ارائه کند یا وضعیت آب و هوایی در روزهای آینده شهرتان را نمایش دهد.

چطور نسخه اصلی کوپایلت را روی تلگرام نصب کنید

شروع به کار با کوپایلت در تلگرام بسیار ساده است، تنها باید مراقب باشید، اشتباها نسخه‌های تقلبی را نصب نکنید. نصب بات‌های ناشناس از نظر امنیتی یک اشتباه بزرگ محسوب شده و به هیچ جه نباید آن را انجام دهید، مخصوصا اگر از نسخه موبایل استفاده می‌کنید.

برای شروع تلگرام را باز کرده و سپس در بخش جستجو عبارت Microsoft Copilot را تایپ کنید.

در نتایج گزینه‌ی Microsoft Copilot را انتخاب کنید. حتما مطمئن شوید که اکانت با نام درست @CopilotOfficialBot ثبت شده باشد و تیک آبی تایید نیز داشته باشد.

وقتی روی بات می‌زنید، صفحه‌ای به شکل زیر برایتان نمایش داده می‌شود. روی Start بزنید تا کار با دستیار هوش مصنوعی را آغاز کنید. در همان ابتدای کار، کوپایلت از شما دسترسی به بعضی بخش‌ها را می‌خواهد که با زدن روی Accept این دسترسی را خواهید داد.

قبل از این که کار با کوپایلت را آغاز کنید، بهتر است در پایین صفحه روی Send my mobile number زده تا دسترسی به شماره‌های تلفنتان را به کوپایلت بدهید. این دسترسی تنها یک بار داده می‌شود و بعد از استخراج شماره‌ها، دفعه بعدی که وارد برنامه می‌شوید، دیگر کوپایلت به دفترچه تلفنتان دسترسی نخواهد داشت. اگر هم دوست ندارید این کار را انجام دهید، روی آیکون مربعی که در آن چهار مربع کوچک وجود دارد در پایین صفحه بزنید تا کار با چت بات را آغاز کنید.

بعد از این که مراحل بالا را طی کردید، تمامی امکانات کوپایلت در محیط تلگرام در دسترس شما باشد. شما می‌توانید، سوالات مختلف از آن بپرسید یا حتی به بازی به این چت بات بپردازید. کوپایلت امکانات زیادی دارد که همگی آن‌ها در قالب تلگرام در دسترس شما خواهند بود.

آیا نصب کوپایلت روی تلگرام ارزش دارد؟

کوپایلت یک بات کم حجم روی تلگرام شماست که حتی اگر با آن کاری هم نداشته باشید، مشکلی برایتان پیش نخواهد آورد. اما پیشنهاد می‌کنیم، حتما از این دستیار هوش مصنوعی استفاده کنید. وقتی آن را روی تلگرام دارید، نیازی به باز کردن صفحه مرورگر یا باز کردن برنامه اختصاصی نخواهید داشت. البته هنوز هم محدودیت‌هایی در مورد این نسخه از کوپایلت وجود دارد و به نظر می‌رسد در بعضی از عملکردها، برنامه اختصاصی این هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کند، با این حال در زمینه گفتگوی متنی، هیچ تفاوتی بین این دو نسخه وجود ندارد.

Join the Conversation

1 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *